Apple çalışanları neden mutsuz? – Son 24 saatin gündemi
Apple çalışanları neden mutsuz?
Apple bir süredir cinsiyet eşitsizliği uygulamaları ve taciz olaylarıyla gündemde.
ShiftDelete’de yer alan habere göre gerçekleştirilen bir anketin sonuçları, teknoloji şirketinin içyüzünü gösterdi. Apple’da çalışan Yazılım Mühendisi Cher Scarlet, yaklaşık 2 bin çalışanın katıldığı anket sonuçlarını açıkladı.
Anket sonuçlarına göre, şirket, aynı pozisyonlarda bulunan kadın ve erkek çalışanlara eşit ücret ödemiyor. Erkekler kadınlardan yüzde 6 daha fazla maaş alıyor. Son olarak çalışanlar, taciz ve ayrımcılığa karşı mücadeleye başladı.
The Verge‘ün haberine göre, bazı Apple çalışanları #AppleToo başlığı altında organize olmak için bir araya geldi. Çalışma, Apple’ın ürünleri için harikalar yaratan gizliliğinin, bazı çalışanları için ters etkiler yarattığını savunuyor.
Bir çalışan, AppleToo hareketinde şunu yazdı: “Apple çok uzun bir süredir kamuoyunun incelemesinden kaçtı. Gerçek şu ki, birçok Apple çalışanı için gizlilik kültürü opak, göz korkutucu bir kale yaratıyor. Azınlık haline getirilmiş ırk, cinsiyet, tarihsel olarak marjinalleştirilmiş insan gruplarından meslektaşlarımızın orantısız bir şekilde karşı karşıya kaldığı bir gerçek bu.”
Trendyol sepette iyilik festivali başlıyor
Trendyol, toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamak amacıyla hayata geçirdiği Sepette İyilik Hareketi’nin birinci yılında Sepette İyilik Festivali’ni düzenliyor. 24 – 25 Ağustos tarihleri arasında gerçekleşecek festivalde, 33 sivil toplum kuruluşunun (STK) ürünlerinin yanı sıra bu kuruluşlara ek kaynak yaratma hedefiyle hazırlanan dijital destek kartları da Trendyol’un 30 milyonu aşkın müşterisiyle buluşacak.
Satılan tüm ürünler ve dijital destek kartlarının gelirinin tamamı STK’lara aktarılacak. Platform üzerinden Ahbap, TOÇEV, Tohum Otizm Vakfı, HAYTAP, AKUT, TİDER, Hayata Destek Derneği, TOFD, Çocuk Eğitim Derneği, OBİDEV, İZEV, SosyalBen, GİVİN, Down Sendromu Derneği’ne ait dijital destek kartlarına ulaşabilecek.
Xiaomi mi’den vaz mı geçiyor?
Xiaomi, oldukça sürpriz bir kararın altına imza atmaya hazırlanıyor. Başta akıllı telefon dünyası olmak üzere, teknoloji piyasasında “Mi” markası ile hafızalara kazınan şirket, pazarlama stratejisini değiştiriyor. İlk gelen bilgilere göre firma, sadece kendi adıyla cihaz çıkartacak.
Hayranlarını şaşırtan bu gelişmenin sinyalleri daha öncesinde verilmişti. Xiaomi Mix 4 modeli ile kullanıcılarını karşılayan şirket, Mi markasını kullanmayarak dedikoduların önünü açtı. Ardından gelen süreçte, iddialar kuvvetlendi.
2022 yılında Xiaomi Mi 12‘yi tanıtacak firma, böylelikle orada da belli başlı değişiklikler yapacak. Gelen ilk bilgiler, şirketin, cihazı doğrudan Xiaomi 12 adıyla piyasaya süreceği yönünde. Ayrıca bu isim değişikliği sadece akıllı telefon kategorisinde yaşanmayacak. Xiaomi, neredeyse bütün teknolojik ürünlerinde kullandığı Mi sıfatını artık tamamen kaldıracak.
Instagram, hikayelerdeki yukarı kaydırma özelliğini kaldırıyor
Instagram, hikayelerdeki bağlantılara ulaşmak kullanılan “yukarı kaydır” özelliğini “sticker” ile değiştirecek. Bu değişiklikle birlikte kullanıcılar, 30 Ağustos’tan itibaren hikayede yer alan bağlantıya ulaşmak için ekranı yukarı kaydırmak yerine hikayeye eklenen sticker’a tıklayacaklar.
Instagram bu değişiklik ile ilgili “hikaye oluşturma deneyimini kolaylaştırmayı” ve “daha fazla yaratıcı seçenek sunma”yı amaçladıklarını dile getirdi. Çünkü haziran ayında çeşitli kullanıcılarda bu özelliği deneyen sosyal medya devi, kişiselleştirilebilir sticker’ların insanların platformu kullanma şekillerine daha çok uyduğunu fark etti. Üstelik, şu anki durumda bağlantılı hikayelerde yalnızca bağlantıya gitme özelliği bulunduğu için kullanıcılar hikayeyi atanla etkileşime de geçemiyor. Bu değişiklikle birlikte kullanıcılar, artık bağlantılı hikâyelere de cevap verebiliyor olacaklar.
Apple yeni kararıyla e-posta pazarlamasını altüst edecek!
Müşteriler ve potansiyel müşterilerle e-posta yoluyla iletişime geçmek pek çok firmanın pazarlama çalışmalarında özel bir yere sahip. Şimdilerde Apple, markalardan gelen bu maillerin okunup okunmadığına dair otomatik bildirimleri engellemeye hazırlanıyor. Sonbaharda gelmesi beklenen “Posta Gizliliği Koruması” ile artık pazarlamacılar Apple kullanıcılarının mailleri açıp açmadığını göremeyecek.
Buna ek olarak, iCloud+ aboneleri hangi firmalardan mail alıp almayacaklarını da seçebilecek.
Elbette herkes Apple kullanıcısı değil. Yani, bu değişim tamamen bütün mail adreslerini kapsamayacak. Buna karşın, Apple’ın sahip olduğu pay göz ardı edilecek gibi de değil. E-posta pazarlama şirketi Litmus tarafından yayınlanan veriler, Ocak-Mart aylarında açılan 3 milyar e-postanın yüzde 38,9’unun iPhone’lardan görüntülendiğini gösteriyor. Bunu yüzde 27,2 ile Google Gmail ve yüzde 11,5 ile Apple Mail (masaüstü) izliyor. Bu da pazarlamacıların çok daha zor veri toplayacağı anlamına geliyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #memurzammı |
2 | #GSvHTY |
3 | #fileninsultanlari |
4 | #biontechyanetki |
5 | #PolisiminYanındayım |
6 | Haftanın Yalanları |
7 | erdoğan siyasetmehdisidir |
8 | KHKlarİptal Edilsin |
9 | tviteragt açıldı |
10 | Hamidiye Su |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Hidemasa Morita |
2 | Sörloth |
3 | Leicester |
4 | Kanal D yayın akışı |
5 | Özge Özpirinçci |
6 | Cüneyt Arkın |
7 | Genco Erkal |
8 | Kırık Hayatlar |
9 | Poşe yumurta |
10 | Bergüzar Korel |
Dünün en çok izlenenleri hangi videolar oldu? (YouTube Trends)
Dünün gündemine göz atmak için TIKLAYIN.