Anneler gününde anneleri en mutlu eden hediyeler neler?
Ev halkının üzerinden hiçbir zaman elini çekmeyen anneleri hem evi idare ediyor hem de aile üyelerinin tercihlerine yön veriyor. Peki, annelerin alışveriş tercihleri neler? En çok nerelerden alışveriş yapmayı seviyorlar? Kendilerine en çok hangi hediyelerin alınmasından hoşlanıyorlar? Bu soruların ve çok daha fazlasının yanıtını Marketing Türkiye için PRAGMA Research’ün yaptığı araştırmanın ikinci bölümünde okuyoruz.
Gözde alışveriş adresi: Marketler
Araştırmaya göre gündelik ihtiyaçların birçoğunun karşılandığı marketler annelerin en çok alışveriş yaptığı yerler olarak yüzde 38 oranıyla öne çıkıyor. Yüzde 25 ile marketleri e-ticaret siteleri takip ederken, yüzde 20 ile pazaryerlerinin annelerin alışveriş tercihlerinde halen önemli bir yere sahip olduğu görülüyor. Genç annelerin daha çok mağazaları, orta yaştaki annelerin ise daha çok marketleri tercih ettiği de araştırmaya yansıyan bulgulardan.
Giyimde tercih LC Waikiki
Araştırmaya göre LC Waikiki açık ara farkla, yüzde 49 ile annelerin çocukları için en çok tercih ettiği giyim markası konumunda. Zara, yüzde 9 ile ikinci sırada yer alırken, Mavi, DeFacto ve Koton eşit tercih oranıyla anneler arasında yüzde 7’lik bir paya sahip. Civil markası da yüzde 7 ile aynı oranda tercih edilirken, H&M yüzde 5 ile anneler arasında daha düşük bir tercih oranına sahip.
Apple ve Samsung aynı düzeyde
Apple ve Samsung, her ikisi de yüzde 19 ile anneler tarafından en çok tercih edilen teknolojik markalar arasında yer alıyor. İki markanın anneler arasındaki popülaritesi, kalite ve kullanıcı deneyimine olan güvene işaret ediyor. Teknosa yüzde 18 ile bir perakende mağazası olarak üçüncü sırada yerini alırken, farklı markaları bir arada bulundurması ve geniş ürün yelpazesi ile annelerin tercihleri arasında listedeki yerini alıyor.
Evde akşam yemeği gibisi yok!
Araştırmaya göre yüzde 82 oranıyla evde keyifli bir akşam yemeği, aile içi samimiyet ve ev konforu annelerin olmazsa olmazlarından. Yüzde 54 ile doğa yürüyüşü ve piknik ikinci sırada yerini alırken, bu durum annelerin açık havada geçirilen zamana ve doğayla iç içe yapılan aktivitelere değer verdiğine işaret ediyor.
Anneleri mutlu eden hediyeler
Evlerini güzelleştirmek ve kişisel alanlarını zenginleştirmek isteyen anneler, kendilerini en mutlu edecek hediyeye yanıt olarak yüzde 28 ile giysileri işaret ediyor. Yüzde 22 ile ev hediyeleri ikinci sırada yerini alıyor. Bu sonuçlar da annelerin günlük yaşamlarında kullanabilecekleri ve uzun süreli memnuniyet sağlayabilecek hediyelere değer verdiği sonucunu çıkarıyor.
Kozmetik Gratis’e emanet
Araştırmaya göre annelerin kozmetik ve kişisel bakım tercihinde yüzde 20 ile Gratis, en çok tercih edilen perakendeci olarak öne çıkıyor. Yüzde 11’lik eşit oranlarıyla Watsons ve Avon da annelerin tercih ettiği markalar arasında yerini alırken, Nivea ve Dalin ayrı ayrı yüzde 9 oranıyla annelerin tercih ettiği kozmetik ve kişisel bakım markalarından. Yüzde 6’lık oranlarla Flormar ve L’Oréal Paris annelerin tercihi olurken, listeyi yüzde 5 ile Bepanthol tamamlıyor.
H&M ve Zara en iyi hediye
Araştırmaya göre H&M ve Zara, yüzde 26 ve yüzde 25 oranlarıyla annelerin en çok tercih ettiği iki giyim markası olarak öne çıkıyor. Koton ve LC Waikiki de sırasıyla yüzde 14 ve yüzde 12’lik oranlarla bu iki markayı takip ediyor. Boyner, Mavi ve Mudo da yüzde 8 ve yüzde 6’lık oranlarla diğer markalara göre daha düşük tercih oranlarına sahip.
Ev hediyesinde tercih Karaca’dan yana
Annelerin ev hediyesindeki marka tercihi yüzde 24 ile Karaca oluyor. Yüzde 21 ile Ikea yüzde 17 ile Madame Coco ise üçüncü sırada yerini alıyor. Daha teknolojik bir ürün yelpazesinde olan Dyson da yüzde 12 ile annelerin tercihinde dördüncü sıradaki yerini alıyor. Arçelik yüzde 9 ile beşinci sırada, English Home ve Teknosa ise her ikisi de yüzde 5 ile altıncı sırada. Zara ve Siemens ise sırasıyla yüzde 4 ve yüzde 3 ile bu kategoride daha az tercih edilen markalar arasında gösteriliyor.
Anneler kendine günde iki saat ayırıyor
Araştırmaya göre anneler kendilerine günde ortalama 2 saat zaman ayırıyor. 1 saatten daha az zaman ayıranların oranı ise yüzde 22. Çalışmaya göre anneler, kendilerine ayırdıkları bu zaman diliminde en fazla kişisel bakım yapıyor.
Yaşça büyük biriyle arkadaşlık olmaz!
Araştırma sonuçlarına annelerinin çocuklarının arkadaş çevrelerindeki çeşitliliği ve farklı deneyimleri önemsedikleri de görülüyor. Ancak yaş farkı konusunda annelerin çekinceli olduğu sonuçlara yansıyor.