Apple Music, müziğin yeni adresi olabilecek mi?
Dün gerçekleştirilen WWDC 2015 konferansında, Apple işletim sistemlerinin yeni versiyonları ile birlikte “bir şey daha var” diyerek Apple Music’i tanıttı. Geçtiğimiz yıl Dr. Dre’nin sahip olduğu Beats’i 1 milyar dolardan fazla bir ücrete satın alan Apple, bu alana da el atacağının sinyallerini vermişti. 2003 yılında iTunes ile birlikte müzik dinleme keyfini online ve yasal olarak sağlayan Apple, online müzik yayıncılığına 2015 yılında girerek Spotify, Tidal, Deezer, Pandora gibi alanın önemli oyuncularına rakip olacak.
Müzik dinleme devrimi yapmayı amaçlayarak sunumunu gerçekleştiren Apple, dünyanın ilk küresel radyosunu kurarak “insan dokunuşu”nun müzik dinlemede algoritmadan daha önemli olduğunu vurguluyor. Dünyanın üç farklı şehrinden 7/24 yayın yapacak olan B1 radyosunun yanı sıra müzik zevkinize göre şarkı önerileri sunacak bir uygulama da barındırıyor.
Sanatçıların takipçileriyle arasındaki duvarı da yıkmayı amaçlayan Apple Music, sanatçıların istedikleri çalışmaları, şarkı sözlerini ya da melodileri de kendi sayfalarından yayınlamalarına olanak tanıyacak.
Siri’yle de kullanılabilecek Apple Music, istediğiniz şarkının adını söyleyerek şarkıyı dinlemeye başlayacağınızı müjdeliyor.
Ücretsiz bir üyelik versiyonu bulunmayacak olan Apple Music, ilk üç ay boyunca ücretsiz olarak kullanılabilecek ancak sonrasında ABD’de 9.99 dolardan aylık olarak aktif edilebilecek. Türkiye fiyatı konusunda herhangi bir duyuru mevcut değil ancak pazarın diğer oyuncularının fiyat segmentine yakın olması bekleniyor.
Apple Music, iPhone, iPad ve iPod touch için iOS 8.4 ile 100’den fazla ülkede 30 Haziran’da satışa sunulacak. Windows ve Android’e de sonbaharda gelecek.
Spotify’ın ve diğer online müzik yayıncılarının bulunduğu önemli piyasada Apple’ın kendi ürünüyle yer alacak olması, rekabeti daha da arttıracak gibi görünüyor. Apple’ın en önemli iddialarından biri de kalite kaybı yaşamadan müzik dinleme imkanı sunmayı vaad etmesi.