Airbnb, 800 milyon dolarlık tasarruf planı dahilinde pazarlama harcamalarını askıya aldı
Kuşkusuz koronavirüs salgının en çok etkilediği sektörlerin başında seyahat ve konaklama geliyor. Hal böyle olunca sektör oyuncuları krizden en az hasarla çıkmak için önlem paketlerini açıklamaya başladı. Bu markalardan biri de konaklama sektörünün dev oyuncusu Airbnb.
Reuters’ın haberine göre marka önlem paketi kapsamında dünya genelindeki tüm pazarlama faaliyetlerini askıya aldı. Airbnb aldığı bu önlemlerle 800 milyon dolar tasarruf etmeyi hedefliyor. Öte yandan şirket kurucuları önümüzdeki 6 ay boyunca gelirlerinden feragat ederken üst düzey yöneticiler de yüzde 50 maaşla çalışacak.
Airbnb’nin bu kadarında uluslararası organizasyonların ardı ardına iptal edilmesi ve ertelenmesinin de payı büyük. Özellikle dijital reklam harcamalarıyla öne çıkan markanın bu kararının yayıncıları da ciddi ölçüde etkileyeceği öngörülüyor.