Apple tepki çeken reklam filmi için özür diledi…
Apple, yaratıcı camianın tepki gösterdiği yeni iPad Pro reklamı için özür diledi. Özellikle yapay zekanın yaratıcılığı tehdit ettiği yönündeki endişelerin gündemde olduğu bir dönemde, bu sembolik yok etme eylemine gelen tepkilerin ardından Apple, “yanlış anlaşıldıklarını” belirterek özür diledi.
Apple Vice President of Marketing Tor Myhren, Ad Age’e yaptığı açıklamada, “Yaratıcılık Apple’ın DNA’sında var ve yaratıcı profesyonellerin tüm dünyada kendilerini ifade etmelerini sağlayan ürünler tasarlamak bizim için son derece önemli. Amacımız kullanıcıların her zaman iPad ile fikirlerini hayata geçirebilmelerini sağlamak ve bu çeşitliliği kutlamak. Yanlış anlaşıldığımız için üzgünüz” açıklamasında bulundu.
Apple, şirketin şimdiye kadar ürettiği en ince ürün olarak tanımladığı M4 işlemcili yeni iPad Pro’yu tanıttı. iPad’in sunacağı yaratıcı imkanları vurgulamak için yayınlanan “Crush!” adlı reklam filminde piyano, pikap, boyalar ve diğer sanat malzemelerinin ezilip yok edildiği görüntüler yer aldı. Reklamın sonunda ise sadece bir iPad Pro sağlam görünüyor.
Reklam, bazı yaratıcı kesimleri rahatsız etti. Ünlü aktör Hugh Grant, reklamı “insan deneyiminin yok edilmesi” olarak değerlendirirken, “The Handmaid’s Tale” dizisinin yönetmeni Reed Morano ise bir gönderisinde Apple CEO’su Tim Cook’a “ortamı hisset” çağrısında bulundu.
Coca-Cola Spills kampanyasında “Dökülen her bir damlaya değer” diyor