Algida gökten dondurma yağdırdı
Dondurma markası Algida, bu yaz bir rekora imza atarak 26 yeni ürünle yazı karşılıyor. Algida, yeni dönemde sadece ürünleriyle değil, dondurma severler için “gökten yağan dondurmalarla” da pazara hareket katmaya hazır ve bunun ilk denemesini basın toplantısında gerçekleştirdi.
Dünya genelinde 16,6 milyar litrelik hacimle 160 milyar TL’lik ekonomik bir değeri ifade eden dondurma pazarı, Türkiye’de de son beş yılda 2 kat büyüdü. Türkiye pazarında ise 2013 yılı itibariyle dondurma pazarı 2 milyar liralık büyüklüğü ile ülke ekonomisinin değer üreticilerinden biri olmayı başardı. Türkiye, kişi başı tüketimde litre bazında 4 litre ile dünya sıralamasında 29’uncu sırada yer aldı. Kişi başı dondurma tüketimini 0,3 litreden 4 litrenin üzerine çıkararak, 23 yılda 13 kat artmasına öncülük eden Algida, 2013 yılında yüzde 73’e yükselen pazar payı ile yıllardır pazarın lideri. Tüm Türkiye tarafından sevilen en zengin ürün portföyünün yaratıcısı Algida, bu yıl 26 yeni ürünle bir rekora imza atarak, dondurma pazarına yön veren marka konumunu istikrarlı bir şekilde korumaya devam ediyor.
Türkiye’de kurulan Ar-ge merkeziyle rekor sayıda yenilik
Unilever Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, 6 milyon liralık yatırımla İstanbul’da faaliyete geçen, 35 ülkenin yönlendirildiği ve markanın yeniliklere imza atması hedefiyle açılan Algida Ar-Ge merkezi hakkında Esma Sultan Yalısı’nda gerçekleştirilen basın toplantısında açıklamalarda bulundu. Seçkin, Türkiye, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Rusya, Ukrayna ve Belarus’taki Unilever operasyonlarının bağlı olduğu İstanbul’u dondurmada Ar-Ge çalışmalarının merkezi haline getirmeyi amaçladıklarını belirtti. Ar-Ge merkezinde, 40 kişiden oluşan uzman bir kadro ile çalıştıklarını ifade eden Seçkin, “Hammadde ve formülasyon, işleme ve ambalaj geliştirme alanlarında 40 kişiden oluşan uzman bir kadro ile çalışmalarımıza başladık. Tüketici Laboratuarı, Dondurma Pilot Üretim ve Teknolojik Test Ünitesi’nin yanı sıra modern ofisler ve destekleyici birimlerin yer aldığı merkezimizde, 1 yıllık çalışmalarımız sonucunda 2014’e rekor sayıda yeniliğe imza atarak başladık” dedi.
“Konya Fabrikası, tüm dünya için örnek bir proje ile faaliyete başladı”
Dondurma pazarına yönelik verileri değerlendiren Seçkin, geçen yıl faaliyete başlayan Konya Fabrikası’ndaki yeniliklerden de söz etti. Seçkin, “95 milyon euronun üzerinde yatırımla kurulan, 80 milyon litrelik üretim kapasitesi olan Algida Konya fabrikası, 2013 yılında üretime başladı ve 2014 yılında toplam Algida üretiminin yüzde 12’sini karşılamayı hedefliyor. Üstelik faaliyet gösterdiğimiz ilk günden itibaren ‘sıfır katı atık’ hedefimizi de gerçekleştirmeyi başardık” dedi. Konya Fabrikası’nda hayata geçirilen Güneş Arabası için ise, “Sürdürülebilir bir enerjiyle çalışan ve yılda 425 kilogram karbondioksit salınımını engelleyen Algida Güneş Arabası, sadece ülkemiz için değil tüm dünya için de örnek bir projedir. Güneş enerjisiyle fabrika sahasındaki ulaşımı sağlayan Güneş Arabası’nın üretim ve kalkınmaya destek veren tüm kuruluşlara örnek olmasını ve doğal kaynak kullanımının bu tür projelerle azaltılmasını diliyoruz” diye konuştu.
“Kur değişimleri tüketiciye yansımayacak”
Üretim kapasitesinden pazar payına kadar kapsamlı bir büyümenin ve rekor sayıda yeniliğin öncülüğünü yapan Algida, bu değişimin fiyatlarında hissedilmeyeceğini duyurdu. Tüm iyileştirmelerini Türkiye’deki dondurma pazarını büyütmek için yaptıklarını belirten marka, bu yıl ürünlerindeki fiyat düzenlemesinin maliyet artışlarının tahminin altında kaldığını belirtti. 2014’te Dolar ve Euro’daki yüzde 20 üzerindeki değişimlere ve yüzde 23’ün üzerinde hammadde artışlarına rağmen, Algida yöneticileri, fiyat düzenlemesini yüzde 5’te yani maliyet artışlarının çok altında tuttuklarına dikkat çekti. Yüksek maliyet artışlarını ve kur değişiminin etkisini tüketiciye yansıtmamayı başardıklarını belirttiler.
Yaz boyunca “gökten dondurma yağacak”
Bu yazın habercisi sadece yükselen hava sıcaklığı ve düşen cemreler değil, aynı zamanda Algida’nın gökten yağacak dondurmaları da olacak. “İlk Dondurma Düştü, Yaz Başlıyor” sloganıyla yola çıkan Algida özel olarak hazırlanmış mini paraşütlerle, Türkiye’deki 5 şehre havadan dondurma yağdıracak. Bu 5 şehri ise Twitter üzerinde yapılacak oylamayla belirleyecek. Şehirler ise #GöktenDondurmaYağsa hashtag’i ile istediği şehrin adını paylaşacak tüketicilerin seçimleri doğrultusunda belirlenecek.
2014 yazında unutulmaz anlara imza atacaklarını duyuran Algida, iletişim kampanyalarında Türkiye’nin en sevdiği gruplardan biri olan Model Grubu’na yer verdiklerini belirtti. Türk Pop Müziği’nin unutulmaz yorumcusu Barış Manço’nun Kara Sevda şarkısının Algida için yeniden düzenlendiği ve yaza damgasını vuracak olan şarkıyı Model Grubu seslendiriyor.