Açıkhavayı sevenler Eylül’de Outdoorfest’te buluşuyor…
Outdoor aktiviteler sevilirdi ama özlenir miydi? Bilmiyoruz, bildiğimiz son dönemde yükseliş trendine giren ve ev dışında geçirilen spor ağırlıklı etkinliklerin hasrete dönüştüğü. Outdoor etkinlikleri; eğitimden networke, fiziksel aktivitelerden mental sağlığa kadar bütüncül bir yaklaşımla bir araya getiren Türkiye’nin ilk ve tek oluşumu Outdoor Türkiye Platformu (www.outdoorturkiye.com.tr) 17-18-19 Eylül‘de ikinci kez OutdoorFest ile doğada yaşamayı sevenlerle buluşacak.
Outdoor aktivite ekosistemini kapsayarak bir araya getiren Outdoor Türkiye Platformu bilgi, deneyim ve etkileşimi dijital içerik olarak sunuyor. Bugün 23 binden fazla bireysel, bin 300’den fazla kurumsal üyesi olan platformun ilk fiziksel buluşması 2019 yılında OutdoorFest ile gerçekleşmişti. İlk kez yapılıyor olmasına rağmen 62 marka iş birliğiyle binlerce ziyaretçiye ulaşılmıştı. OutdoorFest ve kapsadıklarını platformun kurucusu İlker Tulunay şöyle anlatıyor, “Outdoor Türkiye Platformu’nun düzenli gerçekleştirdiği pek çok outdoor aktivite var. Özgün deneyimlerle, işe yarar bilgilerin paylaşıldığı festivalde ekipmanlar, atölyeler, konserler, eğlenceli oyunlar ve kanaat önderleri 3 gün boyunca bir araya gelecek. Türkiye’nin ilk outdoor yaşam ve aktivite festivalini düzenlerken sadece fiziksel bir etkinlik yapmıyor doğaya saygımızı da sunuyoruz. Pandemi nedeniyle ara verdiğimiz OutdoorFest’i Eylül ayında ikinci kez gerçekleştireceğiz.”
Doğa tatiline ilgi arttı, peki neden?
OutdoorFest nasıl doğdu sorumuza İlker Tulunay, “Tekdüze tatil anlayışı nedeniyle ülkemizdeki doğal güzellikleri keşfetmeyi atladık. Antalya’yı yaz sezonu olarak kabullerimiz oldu halbuki 12 ay boyunca birbirinden farklı outdoor aktivitelerine ev sahipliği yapabilen nadir şehirlerden. Tatilin, rutinin dışında yapılan özel aktiviteler olduğunu ve bu aktivitelerin ülkemizin 81 şehrinde de 50’den fazla farklı aktivite olarak yapılabildiğini söylersek bakış açınızı değiştirebilir miyiz?
OutdootFest’in önemli bir misyonu da ev dışında yapılan aktiviteler için doğru ekipmanı tanıtmak. Bilgi ve deneyimlerimizi aktarıyor ve aktivite kültürünü geliştirmek isteyen binlerce ziyaretçiyi ilgi duydukları konularda ürün ve hizmet sunan markalarla buluşturuyoruz. OutdoorFest’in bu denli kabul görüyor olmasının bir nedeni de ağızdan ağıza pazarlamanın yarattığı etki. Katılanlar eşsiz deneyimlerini tüm mecralardan paylaşıyor. Outdoor sporlar ve aktiviteler tatil kavramıyla bir araya gelince ortaya gecesi ve gündüzüyle unutulmaz anıların yaşandığı yeni bir yaşam biçimi çıkıyor. Markalar ve insanlar bu yeni varoluş biçimine elbette kayıtsız kalamadılar. Biz de bu ilginin odağına OutdoorFest’i yerleştirdik” diyerek yanıt veriyor.
Kabına sığmayan outdoor tanımı
Outdoor Türkiye Platformu Kurucusu İlker Tulunay ülkemizin bir outdoor cenneti olduğunu söylüyor, “Kelimenin tam anlamıyla Out The Door! Kapıdan çıktığımız an başlıyor. Türkiye coğrafyasında detaylandırırsak kamp, karavan, fotoğrafçılık, bisiklet, kaykay, yelken, koşu, paraşüt gibi daha birçok aktiviteyi outdoor aktivite olarak sayabiliriz. Ulaşılabilir olduğu kadar hem uygun maliyetli hem de rota alternatifleri bol, kolaylıkla yapılabilen yürüyüş, koşu, trekking, hiking, kamp, fotoğrafçılık, paten, bisiklet gibi aktiviteler de pandemi döneminde yoğun ilgi gördü. İnsanlar kapalı alanlar yerine sahilleri, ormanları veya şehir içlerindeki parkları tercih etmeye başladılar. Dahasını isteyenler mobil oldular ve motosiklet, otomobil veya karavanlarıyla daha uzun süreli aktivitelere yoğunlaştılar. Ne mutlu ki daima gözümüzün önünde olan ama sıklıkla unutulan son derece ulaşılabilir, bir o kadar faydalı outdoor aktiviteleri toplumumuz tarafından yeniden keşfediliyor. Outdoor Türkiye Platformu olarak bu bilincin doğru yerleşmesi için çalışıyoruz.”
Outdoorfest’te doğa konusunda hassasiyeti olanlar buluşuyor
Sürdürebilirlik, Birleşmiş Milletler Binyıl Bildirgesi ve UNDP’nin 17 kriterinde de ayrıntılarıyla anlatıldığı üzere varoluş dengesini korumayı amaçlıyor. Dünya giderek daha da çok ürettiğinden fazlasını tüketiyor. Bu nedenle doğal olmayan gıda ürünleri ve sentetik birçok şey insan ve doğa kimyasına karışıyor. Şimdilerde yedinci kıta konuşuluyor; çöp dağları ve bilinç zehirlenmesi oluşuyor. Aynı zamanda sürdürülebilirlik bir harekete geçme çağrısı, devam eden bir süreç yani yolculuk. Outdoor Türkiye Platformu da ilk kurgulandığı 2014 yılından günümüze sürdürülebilirlik bilincinin farkındalığıyla düzenleniyor, bu farkındalığın artması için çalışıyor. Platformun tüm mecralarında sürdürülebilirlik konularına ağırlık veriliyor:
- www.outdoorturkiye.com.tr sitesinde yer alan aktivite tanımları, deneyim blog yazıları, bilgilendirme metinlerinde ve sosyal medya alanlarında mutlaka insan- ekosistem-doğa bilincine dikkat çeken içerikler paylaşılıyor.
- OutdoorFest, “0 ATIK FESTİVAL” diyerek dönüşümünü tanımlıyor. Tüm doğa vakıf ve dernekler festivale misafir olarak davet ediliyor. Çöpler ayrışırılıyor. Festival boyunca dönüştürülebilir ya da doğaya uyumlu ve ona zarar vermeden yok olan temizlik ürünleri seçiliyor. Biletler, broşürler ve bilgi formları basılı meteryaller yerine dijitalde hazırlanıp paylaşılıyor. Giriş bileklikleri özel dönüşüm kağıdından yapılıyor.
- Outdoor Store Mall Days günlerinde, etkinliğe gelen ziyaretçilere doğa ve doğa bilinci aktarılıyor, markalarla bir araya getirilip farkındalık yaratılması hedefleniyor.
- Nature Talks doğa temalı buluşmalarda konuşmacılar deneyimlerini paylaşırken bilinçlendirme ve bilgilendirmeleriyle hem festivale gelmiş binlerce ziyaretçiye hem de Outdoor Türkiye YouTube kanalı aracılığıyla yüzbinlerce sesini duyuruyor.
Sayılar önemli, ilginin potansiyelini gösterir
İlkinde de beklentinin üstünde ilgi gören OutdoorFest:
➞ 62 marka iş birliğiyle üç gün boyunca katılımcılarına keyifli zamanlar yaşatmış.
➞ 16 “Nature Talks” konuşmacısı sahneden katılımcılara seslenmiş.
➞ 6 atölye, 11 oyun, 2 konserin yer aldığı festivalde 84 kişilik saha ekibi görev yapmış. Festival Ziyaretçisi 3 bin 165’e ulaşırken davetliler arasında 56 patili misafir de bulunuyormuş.
➞ Güçlü bir dijital mecra yönetimi olan platformun Instagram’da yer alan @outdoorfestturkiye hesabının 4 bin 700, @outdoorturkiye.com.tr hesabının ise 45.800’ün üstünde takipçisi bulunuyor.
➞ OutdoorFest uygulaması bin 836 kez, Outdoor uygulaması ise 8 bin 797 kez indirilmiş. OutdoorFest ziyaretçilerinin etkileşimi de yüksek. DM’den 2 bin 297 mesajla çok sayıda öneri gelmiş.
➞ Sayıların yüksekliğine rağmen festival “0 Çöp” hedefini gerçekleştirmiş.
Outdoorfest 2021’de katılımcıları hangi yenilikler bekliyor?
•Oyunlar, atölyeler, eğlenceli aktiviteler, yarışmalar ve Nature Talks konuşmacıların sayısı artırıldı.
• Çocuklar için öğretici ve eğitici oyun/atölye alanları tasarlandı.
• Tanınmış isimlerin konser serisi planlandı.
• Yeni alternatif ulaşım imkanları planlandı.
• Çadır kamp konaklama limiti arttırıldı.
• Karavan alanı oluşturuldu.
• Alan içinde tüm gün ring imkanı planlandı.
Aktiviteler arttı
➞ Longboard Yarışması,
➞ Oryantiring Yarışması,
➞ Kumsalda Ateş Poisi Gösterisi,
➞ Büyüklere Masallar,
➞ Sabah Yogası,
➞ Yıldız Gözlemi,
➞ Gece Orman Yürüyüşü,
➞ Bushcraft Kamp Sohbetleri,
➞ Enduro Sohbetleri,
➞ Bisiklet Sohbetleri,
➞ Karavan Sohbetleri.
➞ Yarışmaları kazananlara özel hediyeler kurgulandı.
Oyunlar arttı
➞ Longboard Parkuru
➞ Tırmanış Duvarı
➞ Slackline Alanı
➞ Airsoft Atış Poligonu Alanı
➞ Survivor Parkuru
➞ Jenga Alanı
➞ Zipline Parkuru
➞ Chiboard Alanı
Atölyeler arttı
➞ Karavan Kullanım Atölyesi
➞ Deri İşlemeciliği Atölyesi
➞ Bisikleti Doğru Kullanım Atölyesi
➞ Kahve Demleme Atölyesi
➞ Şifalı Bitkiler Atölyesi
➞ Sağlıklı Beslenme Atölyesi
➞ İlkyardım Atölyesi
➞ Bushcraft Kampçılık Atölyesi
➞ Çocuklara Doğa ve Tohum Atölye
Nature talks genişledi
Birbirinden farklı deneyimleri aktaracak yeni konuşmacılar sosyal medya hesaplarından canlı yayınlarla katılımcılarla buluşacak.
Konserler ünlü isimlerle planlanıyor
3 gün boyunca hem gündüz hem gece konserleri planlandı. Zeynep Bastık, Evren Can Gündüz, Grup Gündoğarken, Yeni Türkü, Mirkelam gibi sevilen isimler de OutdoorFest sahnesinde olması planlanıyor. Konserler ücretsiz izlenebilecek.
Karavan konaklama başlıyor
80 araçlık karavan konaklama alanı oluşturuldu. Karavanlara sipariş ve kullanım suyu desteği sağlanacak. Motokaravan, çekme karavan ve araç üstü çadır konaklama alanları planlandı. Tüm etkinliklerden ücretsiz faydalanmaları kurgulandı. Karavancılık konusunda atölyeler kurgulandı.
Kamp konaklama gelişti
Çadır konaklamalı katılım limiti 750 çadıra yükseltildi. Vejetaryen ve vegan yiyecek alternatifleri kurgulandı. OutdoorFest APP ile çadıra paket servisi hizmeti planlandı. Yıldızlarla yön bulma, oyunlar, atölyeler, kamp ateşi masalları, belgesel gösterimi, gece yürüyüşleri gibi aktivitelerin devamı ve gece kumsalda büyük ateş başında müzik ve eğlence kurgulandı. Kamp “Konaklamalı Aile Bileti” gibi alternatif bilet modelleri planlandı.
Yeni normal kuralları unutulmadı!
400 dönümlük arazide;
➞ Tüm alanlar her gün dezenfekte edilecek.
➞ Alana girişte temassız ateş ölçümü yapılacak.
➞ Alana girişte maske mecburi olacak.
➞ Belirli noktalarda el dezenfektanları konumlandırılacak.
➞ Aktivite, oyun, atölye sosyal mesafe kuralına göre düzenlenecek.
➞ Gerekli tüm kural ve gerekliliklere özen gösterilecek.
Outdoorfest App
Festival programında, e-cüzdan, online başvurular, katılımcı markalar, aktiviteler, atölyeler, konuşmacılar ve konserler öncesi online bildirim gönderimi yapılacak.
OutdoorFest 2021’in markalar, oyunlar, konuşmacılar, aktiviteler, konaklama, biletleme ve OutdoorFest’in tüm detayları outdoorfestturkiye.com web sitesinde yer alacak. OutdoorFest 2021, 17-18-19 Eylül 2021’de İstanbul Kilyos’da bulunan 400 dönüm açık alana sahip Doğada Yaşam Okulu’nda gerçekleştirilecek.
İLETİŞİM
Outdoor Türkiye Platformu: www.outdoorturkiye.com.tr @outdoorturkiye.com.tr
OutdoorFest: www.outdoorfestturkiye.com @outdoorfestturkiye
Nature Talks: @naturetalksturkey
OutdoorStore: www.outdoorstore.com.tr @outdoorstoreturkiye
Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısını okumak için hemen TIKLAYIN!