5’li raf etkisini ambalajına taşıyan markalar sepete giriyor!
Markalar, hedef kitlelerine uyum sağlama çabası ve teknolojinin her geçen gün gelişmesi nedeniyle ambalaj tasarımında değişime ihtiyaç duyuyor. Yeniden markalama çalışmalarının test edilebilirlikten uzakken 3’te 2 oranında olumsuz sonuçlanıyor olmasının ardından markaların ambalaj tasarımlarını test etmeye yarayan yapay zeka destekli 5’li raf etkisi metoduna yönelmesi de elbette sürpriz değil. Yapay zeka destekli yaklaşımla tasarlanan ambalajın zihinlerde kalıcı bir yere sahip olacağını söyleyen Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, yüzde 95 oranında doğru ölçüm sonuçları veren 5’li raf etkisinin adımlarını paylaşıyor.
Ürün satışlarından istenilen verimi almak için ambalajın ölçümlenmesi gerektiğini söyleyen Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Sıkça kullandığımız yapay zeka teknolojisi, ambalajdaki ögelerin ne kadar görünür olduğunu yüzde 95 doğruluk payıyla bize sunuyor. Biz de ürünü raflar arasından öne çıkaracak alanları kolayca tespit edebiliyoruz. 5’li raf etkisi dikkate alınarak tasarlanmış ambalaj, rakipler arasında kolayca kendini belli ediyor.” sözlerini kullanarak 5’li raf etkisinin adımlarını sıralıyor.
1. Güçlü bir marka kimliği oluşturmak
Ürünün kolayca hatırlanmasını sağlayan marka kimliği, ambalajın akılda kalmasını sağlıyor. Markanın başarılı olması için kendine has yönlerini ortaya çıkararak farklı ve güçlü bir görsel kimliğe sahip olması gerekiyor.
2. Sürekli ve tutarlı olmak
Rakipler arasında ilk akla gelen ürün olmak için, sürekli ve tutarlı davranmak önem teşkil ediyor. Markaların tüketiciyle doğru iletişim sağlaması, tüketicilerin zihninde ayrıştırıcı bir yere sahip oluyor.
3. Ürünü doğru yansıtmak
Ambalajda yer alan kısa mesajlar ve çoklu görseller, ürünü doğru yansıtan unsurlardan biri. Ürün adının markadan daha görünür olması, daha olumlu bir algı yaratıyor.
4. İlgi çekici olmak
Ürün ne kadar çok dikkat çekiyorsa ve rakiplerinden farklı bir imaja sahipse ürünün satın alınma ihtimali de o kadar artıyor. Yoğunluğu çok olan raflarda bile ürünün ilk anda göze çarpmasına olanak sağlıyor.
5. Tüketici odaklı olmak
Tüketicinin ambalajla karşı karşıya geldiğinde ürüne karşı merak duyması gerekiyor. Bu sebeple tüketiciye ambalajda görmek istediği tüm etkiyi, onların ihtiyaçlarına karşılık verecek şekilde yansıtmak gerekiyor.