Apple’ın kutulardan çıkarttığı şarj adaptörleri mahkeme kararıyla geri dönüyor! | Son 24 saatin gündemi
Apple’ın kutulardan çıkarttığı şarj adaptörleri mahkeme kararıyla geri dönüyor!
Bildiğimiz üzere Apple, geçtiğimiz yıllarda radikal bir karar alarak iPhone başta olmak üzere birçok ürünün kutusundan şarj adaptörlerini çıkardı. Sürdürülebilirlik odağıyla alınan bu kararın ardında da halihazırda evlerde birden çok şarj adaptörü olduğu içgörüsü yer alıyordu. Ancak görünen o ki kimi devletler bu karardan memnun değil…
Geçtiğimiz Mayıs ayında Brezilyalı bir vatandaş Apple ve Samsung’a kutu içeriğinden şarj adaptörleri çıkarıldığı için dava açarak ve 5.2 milyon dolar kazanmış, fakat burada mahkeme markalar için emsal olacak bir karar almamıştı. Yani şarj aletlerinin kutuya geri dönmesi noktasında bir yaptırım uygulanmamıştı.
Fakat bugün itibariyle yine Brezilya’da bulunan bir mahkeme Apple’a 2.3 milyon dolar ceza kesti. Ayrıca şarj aletleri kutuya eklenmedikçe satışının gerçekleşmemesi yönünde bir karar aldı. Yani Apple geri adım atana kadar iPhone satışları yasaklandı. Dolayısıyla Apple, Fransa’da yaptığı gibi iPhone’a ek olarak kulaklık ve şarj aletini yanında gönderebilir.
Alınan bu kararın hem Apple’ı hem de onu takip ederek cihaz kutularından adaptörleri çıkartan diğer markaları nasıl etkileyeceği ise büyük bir merak konusu olarak gizemini koruyor…
Lamborghini, piyasaya sürmeden yok satıyor
Lüks spor otomobil markası Lamborghini CEO’su Stephan Winkelmann, 2024’e kadar üretecekleri tüm araçların şimdiden satıldığını açıkladı. Hatta şirketin otomobil sipariş takviminde, önümüzdeki 18 ay boyunca hiç boşluk yok. Diğer taraftan dünya çapında etkisini gösteren enflasyona bağlı olarak ekonomik koşullar bu haliyle devam ederse bile, şirketin siparişleri artarak devam edecek.
Şirket, 2024 yılına kadar modellerinin her birinin hibrit versiyonunu ve on yılın ikinci yarısında ilk tamamen elektrikli Lamborghini’yi üretmiş olmayı planlıyor. Winkelmann’a göre insanlar markaya güveniyorlar ve müşteriler, Lamborghini’nin neler yapabileceğinden emin. Sipariş sayısının bu denli yüksek olmasının nedeni olarak da bunu gösteriyor.
Kaynak: Techxplore
En hızlı Apple cihazları belli oldu
AnTuTu geçtiğimiz ayın en hızlı Apple cihazlarını açıkladı. Listenin başında yer alan iPad Pro 5’i (12.9 inç), iPad Pro 5 (11 inç), 5 takip etti.
Apple, uzun süredir beklenen iPhone 14 serisini 7 Eylül’de tanıtacak.
Yeni serinin önümüzdeki ayın listesini nasıl etkileyeceği ise merak konusu.
En hızlı Apple cihazlar listesinin tamamı ise şöyle:
• iPad Pro 5 (12.9 inç) – 1 milyon 204 bin 920 puan
• iPad Pro 5 (11 inç) – 1 milyon 181 bin 630 puan
• iPad Air 5 – 1 milyon 82 bin 287 puan
• iPad Pro 3 (12.9 inç) – 837 bin 306 puan
• iPhone 13 Pro Max – 831 bin 172 puan
• iPad Pro 4 (12.9 inç) – 825 bin 654 puan
• iPhone 13 Pro – 823 bin 024 puan
• iPad Pro 4 (11 inç) – 809 bin 587 puan
• iPad mini 6 – 796 bin 477 puan
• iPad Pro 3 (11 inç) – 796 bin 183 puan
LC Waikiki, dijital raflarında tasarımcılara “Design Collective” ile yer açıyor
Tasarımlarıyla ön plana çıkan ürünler moda sektöründe büyük bir karşılık buluyor. Söz konusu dev markalar olduğunda pazar onlar için hazır olsa da küçük ve orta işletmeler için basamakları tırmanmak her zaman aynı kolaylıkta olmuyor. Bir süredir tüketicilerine e-ticaret siteleri ve mobil uygulamaları üzerinden farklı markaların ürünleriyle de buluşmanın kapısını aralayan LC Waikiki, dijital raflarını daha da genişleterek özel tasarım ürünleri ve üretim kabiliyeti olan, küçük ve orta ölçekli girişimci markalara yer açmak adına Design Collective’i hayata geçirdi… Yeni projesi Design Collective ile Lcwaikiki.com, özgün koleksiyonlarını ve ürünlerini tüketicilerle buluşturmak isteyen girişimcilere ve tasarımcı markalara ev sahipliği yapacak.
Özgün tasarımlara sahip koleksiyonlarını tüketicilerle buluşturacak platform arayanlara adres olma misyonuyla hareket eden LC Waikiki, Design Collective projesiyle markalara lcwaikiki.com’un milyonlarca ziyaretçisiyle buluşma fırsatı sunuyor. Proje başvuruları ardından değerlendirme sonucu seçilecek tasarım markalarına ait ürünler sitede projeye özel bir alanda konumlandırılacak. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
UGG yeni koleksiyonu “Nuggies”de McDonald’s’tan esinleniyor
İlk çıktığından bu yana “Patik mi, bot mu?” sorusunu gündeme getiren ve bu sorunun yanıtının tam anlamıyla verilememesinden midir bilinmez, moda tarihinde ikonlaşmış markalardan biri haline gelen UGG, bu sefer McDonald’s iş birliğiyle tasarlanan kreasyonlarını kış mevsiminin yaşandığı Avustralya’da çekilişle dağıttı. “Nuggies” adı verilen bu koleksiyon fast food devinin UGG kadar ikonik ürünü “Chicken McNuggets”tan ilham alıyor…
İki favorinin mükemmel kombinasyonu olarak lanse edilen botlar, sınırlı sayıda üretildi. McDonald’s basın açıklamasında botların dokusunun bile nugget’ı anımsattığını iddia ediyor.
Nuggies’ler temasına uygun olarak tipik bir ayakkabı kutusu yerine dev bir sos paketinde servis ediliyor.
Ücretsiz dağıtım için tasarlanan ürünler 6 saatlik bir çekilişle 6 Eylül tarihinde sahiplerini buldu. Çekiliş McDonald’s web sitesinden gerçekleştirildi ve sadece 50 çift ürünle sınırlıydı.