App Store Ödülleri sahiplerini buldu! | Son 24 saatin gündemi
Apple 2023 App Store Ödülleri’ni kazanan 14 uygulamayı ve oyunu açıkladı. Bu yılın kazananları arasında dünyanın her yerinden geliştiriciler bulunuyor. App Store’un editör ekibi tarafından ödüle layık görülen uygulamalar ve oyunlar, kullanıcılara anlamlı deneyimler yaşattıkları ve kültürel değişime ilham kaynağı olmalarıyla ön plana çıkıyorlar. Efe Çakarel tarafından kurulan ve bağımsız sinema tutkunlarının en sevdiği OTT platformlarından biri olan MUBI de Yılın Apple TV Uygulaması ödülünü almaya hak kazandı.
Yılın Uygulamaları ve Oyunlarının yanı sıra Yılın Trendini de seçen App Store Editörleri, 2023 yılı için yılın trendi olarak “üretken yapay zekayı” belirledi.
İşte App Store’un enleri…
Uygulamalar
- Yılın iPhone Uygulaması: AllTrails
- Yılın iPad Uygulaması: Prêt-à-Makeup.
- Yılın Mac Uygulaması: Photomator
- Yılın Apple TV Uygulaması: MUBI
- Yılın Apple Watch Uygulaması: SmartGym.
Oyunlar
- Yılın iPhone Oyunu: Honkai: Star Rail
- Yılın iPad Oyunu: Lost in Play.
- Yılın Mac Oyunu: Lies of P.
- Yılın Apple Arcade Oyunu: Hello Kitty Island Adventure
WhatsApp, kilitli sohbetlere gizli kod özelliği getiriyor
WhatsApp, kullanıcılarının gizliliğini daha da korumak için yeni bir özellik üzerinde çalışıyor. Bu özellik, kilitli sohbetlere ek bir güvenlik katmanı ekleyecek.
Yeni özellik, kullanıcıların kilitli sohbetlere özel oluşturacakları gizli kodları kullanmalarını sağlayacak. Bu kodlar, kilitli sohbetlere erişmek için gereken ikinci bir güvenlik katmanı olacak.
Gizli kodlar, telefonunuzun kendi şifresinden bağımsız olacak. Yani hem bu kod hem de sohbete girerken kullandığınız güvenlik yöntemini kullanabileceksiniz. Böylece iki adımlı bir güvenlik katmanı eklemiş olacaksınız.
Ayrıca kilitli sohbetler klasörünü de sohbet listesinden gizleyebileceksiniz. Gizli kod, kilitlediğiniz sohbetlere yalnızca arama çubuğundan ulaşmanızı sağlayacak. Bu kod aratıldığında da sohbetlere erişebilmek mümkün olacak.
Mehmet Şimşek: KDV ve ÖTV’de artış olmayacak!
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, ekonomiye ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Şimşek, enflasyonun tek haneye indirilmesinin öncelikli hedef olduğunu ve bunun için gerekli tüm önlemlerin alınacağını söyledi.
Şimşek, TRT Haber’e yaptığı açıklamada, “Ekonomik büyüme güçlü, bu cesaret verici ama burada önemli olan büyümenin kalitesini artırabilmek. Önümüzdeki dönemde büyümenin iki ana motoru verimlilik artışı ve var olan imkânların verimli şekilde kanalize edilmesi olacak.” dedi.
Şimşek, enflasyonun tek haneye indirilmesinin öncelikli hedef olduğunu belirterek, “Enflasyonu tek haneye indirmek dışında seçeneğimiz yok. Bu konuda gerekli tüm önlemleri alacağız. Geçmişte yapılan KDV ve ÖTV gibi enflasyonu artıran vergi artışları tekrarlanmayacak. Gelecek sene bu sistemden çıkılmış olacak. Yüzde 40’a kadar vergi için yetki alınması, bu vergilerin uygulanacağı anlamına gelmiyor. Vergiler, lirayı güçlendirmek için bir araç olarak kullanılabilecek.” dedi.
Kaynak: TRT Haber
Türkiye’nin 2023 melodisi: “Oldies but Goldies!”
Kullanıcılarına yıl boyu dinlediği şarkılar, sanatçılar ve podcast’ler üzerinden bir panorama sunan Spotify, “Yılın Özeti” ile Türkiye’de yıl boyu en çok dinlenenlerin de raporunu yayınladı. Spotify 2023 Yılın Özeti verileri gösteriyor ki; bu yıla Semicenk en çok dinlenen sanatçı oluşu ve en çok dinlenen şarkılar listesindeki ağırlığıyla damga vururken, bu yıl ilk defa bir kadın sanatçı yılın en çok dinlenen şarkısına imza attı. Sokaklardan tribünlere, okul bahçelerinden sosyal medyaya dek her yerde duymaya aşina olduğumuz “Aşkın Olayım” Türkiye’de yılın en çok dinlenen şarkısı oldu…
Spotify 2023 Yılın Özeti’ni incelemek için TIKLAYIN!
Mobil pazarlama stratejilerine pusula: Adjust Mobil Uygulama Büyüme Raporu
Pazarlamacıların faaliyetlerini genişletmelerine ve başarılı bir şekilde ölçeklendirmelerine yardımcı olmak amacıyla ilk kez 2019’da yayımlanan Adjust Mobil Büyüme Raporu, mobil alanın büyüme potansiyelinin detaylı bir analizini sunuyordu. 2020’de, aynı analiz bölgesel ve sektörel trendlere odaklanarak büyümeyi daha da detaylandırdı. 2020’den bu yana derin bir değişimden geçen mobil uygulama sektöründe mobil pazarlama ve ölçümleme dünyası da bu değişimden payına düşeni alıyor…
Adjust Mobil Büyüme Raporu’nun öne çıkan verilerini incelemek için TIKLAYIN!