Amazon’dan kuralları tersine çeviren “Prime Day” kampanyası!
Amazon’un 2015 yılından bu yana her yıl tüm dünyada gerçekleştirdiği büyük alışveriş etkinliği Prime Day, Türkiye’nin seçtiği indirimlerle başladı! 22 Temmuz’a kadar devam edecek olan Prime Day’de Amazon Prime üyeleri, elektronikten mutfak ürünlerine, modadan ev ve yaşama, kitaptan evcil hayvan ve kişisel bakıma tüm kategorilerde en çok talep ettikleri 300 bini aşkın üründe kaçırılmayacak indirimlerden bir hafta boyunca faydalanabilecek. Gelin hem bu festivalin öne çıkanlarına hem de Prime Day etkinliği kapsamında tüketici içgörülerini gözlemleyen, Marketing Türkiye ve Aksoy Araştırma ortaklığıyla gerçekleşen “İndirim Algısı” araştırmasının çıktılarına birlikte daha yakından bakalım…
İndirime girecek ürünleri “İndirim Avcıları” belirledi
Bu yıl Prime Day’de indirime giren ürünler, Temmuz ayının başında “Prime Day İndirim Avcıları” Berk Keklik (@uberkuloz), Danla Bilic (@danlabilic), Elvin Levinler (@elvin), Nisan Hakan (@nisanhakan), Tuğba Yılmaz Karakaş (@heytuvba) ve Berfu Yenenler’in (@berfuyenenler) takipçilerinden, Cimri ve Ekşi Sözlük’ün ise tüm ziyaretçilerinden topladıkları indirim taleplerine göre belirlendi. Ek olarak 25 Haziran – 7 Temmuz tarihleri arasında müşterilerin amazon.com.tr üzerinde alışveriş listelerine eklediği ürünler de indirim talebi olarak değerlendirildi.
Tüm bu kanallar aracılığıyla Türkiye genelinde Prime Day 2024 için 1,7 milyon indirim talebi toplandı. Prime Day İndirimleri kapsamında sunulan kitap seçkileri hazırlanırken ise bilim insanı İlber Ortaylı yol göstericiler arasında yer aldı.
Prime Day’in bu yıl sunduğu yeniliklere geçmeden hemen önce, toplumdaki indirim algısına bir göz atalım!
İndirim demek “mutluluk” ve “şans” demek
Amazon Türkiye, Prime Day etkinliği kapsamında, Marketing Türkiye ve Aksoy Araştırma ortaklığıyla, çevrim içi alışveriş yapan kullanıcıların indirim algısına ışık tutmayı amaçlayan bir araştırma gerçekleştirdi.
Araştırmanın öne çıkan verilerine göre;
- Katılımcıların yüzde 90’ı, son bir ay içerisinde indirim kampanyalarından bir ürün aldıklarını belirtiyor.
- Araştırmaya katılanların yüzde 59’u, indirimde ürün bulduklarında kendilerini mutlu, iyi ve şanslı hissettiklerini söylerken yüzde 50’ye yakını satın alma kararında, en öncelikli faktörün indirimler olduğunu ifade ediyor.
- Katılımcıların yüzde 45’i iyi bir indirim yakaladıklarında ürünleri satın almalarının daha olası olduğunu kaydediyor.
- Katılımcılara “Alışveriş yaparken hangisini tercih edersiniz?” diye sorulduğunda, yüzde 84’ü “Almayı istediğim üründe makul bir indirim varsa hemen alırım” yanıtını veriyor.
- Katılımcıların yüzde 64’ü, online perakendenin sunduğu indirimlere güvendiğini söylerken güvenmeyenlerin oranı sadece yüzde 16 olarak verilere yansıyor.
- Tüketicilerin yaklaşık üçte biri teslimat tecrübesinin, online alışveriş sitelerinin indirim dönemlerinde tercihlerini doğrudan etkilediğini söyleyerek “teslimata önem veriyoruz” mesajını iletiyor.
- Katılımcıların yüzde 85’i, indirimleri online alışveriş siteleri üzerinden takip etse de, sosyal medya ve içerik üreticileri aracılığıyla takip ettiklerini söyleyenlerin oranının yüzde 57 ile ikinci sırada yer alması, araştırmadan çıkan bir diğer çarpıcı sonuç oluyor.
- Katılımcılara Prime Day indirimlerinden memnun olup olmadıklarının da sorulduğu araştırmada Prime Day’de alışveriş yapan müşterilerin yüzde 95’i, tecrübelerinden memnun olduklarını belirtiyor.
“Ya aldığım ürünün fiyatı daha da düşerse?” kaygısı festivalde son buluyor!
24 ülkede 200 milyondan fazla üyeye hızlı teslimattan ödüllü filmlere, popüler oyunlardan özel indirimlere kadar benzersiz bir deneyim yaşatan Amazon Prime, Türkiye’de de büyük ilgi görüyor. Bu ilgi karşısında kayıtsız kalmayan Amazon Türkiye ise kullanıcılarına sunduğu deneyimleri daha da iyileştirmek için adımlar atıyor.
Bu yıl pek çok yenilikle gelen Prime Day boyunca “Ya aldığım ürünün fiyatı daha da düşerse?” kaygısı olmadan alışveriş yapabilmelerini sağlamak için seçili ürünlerde indirim oranı tutarında ücret iadesi garantisi sunuluyor. Prime Day boyunca Amazon.com.tr ve Amazon mobil uygulamasından satın alınan seçili ürünlerde ürünün fiyatı düşerse, aradaki fark hediye kartı olarak kullanıcıların Amazon hesabına tanımlanıyor.
Prime üyeleri aynı zamanda “Çok Al Az Öde “ile seçili ürünlerde, 500TL ve üzeri alışverişlerde sepette yüzde 10 indirim kazanıyor.
Hızlı ve ücretsiz teslimat fark yaratıyor
Türkiye’nin her yerindeki Amazon Prime üyeleri, 650 bine yakın üründe herhangi bir sepet tutarı gözetmeksizin aynı gün, ertesi gün ve iki günde teslimat gibi seçeneklerle siparişlerine ulaşıyor.
İstanbul, Kocaeli Bursa ve Ankara’da ise öğlen 11.30’a kadar verilen siparişler aynı gün teslim ediliyor.
Amazon Türkiye aynı zamanda İstanbul ve Ankara’daki müşterileri için pazar günü teslimat hizmeti de sunuyor.
Hem sinefillere hem de gamer’lara çağrı!
Amazon Prime üyeleri, üyelikleriyle birlikte gelen Prime Video ile aralarında popüler Amazon Originals içeriklerinin de bulunduğu geniş bir içerik seçkisini ek ücret ödemeden primevideo.com ya da tablet, akıllı telefon ve akıllı TV’lerindeki Prime Video uygulaması aracılığıyla izleyebiliyor.
Prime Gaming ile dünyanın önde gelen oyunlarında oyun içi ayrıcalıklar, her ay yenilenen ücretsiz oyunlar ve Twitch.tv’de sevdikleri bir yayıncıya aylık abonelik hakkı sunuluyor. Prime Gaming’in ücretsiz oyun ve oyun içi içerik seçkisi her ay eklenen yeni öğeler ve oyunlarla zenginleşiyor.
Henüz Prime üyesi olmayanlar www.amazon.com.tr/prime adresinden 30 günlük ücretsiz deneme sürecini başlatarak Prime ayrıcalıklarından ve Prime Alışveriş Festivali fırsatlarından yararlanmaya başlayabiliyor.