Alman Döneri Amerika’ya açılıyor: “Ağzının zihnini aç”
Birleşik Krallık merkezli fast-casual restoran zinciri German Doner Kebab (GDK), ABD pazarına eğlenceli ve sıra dışı bir kampanya ile giriş yaptı. Quality Meats tarafından hazırlanan kampanya, hızlı konuşan bir Alman sözcünün yer aldığı renkli ve düşük bütçeli animasyonlarla Gen Z’nin ilgisini çekmeyi hedefliyor.
Kampanyanın ana mesajı, GDK’nin kebap konseptini tanıtmak. Restoranın sunduğu döner kebap, geleneksel “şiş kebap” anlayışından farklı olarak gyro’ya (Yunan döneri) daha çok benzeyen bir formda sunuluyor. Casey Lock ve Ross Zuchowski tarafından yönetilen 18 saniyelik eğlenceli reklam filmlerinde absürt görseller ve esprili ifadeler öne çıkıyor. Kampanyanın dikkat çeken sloganı ise: “Ağzının zihnini aç”
Quality Meats’in kurucu ortağı ve kreatif direktörü Brian Siedband, kampanya fikrini şu sözlerle özetledi:
“‘German Doner Kebab’ ismini duyan genç Amerikalılar için bu konsept biraz kafa karıştırıcı olabilir. Bu bir şiş kebap değil mi? Döner tam olarak nedir? Alman ismi bu işin neresinde? Bu kafa karışıklığını açıkça ele almak istedik ancak bunu onları denemeye teşvik edecek şekilde, eğlenceli bir tonda yapmayı tercih ettik.”
GDK’nin Global Pazarlama Direktörü Thorsk Westphal ise kampanyanın hedeflerini şu şekilde açıklıyor:
“Amacımız, Gen Z ve Amerikalı tüketicilerin açık fikirli yaklaşımına hitap ederek hem eğitmek hem de eğlendirmek, yani ‘eğlenceli bir şekilde bilgilendirmek.’ Özellikle hızlı servis restoranlarında kalite ve otantikliğe önem veren gençlere hitap ediyoruz.”
Glasgow, İskoçya merkezli GDK’nin, Birleşik Krallık, İsveç, Kuzey Amerika ve Orta Doğu’da 170’den fazla restoranı bulunuyor. Özellikle geç saatlerde ve “pub sonrası” atıştırmalıklarında popüler olan GDK, yalnızca ABD’de 350 şube açmayı planlıyor.
Kaynak: Ad Age