Ajandanıza not edin: İtibarını en çok artıranlar 5 Ocak 2018’de Raffles Istanbul’da
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen ve zaman içinde pazarlama sektörünün en önemli ödüllerinden birine dönüşen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin dördüncüsü 5 Ocak 2018’de Raffles İstanbul’da yapılacak. Peki, The ONE Awards’ta bugüne kadar en çok ödül alan markalar hangileri oldu? Bugüne kadarki başarılarıyla yeni yılda da ipi göğüsleyeceğinin işaretini verenler kimler? İşte yanıtlar…
Marketing Türkiye ve pazar araştırmaları şirketi AKADEMETRE iş birliğinde düzenlenen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” için geri sayım başladı. The ONE Awards kapsamında 12 ilde bin 200 kişiyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler sonucunda elde edilen verilerle 40’a yakın sektörde yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ödüllendiriliyor. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da itibarını en çok artıran markalarla birlikte bu başarının en büyük paydaşı olan reklam ajansları, medya planlama ve halkla ilişkiler şirketleri de “halk jürisi” tarafından ödüllendirilecek.
Her geçen yıl kategori sayısı artıyor
İlk olarak 2015 yılında 12 sektör üzerinden ödüllendirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nün kapsamı yıllar içinde yeni katılan gruplarla genişletildi. Bu yıl 40’a yakın kategoride marka ve paydaşlarının performansı halk jürisi tarafından değerlendiriliyor. Araştırmanın temelini oluşturan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” yüz yüze anket yöntemiyle gerçekleştirilirken çalışmanın modeli “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Genel başarı değeri “Marka Bilinirliği”, “Yakından Tanıma Skoru”, “Güven Skoru”, “Farklılık Skoru”, “Tavsiye Skoru’’, “Ticari Faaliyetlerini Destekleme Skoru’’, “Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru’’, “İletişim ve Reklam Çalışmaları Beğeni Skoru” ve “Genel Beğeni Skoru” olmak üzere dokuz ana kriterin itibar ve marka değeri üzerindeki etkisine göre ağırlıklandırılmasıyla ortaya konuluyor. Çalışmanın ikinci ayağı olan 2017 performans değerlendirilmesindeyse aynı kriterlere göre markaların yıl içi başarıları belirleniyor.
Ödül koleksiyoncuları…
Kimi markalar var ki uyguladıkları etkili stratejilerle üç senedir verilen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’ni birden çok defa kazandı. Koç Holding (2014-2015), Avea (2014-2015), Eti (2015- 2016), Alarko Carrier (2015-2016) ve Gliss (2014-2016) iki sene üst üste alanında itibarını en çok artıran markalar olurken Avon (2014-2016) ve Samsung birer sene arayla büyük ödüle kavuşan markalar oldu…