A.L.F.A Awards 2018’de ilk üçe kalan markalar
2015 yılından beri en iyi müşteri deneyimini yaratan markaların ödüllendirildiği “A.L.F.A. Awards”da ilk üçe girmeyi başaran markalar belli oldu. A.L.F.A. Awards’un kazananları 24 Mayıs Perşembe günü, Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’nun hemen ardından Bomontiada’da gerçekleştirilecek görkemli bir törenle açıklanacak. Bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilecek olan, Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen A.L.F.A. Awards’da 46 kategoride deneyimi en iyi yaşatan markalar ödüllendirilecek.
İşte A.L.F.A Awards 2018’in sektör bazında ilk 3’te yer alan markaları:
Akaryakıt
Opet
Petrol Ofisi
Shell Türkiye
Atıştırmalık
Eti
Torku
Ülker
Ayakkabı/Çanta/Deri Giyim
Bambi
Deichmann
Derimod
Bankacılık
Akbank
Garanti Bankası
Türkiye İş Bankası
Bebek Bakım Ürünleri
Dalin
Nivea
Prima
Beyaz Eşya
Arçelik
Beko
Bosch
Bilgisayar/Laptop/Tablet
Apple MacBook
Samsung
Toshiba Türkiye
Binek Otomotiv
Audi
BMW
Renault
Bireysel Emeklilik Sistemleri
Anadolu Hayat Emeklilik
AvivaSA Emeklilik ve Hayat
Garanti Emeklilik
Çay Markaları
Çaykur
Doğuş Çay
Lipton
Dijital Yayın Platformları
Digiturk
D-Smart
Tivibu
E-ticaret Siteleri
gittigidiyor.com
hepsiburada.com
n11.com
Elektromarket
Media Markt
Teknosa
Fast Food
Burger King
Domino’s Pizza
McDonald’s
Gayrimenkul
Ağaoğlu Şirketler Grubu
DAP Yapı
Sinpaş
Gazlı İçecek
Coca-Cola
Fanta
Pepsi
Gazsız İçecek
Cappy
Çaykur
Didi
Gıda
Pınar
Sek
Sütaş
Giyim
DeFacto
Koton
LC Waikiki
Güvenlik Sistemleri
Kale Güvenlik Sistemleri
Pronet
Tepe Güvenlik
Hava Yolları
AnadoluJet
Pegasus
Türk Hava Yolları
İklimlendirme
Baymak
Beko
Bosch
İnternet Servis Sağlayıcıları
Turkcell Superonline
Türk Telekom (TTNET)
Vodafone Net
Kafe Kategorisi✱
Kahve Dünyası
Mado
Özsüt
Starbucks
Kargo
Aras Kargo
MNG Kargo
Sürat Kargo
Katılım Bankacılığı
Türkiye Finans Katılım Bankası
Vakıf Katılım Bankası
Ziraat Katılım Bankası
Kişisel Bakım/Kozmetik Mağazası
Flormar
Gratis
Watsons
Kozmetik
Avon
Flormar
L’Oréal
Kredi Kartı
Garanti Bonus
Maximum
Worldcard
Kuruyemiş
Peyman
Simbat
Tadım
Küçük Ev Aletleri
Arçelik
Arzum
Beko
Mobilya
Bellona
Doğtaş
İstikbal
Motosiklet
BMW
Honda
Yamaha
Mücevherat
Altınbaş
Atasay
Zen Pırlanta
Özel Eğitim Kurumları
Bahçeşehir Üniversitesi
Koç Üniversitesi
Sabancı Üniversitesi
Restoran
Baydöner
Bereket Döner
HD İskender
Sadakat Kartları
Gratis Kart
Money Club
Watsons Card
Sağlık Kurumu
Acıbadem Sağlık Grubu
İstanbul Tıp Fakültesi (Çapa) Hastanesi
Medical Park Hastaneler Grubu
Sigorta Şirketleri
Acıbadem Sigorta
Allianz Sigorta
Anadolu Sigorta
Süt ve Süt Ürünleri
Pınar
SEK
Sütaş
Teknoloji Üreticisi
Apple
Arçelik
Samsung
Telefon Operatörü
Turkcell
Türk Telekom
Vodafone
Televizyon
Arçelik
LG
Samsung
Ticari Otomotiv
Ford
Renault
Volkswagen
Turizm ve seyahat
Anı Tur
Booking.com
ETS Tur
Zincir Marketler
BİM
Carrefour
Migros
(✱) Kimi sektörlerde aynı GAP puanına sahip olan markalar ilk üç listesine dahil edilmiştir
A.L.F.A. Awards’un Metodolojisi
➞ A.L.F.A. Awards bu sene AKADEMETRE’nin uluslararası standartlarla oluşturduğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle ölçülüyor. Bilindiği üzere A.L.F.A Awards’un jürisi tüketiciler. Araştırma kapsamında Türkiye’de ±2,75 hata payına bağlı, rastlantısal olarak belirlenen; İstanbul, Bursa, Balıkesir, İzmir, Ankara, Kayseri, Adana, Gaziantep, Malatya, Samsun, Trabzon, Erzurum illerindeki bin 200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştiriliyor.
➞ Geçtiğimiz sene 40 kategori üzerinden değerlendirilen araştırma bu yıl 46 ayrı kategoride değerlendirmeye sunuldu. Yapılan araştırmayla “Müşterilerin arzu boyutu”, “Markayı deneyimle istekleri”, “İletişim boyutu”, “Markanın iletişim faaliyetlerinin niteliği”, “İlişki boyutu” ve “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi müşteride markanın ilk izlenimini oluşturan satış öncesi ilişkiler değerlendiriliyor.
➞ Akabinde “Çoklu deneyim tutarlılığı”, “Şirketlerin çalışan memnuniyetine verdiği önem”, “Rekabet avantajı sağlayan kişiselleştirme uygulamaları” ve “CRM” ve “Sadakat programları” gibi müşteri deneyimini önemli ölçüde etkileyen, marka deneyiminin süreçlerini ortaya koyan yaklaşımlar değerlendirilecek.
➞ Günümüzde yavaş yavaş gelişme gösteren ve marka sadakatini olumlu yönde etkileyen “Satış sonrası ilişki devamlılığı”, “Çözüm odaklı hizmet”, “Şikayete dönüş hızlılığı” gibi kriterler bazında değerlendirilerek, şirketlerin müşteri devamlılığını arttırma düzeyleri tespit edilecek.