Artık Addressable TV de ölçümleniyor…
Dünyanın önde gelen veriye dayalı analitik ve danışmanlık şirketi Kantar, Tv Ekstra ile birlikte, Addressable TV datası Adex’i yayınlamaya başladı. Dünyada ilk kez ulusal TV yayınlarındaki CTV kullanımını veriye dönüştüren Addressable TV Adex bu mecrada yayınlanan reklamların takibi ve bu takip verilerinin raporlanmasıyla reklamverenlere hedef kitleye ulaşırken trend analizi fırsatı da sunacak…
Kantar’ın, Tv Ekstra’nın kampanya datalarını anlamlandırarak sektöre sunmaya başlattığı rapor, Addressable TV’de kampanyalar yürüten reklamverenlerin ve pazarlamacıların, (CTV) reklamlarının etkinliğini daha iyi anlamalarına ve performanslarını rakipleriyle kıyaslamalarına olanak tanıyor. Tv Ekstra ve Kantar iş birliğiyle hayata geçen proje; marka ve ajansların CTV kampanyalarının marka bilinirliği, marka tercihi, akılda kalma gibi metrikler üzerinden kendilerini değerlendirebileceği bir veri evreni yaratmış oldu.
Raporda neler var?
Kantar’ın hazırladığı raporda; reklam stratejisi analizi, rakip kampanya ve marka analizi, medya performans analizi yer alıyor
“CTV kampanyalarının değeri artık daha net görülüyor”
“Pazarlamacıların CTV yatırımlarını iş sonuçlarına daha iyi bağlamasına yardımcı olmak için Kantar ile ortaklık yapmaktan heyecan duyuyoruz” diyen TV Ekstra CEO’su Merve Eraslanoğlu iş birliklerine ilişkin açıklamasında;
“Pazarlamacılar, geleneksel TV’nin gücünü, erişimini ve büyük ekran deneyimini birinci taraf adreslenebilir hedef kitleyle birleştiren CTV’nin son derece değerli bir reklam aracı olduğunu biliyor. Kantar’ın CTV analizleri de CTV kampanyalarının değerini daha net ispatlıyor” sözlerine yer verdi.
“Sektörümüze katma değer sağlamaya devam etmeyi amaçlıyoruz”
Kantar Genel Müdür Yardımcısı Erdem Tolon ise; “Dijitalleşmeyle beraber yeni mecralar doğmakta ve Kantar Türkiye olarak bu yeni mecraları takibimize alarak sektörümüze katma değer sağlamaya devam etmeyi amaçlıyoruz. Dünyada ilk kez Türkiye’de Addressable TV servislerinde yayınlanan reklam yatırımlarını takip etmemizi ve raporlayabilmemizi sağlayan Addressable Adex servisini hayata geçirmenin mutluluğunu yaşıyoruz.
Yeni dönemde CTV pazarına yönelik reklamveren, ajans ve yayıncılara mecranın sağladığı yatırım – geri dönüş oranı başta olmak üzere çeşitli veriler sağlayarak CTV mecrası reklam yatırımlarını daha detaylı şekilde analiz etmelerini sağlayacağız” dedi.