Apple yeni reklamıyla bir kez daha tepkileri üzerine çekti
Apple, Tayland’ı az gelişmiş bir ülke olarak yansıttığı gerekçesiyle eleştirilen “The Underdogs: OOO (Out Of Office)” reklam filmi nedeniyle özür diledi.
‘Underdogs: OOO (Out of Office)’ Apple’ın ‘At Work’ serisi kapsamında yayınlanan yaklaşık 10 dakika uzunluğundaki beşinci reklam filmi, şirketlerinin ihtiyaçlarını karşılamak üzere yarım milyon kutu üretebilecek bir fabrika bulmak için Tayland’a seyahat eden dört çalışanı anlatıyor. Reklam, dil engellerinden lojistik sorunlara kadar çeşitli zorlukların üstesinden gelmede Apple ürünlerinin yeteneklerini vurgulamayı amaçlıyordu ancak beklenen olmadı.
Reklam, yayınlanmasının hemen ardından Taylandlı internet kullanıcıları tarafından yoğun eleştirilere maruz kaldı. Temel sorun, reklam filminin sarı renkli sepya filtresiyle çekilmesiydi… Pek çok kişi bu filtre nedeniyle ülkenin gelişmemiş ve eski moda bir yer gibi gösterildiğini savunuyor.
Ayrıca reklam filmindeki karakterler Tuk-tuk ile seyahat ediyor, uygun fiyatlı otellerde kalıyor ve yerel halkla etkileşime giriyorlar. Reklam filmindeki bu sahneler, sosyal medya kullanıcıları ve fenomenler tarafından Tayland’ın “az gelişmiş” bir ülke olarak temsil edildiği gerekçesiyle eleştirildi.
Artan eleştiriler karşısında Apple reklamı resmi kanallarından hızla kaldırdı ve bir özür yayınladı. Şirket, reklamın Taylandlı bir şirketle işbirliği içinde hazırlandığını ve Tayland kültürünü olumlu bir şekilde yansıtmayı amaçladığını belirtti.
Apple, kısa bir zaman önce de insan yaratıcılığını yok saydığı gerekçesiyle iPad Pro ‘Crush’ reklamı nedeniyle tepkiyle karşılaşmıştı.