Tepkiler büyüyor: Apple yeni iPad Pro reklamında insan yaratıcılığına savaş mı açtı?
Apple’ın yeni iPad reklamı, yaratıcı camiada tepki çekiyor. Reklam filminde, boya, piyano, trompet, atari gibi çeşitli sanat ve eğlence aletleri yok edilerek yerlerine yeni iPad yerleştiriliyor. Reklamın vermek istediği mesaj net gibi görünse de, özellikle yapay zekanın yaratıcılığı tehdit ettiği yönündeki endişelerin gündemde olduğu bir dönemde, bu sembolik yok etme eylemi pek çok kişiyi rahatsız etti.
Bazı uzmanlar Apple’ın iPad’i bir yaratıcılık aracı olarak lanse etme girişiminin başarısız olduğunu savunuyor. Zira izleyenler yok edilen aletlere mi yoksa yeni iPad’e mi sahip olmak istediklerini sorguluyor.
Reklamın yayınlanma zamanlaması da manidar. Apple son dönemde yapay zekaya yatırım yapıyor ve hatta kendi çipleriyle yapay zeka bulut altyapısı geliştiriyor. Bu durum, yapay zekanın yaratıcılığı yok edeceği endişelerini güçlendirirken, Apple’ın reklamıyla bu endişeleri pekiştirdiği yorumları yapılıyor.
LEGO Türkiye çocuklar için uzayı İstanbul duvarlarına taşıdı