Amazon yeni yapay zeka uygulamasıyla danışmana dönüşüyor! | Son 24 saatin gündemi
Amazon, mobil uygulamasında yapay zeka destekli yeni bir soru cevaplama özelliğini test ediyor. Bu özellik sayesinde kullanıcılar, ürün sayfalarındaki “Sorular” bölümünden yapay zeka destekli bir araçla ürünlerle ilgili detaylı sorular sorabilecek ve daha kişiselleştirilmiş yanıtlar alabilecek.
Yeni özellik, önceki versiyonundan farklı olarak kullanıcılara daha spesifik ve detaylı sorular sorma şansı sunuyor. Örneğin, kullanıcılar “Bu siyah kıyafet kız isteme için uygun bir elbise mi?” veya “Bu ceket karlı havada beni sıcak tutar mı?” gibi sorulara anında yanıt alabilecek.
Yapay zeka destekli bu araç sadece bilgi sağlamakla kalmıyor; aynı zamanda stil önerileri sunma, hediye konusunda tavsiyelerde bulunma, şakalar yapma ve kullanıcıları bir ürünü satın almaya ikna etme yeteneklerine sahip.
Amazon, bu yeni özellikle müşteri deneyimini daha da zenginleştirmek ve alışveriş sürecini daha interaktif hale getirmeyi hedefliyor. Şirket, aynı zamanda satıcıları desteklemek amacıyla ürün listeleme araçları ve Amazon Web Services üzerinde üretken yapay zeka teklifleri sunmaya devam ediyor.
Instagram’dan düşündüren güncelleme: “Neden takip etmek istiyorsun?”
Instagram artık takip isteği gönderirken nedeninin yazılmasına da olanak verecek bir özellik üzerinde çalışıyor. Kullanıcılar bu kısımda kendinden bahsederek ya da kişiyi neden takip etmek istediğine dair bir not bırakarak kendini açıklamış oluyor.
Söz konusu özellik halihazırda LinkedIn’de var. “Bağlantı Kur”a dokunulduğu anda not ekle seçeneği çıkıyor. Bu noktada isteyenler not ekliyor, tercih etmeyen de direkt bağlantı isteği gönderebiliyor.
Mobile developer Alessandro Paluzzi’nin paylaştığı ekran görüntüsüne göre Instagram’ın amacı kişilerin birbirini daha güvenli olarak tanımasını sağlamak.
Bir ülkede Tesla satışları yasaklandı!
Arka koltuk tasarımıyla ilgili teknik bir sorun nedeniyle Avustralya’dan veto yiyen Tesla, Avustralya’da yenilenen Model 3’ünün satışlarını askıya almak zorunda kaldı.
Avustralya’da rezervasyon yapan müşterilerine durumu açıklamak üzere email gönderen elektrikli araç devi, sorunu çözmek için yetkililerle temas halinde olduklarını belirtti.
Söz konusu sorunun Avustralya’daki yönetmeliklerden kaynaklandığı düşünülüyor. Mesela ülkedeki araçlarda arka koltukların üzerinde çocuk koltuğu bağlama aparatları bulunması zorunlu tutuluyor ancak Tesla Model 3 bu beklentiyi karşılamıyor.
Yetkililer tarafından yapılan açıklamada ise rezervasyon yaptıran vatandaşların ödediği paranın ülkenin güvencesi altında olduğu ve gerekirse iade edileceği ifade edildi.
Üst düzey yöneticiler ülkeye değil şirketine güveniyor
Belirsizliğin hüküm sürdüğü, “ne olacak” sorusunun farklı formatlarda aklımızın bir köşesinden eksik olmadığı bir yılı geride bırakıyoruz. Marketing Türkiye adına Sia Insight tarafından üst düzey yöneticilerin katılımıyla gerçekleştirilen ve artık bir yıl sonu klasiği haline gelen “2023 İş Dünyası Gündem Değerlendirme Araştırması” da işte bu soruyu yanıtlarken önümüzdeki yıla dair beklentilere de ışık tutuyor.
“2023 İş Dünyası Gündem Değerlendirme Araştırması”nı incelemek için TIKLAYIN!
Şirketler çalışanların taleplerini görmezden geliyor!
KPMG’nin şirketlere geleceğin iş gücünü bugünden şekillendirmelerine yardımcı olmak için hazırladığı yol haritası için 4 bini aşkın çalışanın görüşleri alındı. Çalışanların işverenlerden beklentilerini ortaya koyan anket sonuçlarına göre katılımcıların yüzde 60’ı teknolojinin işleri üzerindeki etkisini “büyük ölçüde olumlu” olarak tanımlarken şirketlerinin yetenekleri iş fırsatlarıyla eşleştirmek için gelişmekte olan teknolojileri kullanmadığını düşünüyor. Firmaların iş gücü şekillendirme stratejilerini çalışanların ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda yürütmediğine de işaret eden araştırmaya göre çalışanların yüzde 50’si tamamen ofiste çalışırken buna karşın sadece yüzde 30’u ofiste çalışmak istediğini belirtiyor. Hatta artık iş ilanlarının yüzde 10’undan daha azı çalışanların uzaktan çalışma tercihini dikkate alıyor.