Marka-ajans ilişkileri yeni dönemde nasıl şekillenecek?
Yaz geliyor ve ekonomiler yeniden açılmaya başlıyor… Daha yaratıcı, daha özgün, daha çok ses getiren kampanyalar görmek istiyoruz. İyi ama perde arkasında durum nasıl? Pandemi ajans-müşteri ilişkilerini sağlamlaştırdı mı yoksa zedeledi mi? The Drum üst düzey liderlere hem bu ilişkinin yeni dinamiklerini hem de en yaygın müşteri brieflerini sordu.
2020’nin bize öğrettiği en önemli şey perspektif
David Angelo, Founder and Creative Chairman, David & Goliath
“2020’nin bize öğrettiği en önemli şey perspektif. Bize hayatta gerçekten neyin önemli olduğunu ve sadece birkaç kişi değil herkes için yeniden daha iyi bir dünyayı nasıl hayal edebileceğimizi değerlendirme şansı verdi. Bunu pandemi boyunca markalardan gördük. Markalar, çalışanlarını, müşterilerini ve içinde yaşadıkları toplulukları destekleyecek argümanlara sahipti. Her şey, çabanın ardındaki niyetle ve hem müşterileri hem de çevrelerindeki dünya için daha fazla değer yaratma taahhüdüyle başlar.
CMO’lar kilometre taşlarına odaklanmalılar
Ruth Bernstein, CEO, Yard NYC
“Şu anda CMO’lar için tüm yollar tek bir soruya geri dönüyor: ‘Anı doğru şekilde nasıl karşılayabiliriz?’ Herkes doğru zamanda doğru şeyi yapmak ister. Ancak bunun ne ve ne zaman olduğunu bilmek giderek daha öngörülemez hale geldi ve bu da markaları denemekten korkuttu.
CMO’lara tavsiyemiz şu anda, bir şeyler düzelirken insanların dört gözle beklediği küçük anlara ve kilometre taşlarına odaklanmalarıdır. Evet, bu yıl büyük kilometre taşları yaklaşıyor, ancak göz ardı ettiğimiz küçük anlar da aynı derecede önemli ve ilgi çekici olabilir.”
Doğru üslubu belirledik, pandemiden çıkıyoruz!
Melinda Goldstein, Marketing Chief, The Hain Celestial Group
“Daha fazla insanın evde yemek pişirip atıştırmasıyla salgın, tüketicilerin ürünlerimizi denemesini kolaylaştırmak için popüler atıştırmalıklara ve deneme boyutunda ambalajlara daha sağlıklı alternatifler sunarak yenilikler yapmamız için bir fırsat sağladı. Popüler çay markamız için ‘Taste the World of Celestial Seasonings’ ve Alba Botanica için ‘Future Beautiful’ gibi bu süre zarfında başlattığımız kampanyalar, her birimizin daha iyi liderlik etmek için her gün alabileceği sağlıklı kararlara odaklandı.
Dünya yeniden açılırken, Deutsch NY gibi ajans ortaklarımıza, geçen yıl evde yemek yemeyle kazandığımız yeni hane halklarını korumakla görevlendirdik ve aynı zamanda süregelen belirsizlikleri ve ilerideki zorlukları göz önünde bulundurarak doğru üslubu belirledik.”
Markalar eylem ister
Mark Penn, Chairman and Chief Executive Officer of MDC Partners & Managing Partner, The Stagwell Group
“Müşteriler artık hepsini istiyor. Pazarlama dünyası kış uykusuna yattı ve insanlar her zamankinden daha sanal bir dünyaya çıkmaya hazır. Biz de bu yeni dünyada öne çıkması adına müşterilerimize yardım etmeye hazırız.”
Disiplinli pazarlama yaklaşımı verimliliği artırmanın en etkili yolu!
Bill Kolb, Chairman and Chief Executive Officer, McCann Worldgroup
“Yeni iş dünyasında ortaya çıkan bir tema var: verimlilik. Müşteriler, disiplinli pazarlama yaklaşımının verimliliği artırmanın en etkili yolu olduğunu her zamankinden daha fazla anlıyor. Ajansların karmaşıklığı ortadan kaldıran çözümler üretmesini istiyorlar. Verimliliğe ulaşmanın en iyi yolu, kusursuz bir şekilde uygulanan etkili ve anlamlı yaratıcılıktır. Bu büyük fikri, doğru platformlarda geliştirmeli, beslemeli ve uygulamalıyız.”
Uçtan uca marka deneyimleri optimize ediliyor
Simon Jefferson, Managing Partner, AKQA
“Dünya açıldıkça, müşteri organizasyonlarında gerçek bir iyimserlik ve pozitiflik duygusu var. Gezegene daha az zarar verme, dünyadaki yerlerini bulma, dijital dönüşümü hızlandırma ve daha iyi, daha ilham verici müşteri deneyimleri yaratma konusunda ortak bir istek paylaşıyor gibi görünüyorlar. Amaçlarını tanımlamalarına, markalarını yeniden konumlandırmalarına ve müşterilerine nasıl görüneceklerini belirlemeye yardımcı olmak için birkaç büyük kuruluşla çalışıyoruz.
Şirketler gezegendeki etkilerini azaltmaya çalıştıkları için sürdürülebilirlik bu görüşmenin giderek daha önemli bir parçası. Pek çok sektördeki kuruluşların çoğu için salgın, dijital dönüşüm girişimlerini hızlandırdı. Dijitalleşmeye geçiş artık bir iş zorunluluğu, “olursa güzel” değil. Müşteriler, müşterilerine ve hissedarlarına daha fazla değer sunabilmek için uçtan uca marka deneyimlerini optimize etmek ve dönüştürmek istiyor.”
Ajanslardan gelen danışmanlığın net olduğundan emin değilim!
Bob Liodice, CEO, ANA
“Müşteri ‘Bana nasıl kazanacağımı göster’ diyor. Pazar, olağanüstü derecede rekabetçi ve karmaşık bir durumda. Bir pazarlamacının başarılı olması, bu manzaraları anlama yeteneğine dayanır ve bunu yapmak kolay değil. Ajanslardan gelen danışmanlığın da eskisi kadar açık olup olmadığından emin değilim.
Özellikle bir CMO’nun rolünü düşünürseniz, bu konumda olmak biraz yalnızlıktır ve sektörümüzün gizemlerini çözmeye çalışmak çok, çok zordur. Çoğu zaman bir ajansın sağlayabileceklerinin bu danışma kısmına ihtiyacımız var. Yani, CMO’nun önceliklerini belirlemesine ve daha iyisi için kararlar almasına gerçekten yardımcı olabilecek bu danışmanlığı, tavsiyeyi, rehberliği ve stratejik temelleri sağlamalı.”
Yeni bir müşteri profili doğdu
Omid Farhang, Co-Founder and Chief Executive Officer, Majority
“Dahili ajanslar oluşturan müşterilerin reklam ajanslarının ölümü olacağından endişelendiğimiz zamanı hatırlıyor musunuz? Görünüşe göre bunun tersi var artık hayatımızda. İç ajanslar, derin iş birliğine değer veren ve resmiyetten kaçınan daha yaratıcı ve hırslı müşterileri cezbetti.”
Kaynak: The Drum