82’nci Altın Küre Ödülleri sahiplerini buldu | Son 24 saatin gündemi
Oscar’ın habercisi olarak kabul edilen Altın Küre Ödülleri bu yıl 82’nci kez sahiplerini buldu. 1944 yılından bu yana Hollywood Yabancı Basın Birliği (Hollywood Foreign Press Association) tarafından düzenlenen ve hem sinema hem televizyon alanında ödüllerin dağıtıldığı Altın Küre töreni, bu yıl da görkemli anlara sahne oldu. Ünlü komedyen Nikki Glaser’ın sunduğu etkinlikte, Emilia Perez filmi 4 ödül kazanarak gecenin yıldızı oldu. Televizyon kategorisinde ise Shogun dizisi, aynı sayıda ödülle büyük bir başarı elde etti.
Adrien Brody, The Brutalist filmindeki performansıyla En İyi Erkek Oyuncu ödülüne layık görülürken, Demi Moore, The Substance (Cevher) filmiyle En İyi Kadın Oyuncu ödülünün sahibi oldu. 2024’ün öne çıkan yapımlarından biri olarak dikkat çeken The Brutalist, En İyi Film ve En İyi Yönetmen ödüllerini de kazanarak geceye damgasını vurdu.
Altın Küre kazananların tamamını incelemek için TIKLAYIN!
2024’ün dijitalde fırtınalar estiren kampanyaları
Sosyal medyanın markalar için sunduğu sınırsız iletişim fırsatları, aynı zamanda kesintisiz bir rekabeti de beraberinde getiriyor. Bu zorlu atmosferde fark yaratmak ise güçlü bir strateji ve etkileyici içeriklerle mümkün. Peki, 2024’te dijital dünyada ses getiren kampanyalar hangileriydi? Hangi markalar yenilikçi yaklaşımlarıyla adından söz ettirdi? “2024’ün En Etkili Dijital Kampanyaları” Marketing Türkiye adına BoomSocial’ın gerçekleştirdiği ve 17 milyondan fazla içeriğin incelendiği analizinden geliyor…
Ahmet Pura: “İlk önceliğimiz dijitalin ölçümlenmesidir”
Reklam sektöründe, 2024 yılının ilk yarısında medya ve reklam yatırımlarının önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 148 artması ve 111,78 milyar TL’ye ulaşması, yıl sonunda 300 milyar TL’ye yaklaşma eğilimini gösteriyor. Ancak bu yatırımların sadece yüzde 22’si ölçülebiliyor, yüzde 71 gibi önemli paya sahip dijital mecra ölçümünün bir an önce sisteme alınması gerekiyor. Tüm mecra ölçümlerinin tek çatı altında birleştirilmesi, sektörün tüm tarafları için daha hesap verilebilir, şeffaf ve doğru medya ölçümünü sağlamak için, Haziran 2024’te kurulan Medya Ölçüm Konseyi’nde alınan kararla, ilk önceliğimiz dijitalin ölçümlenmesidir.
Ahmet Pura’nın yazısının tamamını okumak için TIKLAYIN!
Perakendenin parlayan yıldızı: “Ev yaşam mağazaları”
Araştırmalar özellikle ekonomik izolasyonla birlikte tüketicinin kozasına, yani eve çekildiğini, evde geçirdiği sürenin arttığını gösteriyor. Bu durum ev içindeki değişim ve yenilenme isteğini tetiklerken “ev yaşam mağazalarının” sayısı da hızla artıyor… Pek çok marka “home concept” adı altında eve odaklanan mağazalar açarken yeni rekabet ortamı tüketicinin tercihlerini de şekillendiriyor. Marketing Türkiye için Twentify’ın gerçekleştirdiği “Ev Yaşam Mağazaları” araştırması, bu çetin rekabeti ve tüketici tercihlerini çarpıcı sonuçlarla ortaya koyuyor.
Marks and Spencer “Beyin Topu” satışlarına başladı!
Marks and Spencer (M&S) Food, sağlıklı yaşam ürünlerini tanıtmak için yeni bir kampanya başlattı. Kampanyada “Brain Ball” (Beyin Topu) isimli ürüne odaklanarak tüketicilerin sağlıklı yaşama yönelmesi teşvik ediliyor.