AB veri kurumundan LinkedIn’e rekor ceza! | Son 24 saatin gündemi
LinkedIn, Avrupa Birliği’nden kullanıcı verilerinin işlenmesiyle ilgili yasal ihlaller nedeniyle 356 milyon dolar ceza aldı.
AB’de kişisel verilerin korunmasından sorumlu olan İrlanda Veri Koruma Komisyonu (DPC), LinkedIn’in kişisel verileri işlemek için geçerli bir yasal dayanak sunamadığını belirtti. Şirketin “rıza”, “meşru menfaatler” ve “sözleşmesel gereklilikler” gibi dayanakları DPC tarafından kabul edilmedi. Ayrıca, kullanıcıların veri kullanımı hakkında yeterince bilgilendirilmediği vurgulandı. LinkedIn’in, Avrupa’daki operasyonlarını üç ay içinde GDPR ile uyumlu hale getirmesi istendi.
LinkedIn, cezanın ardından uyum sağlamak için gerekli adımları atacağını açıkladı.
Tüketici ekonomik karantinada
Mevcut şartlar 7’den 70’e herkesi temel düzeyde bir “ekonomist”e dönüştürdü dönüştürmesine ancak ne o indirim avcısı hallerimiz kaldı ne de panik alışverişi… İndirim peşinde koşmaktan yorgun düşen tüketicinin artık yeni ve hayli çarpıcı gerçekleri var… Tam da bu noktadan hareketle Marketing Türkiye adına Akademetre’nin gerçekleştirdiği “Ekonomik Gerçeklerin Gölgesinde Değişen Tüketici Davranışları Araştırması” ekonomik izolasyonla evlerinde yalnızlaşanların gerçeklerini gözler önüne seriyor. Sonuçlar çarpıcı, sonuçlar sarsıcı…
Araştırmanın detaylarını incelemek için TIKLAYIN!
Lays’in bir sonraki aromasını hayranları belirleyecek! Ödül 1 milyon dolar
Lay’s yedi yıllık bir aranın ardından, cips severleri bir sonraki büyük patates cipsi lezzetini hayal etmeye davet eden “Do Us A Flavor” yarışmasını geri getiriyor. Büyük ödülü 1 milyon dolar olan yarışma, katılımcılara cips dünyasında iz bırakma şansı sunuyor.
Katılımcılar, 21 Şubat 2025 tarihine kadar DoUsAFlavor.com adresinden her gün en fazla 10 lezzet fikri gönderebilecekler. Her katılımcının aroma adını, aroma fikrinin arkasındaki ilham kaynağını ve temel malzemeleri Lays ekibine iletmesi gerekiyor.
XCO’24 içeriği hazır: Kayıtlar başladı!
XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesinde küresel yapay zeka evreni üzerinden konuşulan veriye dayalı bilimsel pazarlama uygulamalarıyla hizalanacağız.
Hizalanacağız derken geride olduğumuz için değil, kavram ve anlamda eşitlenmek için…
İçinde deneyim vaadi olmayan pazarlama kampanyalarının başarılı olma ihtimalinin düşük olduğunu artık hepimiz biliyoruz. Deneyimin yakıtı ise veri. Verinin odağa alındığı yeni yaklaşımı bu yılki temamız olarak belirledik. İçinde bulunduğumuz çağı “Bilimsel Pazarlama Çağı” olarak adlandırdık.
XCO’24’de sunum yapan markaların sizlere ilginç sürprizleri olacak. Açıklamayalım, zira adı üstünde “sürpriz!”
MG International Fragrance Company’nin geleneksel “Kendi kokumuzu keşfettiğimiz atölyesi” ile MADO’nun “Lezzetin Ötesinde” workshop’u sınırlı sayıda katılımcıyı ağırlayacak.
Zirvede, bu özel deneyim alanları için kayıt BURADAKİ LİNKTEN olmayı unutmayınız!
Haftanın marka ajans iş birlikleri
Epson sosyal medya ajansını seçti
Dünya genelinde ofis ve ev kullanımı için yazıcı, projektör, görüntüleme sistemleri ve endüstriyel çözümler sunan Epson’un sosyal medya ajansı Golin İstanbul oldu. Golin İstanbul, Epson’a; dijital mecra ve içerik stratejisinin oluşturulması, dijital kampanya yönetimi, sosyal medya yönetimi ve community iletişimi kapsamında hizmet verecek.
SemtPati Vakfı’nın iletişimleri Marjinal’e emanet
Sokak hayvanlarıyla uyum, sevgi ve güven içinde bir yaşam kültürü oluşturma hayaliyle 2023 yılında iş insanı İpek Kıraç tarafından kurulan SemtPati Vakfı, iletişim çalışmalarını Marjinal Porter Novelli ile yürütecek.
FL PR & Communications’a yeni marka
FL PR & Communications portföyüne Dünyagöz Hastaneler Grubu’nu ekledi. Anlaşma kapsamında FL PR & Communications, Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Avrupa ve Birleşik Krallık’ta Dünyagöz Hastaneleri Grubu için “Uluslararası Halkla İlişkiler, Uluslararası Medya İlişkileri Yönetimi, Uluslararası Basın Daveti Organizasyonları ve Lider İletişimi” hizmetleri sunacak.
HOMER, Amazon İletişim ile el sıkıştı
Müşterilerine orijinal ve alternatif yedek parça sunan servis network markası HOMER Smart Auto Services, Amazon İletişim ile el sıkıştı. Amazon İletişim markaya; itibar yönetimi, lider iletişimi, kriz yönetimi, etkinlik yönetimi ve organizasyon hizmetleri, kurumsal sosyal sorumluluk, sponsorluk yönetimi, pazarlama iletişimi faaliyetleri ve medya ilişkileri alanlarında hizmet verecek.