AB’den yapay zeka yasasına onay | Son 24 saatin gündemi
Avrupa Birliği Konseyi, dünya genelinde yapay zeka ile ilgili ilk kapsamlı düzenlemeleri içeren “Yapay Zeka Yasası”nın üye ülkeler tarafından onaylandığını duyurdu. Bu yasayla birlikte, AB ülkelerinde yapay zeka ile ilgili kurallar uyumlu hale getirilecek. Yapay zeka sistemleri, toplum üzerindeki potansiyel zararlarına göre “risk temelli” olarak düzenlenecek; risk seviyesi arttıkça, uygulanacak kurallar da daha sıkı olacak. Yasa kapsamında, internetten veya kapalı devre kamera sistemlerinden yüz görüntülerinin alınması, işyerlerinde ve eğitim kurumlarında duygu tanıma, sosyal puanlama ve cinsel yönelim veya dini inançlar gibi hassas verileri çıkarmak için biyometrik sınıflandırma yapılması yasaklanacak.
Türkiye’nin yüzde kaçı “rahat bir hayat” yaşıyor?
BAREM’in global ortağı WIN Grubu, dünya genelinde artan yaşam maliyetleriyle birlikte toplumun finansal anlamda nasıl etkilendiğine dair detaylı bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırmaya göre; İsveç’te nüfusun yüzde 56’sı rahatça yaşadığını söylerken Türkiye’nin yüzde 56’sı ay sonunu getirmekte zorlandığını belirtiyor.
Araştırmanın detaylarını incelemek için TIKLAYIN!
Sam Altman’ın “Her” hayranlığı başına bela açtı
Scarlett Johansson, OpenAI’ın ChatGPT seslendirme sisteminde kendi sesinin kullanılmasını istemediğini ancak şirketin yine de sesini taklit ettiğini belirtti. Johansson’ın açıklamaları ve dilekçeleri üzerine OpenAI söz konusu sesi kullanmayı durdurdu.
Scarlett Johansson yaptığı açıklamada, OpenAI’ın kendisine ChatGPT’nin sesi olması için teklif götürdüğünü ancak teklifi reddettiğini ifade etti. Ünlü yıldız reddetmesine rağmen şirketin kendisine çok benzeyen bir ses oluşturulduğunu savunuyor ve OpenAI’a iki farklı dilekçe göndererek “Sky” kod adlı ChatGPT sesinin nasıl oluşturulduğunu öğrenmeye çalıştığını belirtiyor.
Coca-Cola’dan sihirli lezzet buluşmaları…
Coca-Cola, “Magic Duos” kampanyasıyla billboard’lara eğlence getiriyor. Kampanya, klasik koyu kırmızı zemin üzerinde Coca-Cola logosunu sevilen yemek isimleriyle buluşturuyor. Toronto ve Mexico City gibi kalabalık şehirlerin en işlek meydanlarına yerleştirilen billboard’larda buluşan hecelerden meydana gelen “Fish Taco” gibi ikonik yemek isimleri, herkese yemeğin Coca-Cola ile daha iyi gittiğini hatırlatmayı amaçlıyor.
Effie Awards, Türkiye’nin “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi”ni açıkladı: Gelişme yok umut var!
2018’den beri Reklamverenler Derneği liderliğinde, Bahçeşehir Üniversitesi Reklamcılık işbirliğiyle raporlanan ve daha ilerici reklamlar için rehber olarak kabul edilen “Effie Awards Türkiye Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi Araştırması 2023” raporu açıklandı…
Effie Awards Türkiye Yarışması’nda ödül kazanan ve finale kalan televizyon reklamlarının toplumsal cinsiyet eşitliği parametreleri çerçevesinde incelendiği araştırma bulguları, her yıl sektörle paylaşılıyor, reklamlarda yansıtılan toplumsal cinsiyet rollerindeki ve temsiliyet dağılımlarındaki trendleri gözlemlemeyi mümkün kılıyor.
Raporun detaylarını incelemek için TIKLAYIN!