Pandemi pazarlamacıları “uykudan uyandırdı!”
Koronavirüs salgını ve ekonomik kriz hem markaları hem de ajansları öne çıkabilmek için yaratıcı kampanya ve iş modelleri geliştirmeye zorluyor. Yaşanan krizler dönüşümün itici gücü olurken rekabet hiç olmadığı kadar arttı. Havas Media Group İngiltere ve İrlanda CEO’su Patrick Affleck, markaları sadece toplum üzerindeki olumlu etkilerini değil “neden var olduklarını” araştırmaya çağırıyor. Ajansların da yapılarını müşterileri etrafında düzenlemesi gerektiğini belirten Affleck, “yeni strateji bankası” fikrinden bahsediyor.
The Drum’a konuşan ve pandeminin pazarlamacıları uzun süren bir uykudan uyandırdığını söyleyen Havas Media Group İngiltere ve İrlanda CEO’su Patrick Affleck, endüstrinin birbirine bağlı dört krizle karşı karşıya olduğunu belirtiyor. Affleck bu krizleri şöyle açıklıyor, “Yaşanan büyük eşitsizlik krizini görünür hale getiren Covid-19 sağlık krizi sonuç olarak ekonomik krizi ortaya çıkardı ve bir de aslında her şeye neden olduğunu iddia edebileceğiniz bir iklim krizi var.” Bu tür koşulların müşterilerin varoluşsal olarak düşünmesine neden olduğunu belirten Affleck, markaları sadece toplum üzerindeki olumlu etkilerini değil “neden var olduklarını” araştırmaya çağırıyor.
Affleck, GiffGaff’ın yaptığı işin değerini ifade eden “Tüketim karşıtı” çağrısına işaret ediyor ve döngüsel ekonominin, bunu doğru yapanlar için uygun bir büyüme ortamı oluşturduğunu belirtiyor.
“Ajansların büyük değişikliklere ihtiyacı var”
Affleck’e göre çözüm ileriye bakmak, panikten kaçınmak ve medya merkezli işletmeleri daha akıllı yatırımlar yapmaya teşvik etmek…
“Ajansların yapılarını müşterileri etrafında organize etmeleri gerekiyor. İşletim modellerinin de büyük bir değişikliğe ihtiyacı var” diyen Affleck bu yaklaşımı “Stratejik görev güçleri” olarak adlandırıyor. Müşterilerle bir “strateji bankası” fikri üzerine konuştuğunu açıklayan Affleck, “Esasen müşterilerin ihtiyaç duyduğu herhangi bir stratejik zihne saatleri karşılığında ödeme yaptığı bir yöntem bu” diyor. Affleck, bu projesini müşterilerin ihtiyaçlarındaki değişime karşı esnek olabilmenin güzel bir yolu olarak değerlendiriyor.