Amazon stratejik reklam ortağını seçti
Pinterest bugün Amazon ile birkaç yıllık bir stratejik reklam ortaklığı yaptıklarını duyurdu. Yeni anlaşma, e-ticaret devinin üçüncü taraf reklamlarında Pinterest’in ana partneri ortağı olmasını sağlayacak.
TikTok ve Reels gibi video içeriklerine olan talep artarken, Pinterest’in görüntü paylaşım panosu biraz gölgede kalmıştı. Bu durum Pinterest’i video odaklı Fikir Pinleri’ni (Idea Pin) oluşturmaya itti ve yeni bir içerik kategorisi oluştu. Ardından açıklanan bu iş birliği ise son yıllarda tüketicilerin ürün keşfi etrafında gelişen ilgi alanlarına uyum sağlamaya çalışan Pinterest için yeni bir adım oldu.
Yıllardır ürün ilhamını satın alma işlemine entegre etmek isteyen Pinterest, Amazon iş birliğiyle potansiyel tüketicilerine daha pürüzsüz bir satın alma deneyimi sunabilir.
Sosyal medya devi tarafından yapılan açıklamada, kullanıcıların bir Amazon reklamıyla karşılaştıklarında, satın alma işlemini yapmak için doğrudan e-ticaret sitesine yönlendirileceğini belirtiliyor.
Şirket, Amazon reklam entegrasyonlarının uygulanmasının bu yılın ilerleyen dönemlerinde başlayarak uzun bir dönemi kapsayacağına işaret etti. Pinterest reklamların hangi alanlarda gösterileceğine dair henüz bir açıklama yapmadı, iş birliğiyle hedeflenen gelire ilişkin bilgi de vermedi. Söz konusu iş birliğinin çıktılarının gelecek yıl görülebileceğine dikkat çekildi.
2023’ün ilk çeyreği Pinterest için kötü Amazon için iyiydi
2022’nin son çeyreğinde gelirlerinde bir düşüş yaşayan Pinterest, 2023’ün ilk çeyreğinde de benzer bir düşüş trendi içerisindeydi. Bu durum, şirketin hisselerini düşürdü ve şirket Şubat ayında 150 çalışanını işten çıkardı. Öte yandan Amazon’un dijital reklam birimi ilk çeyrekte iyi bir performans gösterdi ve 11.6 milyar dolarlık bir artış kaydedildi.