90 yaşındaki influencer’lar sosyal medyanın tozunu atıyor…
Artık çevrimiçi bir toplumda yaşıyoruz ve influencer’lık kimsenin göz ardı edemeyeceği kadar ciddi bir meslek haline geldi. Özellikle Y ve Z kuşağı arasında oldukça popüler bir meslek olduğunu biliyoruz influencer’lığın… Peki ya daha yaşlı olan kuşak? Hala onları fark etmediyseniz gelin “Grandfluencer’lar” ile tanışın.
Sponsorlu bağlantıların grandfluencer’lara ne kadar kazandırdığını merak eden Topratedcasinos.co.uk, grandfluencer’ların gönderi başına tahmini kazancını hesaplamak için Influencer Marketing Hub’ı kullandı.
Sadece 3 TikTok gönderisi emekli maaşı değerinde
İlk sırada, TikTok’ta 23 milyonluk takipçi sayısıyla 95 yaşında bile sponsorlu TikTok gönderilerinden tahmini olarak 17.652 € kazanabilen Pauline Kana (@rosssmith) var. Hesabı yöneten torunu Ross olmasına rağmen, enerjisi ve karizması takipçileri kendine çekiyor. Sadece 3 sponsorlu gönderiyle potansiyel olarak ABD’deki ortalama emekli maaşından daha fazlasını kazanabiliyor!
Lynn Davis (@cookingwithlynja), sponsorlu TikTok gönderilerinden tahmini 8,905 € kazanarak ikinci sıraya yerleşiyor. 73 yaşındaki Davis, leziz tarifleriyle 11 milyondan fazla takipçiye ve 200 milyona yakın beğeniye ulaştı. Bu, onu yalnızca 7 sponsorlu gönderiyle ortalama bir ABD emekli maaşı kazanma yeteneğine sahip kılıyor.
İlk üçte yer alan bir diğer isim Joe Allington (@grandadjoe1933). 88 yaşındaki Lichfeild’da yaşayan Allington, 160 milyondan fazla beğeni ile 6 milyon takipçiye sahip. Sadece 12 sponsorlu gönderiyle potansiyel olarak ortalama 52.438 €’luk (Birleşik Krallık) emekli maaşından fazlasını kazanıyor ve sponsorlu gönderi başına tahmini kazancı 4.295 €.
90 yaşındaki stil ikonu gönderi başına 8,675 € kazanıyor
İlk sırada 90’lı yaşlarında bile bir stil ikonu olarak tanınan Helen Ruth Elam (@baddiewinkle) yer alıyor. Instagram’daki sponsorlu gönderi başına potansiyel olarak 8,675 € kazanıyor, bu da yalnızca 7 gönderiyle ABD’de ortalama bir emekli maaşı kazandığı anlamına geliyor.
İkincisi, geçen yıl Ağustos ayında 100 yaşına giren iç mimar Iris Apfel (@iris.apfel)! 2,2 milyon takipçisi olan Apfel’in post başına potansiyel kazancı 5.827 €.
Polo Ralph Lauren, Barney’s ve Calvin Klein gibi popüler markalarla çalışmış 63 yaşında bir moda danışmanı olan Nickelson Wooster (@nickwooster) da ilk üçteki yerini alan isimlerden. Bununla birlikte, sponsorlu sosyal medya gönderileri aracılığıyla tahmini 3,726 € kazançla geçimini sağlıyor.