Apple’dan görsel düzenlemede devrim: MLLM | Son 24 saatin gündemi
Apple, görsel düzenlemeyi bambaşka bir boyuta taşıyacak “MLLM” (Machine Learning Language Model) isimli yapay zekâ modelini duyurdu. Bu model sayesinde kullanıcılar, basit metin komutları ile görseller üzerinde hızlı ve kolay düzenlemeler yapabilecek.
MLLM’nin sunduğu yenilikler şöyle:
• Kullanıcılar, görsel üzerinde yapmak istedikleri değişikliği metin olarak yapay zekâya iletebilecekler.
• Yapay zekâ, bu metin komutlarını analiz ederek istenilen değişiklikleri otomatik olarak uygulayacak.
• Görsellerin boyutlandırılması, kesilmesi, döndürülmesi ve filtreler eklenmesi gibi işlemler kolayca yapılabilecek.
YouTube Shorts’a canlı yayın geliyor!
TikTok’un popüler özelliğini Shorts’a getiren YouTube, içerik üreticilerine yeni bir etkileşim imkanı sunuyor. Dikey formatlı canlı yayınlar, Shorts akışında ön izleme olarak kullanıcıların karşısına çıkacak.
Şirketin resmi hesaplarından yapılan açıklamalara göre, kullanıcılar, alt kısımda beliren “Canlı Yayını İzle” butonuna tıkladıklarında yayını tam ekran olarak izleyebilecekler. Ayrıca akışta kaydırarak canlı yayınlar arasında gezinmek de mümkün olacak. Shorts canlı yayınlarında, diğer uygulamalarda olduğu gibi emoji tepkileri gönderme ve sohbet kısmına yazma gibi özellikler de bulunacak.
Shorts’ta canlı yayın açmak isteyen üreticilerin en az 50 aboneye ve tek seferlik doğrulamaya sahip olmaları gerekecek. Bu koşulları karşılayan üreticiler, video oluşturma kısmından “Canlı” bölümüne tıklayarak yayın açabilecekler. Yayının başlığı, görünürlüğü, hangi izleyiciler için olacağı, kapak görseli gibi seçenekler de bu kısımdan yapılabilecek.
Schengen vize ücretlerine zam yolda
Avrupa Komisyonu, 2024 yılında Schengen vizesi ücretlerine zam yapmayı teklif etti. Eğer teklif onaylanırsa, yetişkinler için vize ücreti yüzde 12 artarak 80 Euro’dan 90 Euro’ya, çocuklar için ise 40 Euro’dan 45 Euro’ya yükselecek.
Vatandaşların geri kabulü konusunda yeterince iş birliği göstermeyen ülkeler için ücret daha da yüksek olacak. Bu ülkelerde yetişkinler için vize ücreti 120 Euro’dan 135 Euro’ya, çocuklar için ise 160 Euro’dan 180 Euro’ya yükselecek.
Komisyon, bu zammın nedeninin AB’deki artan enflasyon oranı olduğunu vurguladı. Teklif kabul edilirse, önümüzdeki birkaç ay içinde fiyat artışı gerçekleşebilir.
AB ayrıca, 2022’de tartışılan dijital Schengen vizesini uygulamaya koymayı planlıyor. Seyahat edenler, ziyaret etmeyi planladıkları ülkeye bakılmaksızın çevrim içi olarak başvurabilecekler. Dijital vize uygulaması, pasaportlardaki mevcut etiket sisteminin yerini alacak.
Avrupa Komisyonu, dijital platformu 2028 yılına kadar kullanıma sunmayı umuyor.
Dikkat! Bu bir elektrikli otomobil reklamıdır!
Volkswagen, elektrikli minibüsü ID Buzz için şaşırtıcı bir reklam yayınladı. Otomotiv devi bu kez, modern minibüs konseptinin temellerine inerek geri dönüştürülen atıklara vurgu yapıyor.
BBDO CHILE ve BBDO Ecuador reklam ajansları tarafından hazırlanan sıra dışı kampanyanın başrolünde bu defa bir otomobil değil ikonik Volkswagen amblemiyle markalanmış çöp konteynerları yer alıyor. Çalışmada yani ID Buzz, şık ve futuristik bir araç olarak değil, tekerlekli plastik yığını olarak görselleştiriliyor.
Kampanya, ID Buzz’a hayat veren geri dönüştürülmüş malzemeler üzerine odaklanarak, hem yenilikçi hem de somut bir çevre bilinci taahhüdünü vurguluyor.
İşte Brandverse Awards 2024’ün yenilikleri
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle düzenlenen Brandverse Awards 2024 başvuru dönemi için geri sayım başladı. Reklam ve pazarlama iletişimi alanındaki en başarılı çalışmaların ödüllendirileceği Brandverse Awards için erken başvurular 1 Şubat’ta başladı… Katılımcılar bu yıl 1 Nisan 2023 – 1 Nisan 2024 döneminde ürettikleri çalışmalarla Brandverse Awards’un ana bölümleri olan Sosyal Medya ve Dijital, Medya, Film, PR, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik, Deneyim Tasarımı, Strateji ve Craft altındaki kapsamlı kategorilerde rekabet edecek. Brandverse Awards’daki yeniliklere detaylıca göz atmak için TIKLAYIN.