Ağustos ayının dikkat çeken global reklamları
Sınır tanımayanların dünyası
Amerikanlı gözlük mağazaları zinciri Pearle Vision dokunaklı bir iletişim çalışmasına imza attı. Okçulukla uğraşan, uzaya ilgi duyan, tenise meraklı küçük Olivia’nın renkli dünyasına girdiğimiz reklam filminde engelleri yıkmanın önemine vurgu yapılıyor. Tarihe adını altın harflerle kazıyan ve engel, sınır tanımayan kadınlardan ilham alan çalışma, istenilen hedeflere ulaşmak için doğru araçlara ihtiyaç olduğunun önemine dikkat çekiyor.
IKEA’dan ev yaşantısının operası
IKEA 2019 kataloğunu, 22 ülkeden 22 bin katılımcıyla gerçekleştirdiği anket sonuçlarına göre hazırladı. “Life At Home” adlı çalışmanın sonucunda yedi farklı ev konsepti çıkaran İsveçli markanın reklam filminde farklı hayat tarzlarına sahip birçok karakter görülüyor. Verdi’nin Rigoletto operasının “La Donna e Mobile” parçasının kullanıldığı iletişim çalışmasında “Me” ve “We” kelimeleri öne çıkarılarak “Hem benim için hem de bizim için yer var” mesajı veriliyor. Ses tonlarının duygu durum farklılıklarına göre özenle kullanıldığı kampanya insanların günlük hayatlarının akışına ve birbirleriyle olan iletişimlerine farklı bir yaklaşım getiriyor.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=90&v=c4SkbfRsI1E
Guinness, bardağını sanatla doldurdu
İrlandalı marka Guinness, Asya pazarı için hazırladığı reklam filminde ürününün özelliğini ve lezzetini dansla birleştirerek hem epik hem de lirik bir anlatımı tercih ediyor. Beyaz ve kahverengi kostümleriyle dansçılar Guinness’in bardağa dolum şeklini zarif bir koreografiyle tarif ediyor. AMV BBDO London tarafından hayata geçirilen reklam filminin yönetmen koltuğunda ise IN/Out’tan Riff Raff ikilisi oturuyor.
Neymar’ın itirafları
Gillette’in yeni global reklam filminin başrülünde Brezilyalı futbolcu Neymar yer alıyor. 2018 Dünya Kupası’ndaki davranışlarından ötürü eleştirilen hatta kendini abartılı bir şekilde yere attığı iddia edildiği için KFC’nin reklam filminde alay konusu olan ünlü futbolcu Gillette’in reklam filminde yaşadıklarını anlatıyor. Neymar abartılı hareket ettiğini kabul etse de saha içinde acı çektiğini ve içinde yaşadığı hayal kırıklıklarıyla nasıl baş edeceğini henüz öğrenemediğini itiraf ediyor.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=42&v=lJRjk0SGcqQ
Nestle’den endişeli ailelere mesaj: Sakin olun!
Ebeveynlerin, endişeleri yüzünden çocuklarının özgüvenlerini kırmamaları gerektiğine vurgu yapan Nestle’nin iletişim kampanyası sosyal mesajını spor yapan çocuklara odaklanarak veriyor. Brezilya’da Nescau markasıyla kakaolu içecek üreten Nestle’nin reklam filminde spor yapan çocuklarını büyük bir endişeyle izleyen aileleri görüyoruz. Endişe etmenin doğal olduğunu anacak müdahale etmemenin çocukların özgüvenini artırdığına dikkat çeken çalışma Ogilvy Brasil imzası taşıyor.
Domino taşı değil püskevit!
İngiliz çay markası Yorkshire Tea tam 5 bin tane bisküviyi artarda dizerek domino taşı gibi düşürdü. Kendi ürettiği bisküvilerinin çayla olan uyumunu anlatmak için farklı bir yol izleyen marka üzerine düşünülmüş başarılı bir sistemle beş bin bisküvinin domino taşı gibi devrilmesini sağladı. Uzun uzun üzerine çalışılıp büyük bir emekle dizilen bisküviler üç dakikada devrilirken izleyicilere de eğlenceli anlar yaşattı.
“O bir kuş, o bir uçak, hayır o Usain Bolt”
Birleşik Krallık merkezli medya şirketi Virgin Media, Usain Bolt’lu reklam kampanyalarına devam ediyor. Jameikalı ünlü atlet Usain Bolt’un futbol kariyerine başlamasıyla Super Bolt adlı bir kahraman yaratarak iletişim çalışmalarına eğlenceli bir yorum getiren şirket son reklamını animasyon filmi olarak yayınladı. Reklam filminde süper kahraman Super Bolt içi futbol taraftarlarıyla dolu, kontrolden çıkmış bir treni üstün güçleri ve olağanüstü hızıyla kurtarıyor. Kablo TV hizmeti veren şirket Usain Bolt’lu reklam filminde hızına ve seçeneklerinin çeşitliliğine vurgu yapıyor.
Araba kullanırken mesaj yazma, geleceği ıskalama
ABD’nin Toplum Güvenliği Konseyi’nin Amerika’da her yıl 1,6 milyon trafik kazası yaşandığını açıklamasının ardından Londra menşeili System 1 Agency konunun ciddiyetine dikkat çekmek için bir kampanya hazırladı. Akıllı telefonların arabada bile elden düşmemesine odaklanan çalışma seyir halinde mesaj yazmanın nelere mal olabileceğini, mutlu bir yaşamın tek bir hatayla nasıl yerle bir olacağını çarpıcı bir biçimde anlatıyor. Reklam filminde birbirine aşık iki kişinin kopamadıkları telefonları yüzünden nasıl ayrıldıkları anlatılıyor.
Beckham yumurtalı turtalarının peşinde
Efsane futbolcu David Beckham’ın Çin’in meşhur yumurtalı turtalarına olan sevgisi Macao merkezli Sands Resorts Macao otelini harekete geçirdi ve ortaya kısa film tadında bol aksiyonlu bir çalışma çıktı. Saatchi & Saatchi Greater China tarafından hayata geçirilen çalışma David Beckham’ın yumurtalı turta uğruna Macao’nun yeraltı dünyasına girmesini ve başını belaya sokmasını anlatıyor. Bol aksiyon sahneleriyle izleyeni içine çeken iletişim kampanyasının sonunda Beckham aradığı “gerçek tadı” Sands Resort Macao’da buluyor.
Burger King kadınlardan ekstra ücret isterse…
Amerika’da çok tartışılan “pembe vergi” sorununu Burger King iletişim kampanyasına taşıdı. Marketlerdeki erkek ve kadınlara sunulan bazı ürünlerin pembe ve mavi renkte olması ve kadınlara yönelik satılan pembe ürünlerin, mavi ürünlere göre daha pahalı olması tüketicilerin tepkisine yol açtı. Burger King de klasik ürünü olan Chicken Fries’ı kadınlar için tasarlanan pembe kutulara koyup üzerlerine “Chick Fries” yazarak gelen kadın müşterilerinden ekstra ücret istedi. Müşterilerin verdiği tepkilerle iletişim kampanyası gerçek bir sosyal deneye dönüştü.