Ajanslar çalışanlarını Snapchat okuluna gönderiyor
Bir reklam platformu olarak Snapchat’in yükselişi sürerken yaratıcı ajanslar da Snapchat ile nasıl iletişim kurmaları gerektiğini çözmeye çalışıyor.
Bazı ajanslar klasik yolu yani genç çalışanları istihdam ederken Snapchat kullanımlarına bakmalarını tercih ederken BBDO, HAVAS, Huge gibi ajanslar ise Snapchat’i ustalaşılması gereken yeni bir yaratıcı iletişim kanalı olarak görüyor. Snapchat yarışmaları ve testleriyle çalışanlarını bu uygulamayı sahiplenmeye çağıran ajanslar, bu sayede Snapchat’i yaratıcı bir şekilde kullanma yöntemlerini keşfetmeye çalışıyor.
Bir kere bile kullanmadan Snapchat’in işleyişini ve özelliklerini anlamanın mümkün olmadığını düşünen Brooklyn merkezli Huge ajansı, çalışanları için bir Snapchat programı oluşturmuş durumda. “Summer Fry Day” öğrenim programıyla Snapchat kullanımını çalışanları arasında kullanıma teşvik eden ajans, her çalışanan izin günlerini ajansın Snapchat hesabından yayınlamalarını istiyor.
Havas Worldwide’ın da benzer bir uygulamayla Snapchat Hazine Avı isimli bir oyun yaratması ve bu oyunu oynayan çalışanlarının hazineye ulaşmasıyla uygulamanın iletişim yönünü keşfe çıkması, Cannes Lions’a da damga vurmuş Snapchat’in gelecekteki önemini de gösteriyor. Elbette Amerika Açık Tenis Turnuvası’na bilet kazanmak isteyen çalışanlar da canla başla Snapchat’i öğrenmeye çalışıyor.
BBDO New York ise benzersiz bir oyun yaratarak ajansta çalışan herkesi Snapchat’e davet etti. Her gün için belirlenen bir konu üzerine 100’den fazla ajans çalışanı kendi yaratıcı Snap’lerini yayınladı.
Snapchat, pazardaki tek iletişim kanalı değil. Ancak ajansların entegre kampanyaları için asla gözden kaçırmak istemediği ve yeni nesile en uygun olarak düşünülen bir kanal. Ajanslar Snapchat’i analiz ediyor, tartışıyor bazıları daha atak davranarak sadece Snapchat’e yönelik içerikler üretebilmek adına video girişimleri satın alıyor ve marka topluluklarını Snapchat’te de sürdürülebilir bir şekilde birarada tutmak istiyorlar.