Apple’ın Kapalıçarşı’da çektiği reklam yayında… | Son 24 saatin gündemi
iPhone’lar uzun zamandır sinema evrenin bir parçası halinde. Sahip oldukları kamera özellikleriyle kimi yönetmenler daha önce de iPhone ile kısa filmler ve diziler çekmişti. Geçtiğimiz Eylül ayında iPhone 14 serisiyle beğeni toplayan Apple, bu kez başrollerinde Bartu Küçükçağlayan, Dougie George ve Melis Sakaoğlu’nun yer aldığı aksiyon dolu bir tanıtım filmiyle dikkatleri üzerine çekti…
Apple, iPhone 14 Pro’nun kamera yeteneklerini, çekimleri Kapalıçarşı’da gerçekleşen “Büyük Kaçış” adlı reklam filminde sergiledi. Filmde Kapalıçarşı’nın dar sokaklarında hareket halindeki insanları yakalamak için Hareket modunun gelişmiş sabitleme yeteneklerinden yararlanıldı.
Küçük detayları bile vurgulayan makro çekim özelliğinden aksiyon sekanslarında dram yaratmak için kullanılan ağır çekim özelliğine iPhone 14 Pro’nun kamera özelliklerinin ön plana çıkartıldığı filmde Apple adeta profesyonel kameralara meydan okuyor…
Twitter’da “öne çıkanlar” dönemi başlıyor
Twitter, kullanıcıların başka platformlardan alışık olduğu çeşitli özelliklerle kendini güncellemeye devam ediyor. Twitter’ın gündeminde bu kez “öne çıkanlar” özelliği var.
Kullanıma sunulan son özellikle birlikte kullanıcılar, en çok etkileşim alan ya da en sevdikleri tweet’lerini bir bölüm halinde profillerinde bir araya getirebiliyor. Uzun zamandır var olan profile tweet sabitleme özelliğinden farklı olarak birden çok tweet kullanıcıların profiline en üstte gözükebiliyor.
Atılan bir tweeti ön çıkanlar kısmına eklemek ve oradan kaldırmak için sağ üst köşesindeki üç noktaya basmak ve açılan menüden “öne çıkanlara ekle / kaldır” seçeneğine basmak yeterli. Bu özelliğin önümüzdeki günlerde genel kullanımına sunulup sunulamayacağı ise henüz bilinmiyor.
Ünlü Twitch yayıncısı 100 milyon dolara rakip platformla anlaştı
xQc olarak da bilinen Félix Lengyel 100 milyon dolara rakip platform Kick’e transfer oldu.
Yayınlarında takipçileriyle sohbet eden, reality showlara imza atan ve video oyunları oynayan Félix Lengyel’in yaklaşık 12 milyonluk bir kitlesi var. Hatta bazı ölçümlere göre, en popüler Twitch yayıncısı.
Lengyel yaptığı açıklamada, “Kick, daha önce yapamadığım şeyleri denememe ve yapmama izin veriyor. Bu fırsatı değerlendirerek önümüzdeki yıllarda yaratıcı ve taze fikirler üretmek için son derece heyecanlıyım” dedi.
Son zamanlarda popüler yayıncıların YouTube gibi farklı platformlardan gelen tekliflerin cazibesine kapılarak Twitch’ten ayrıldığını görüyoruz. Bazı yayıncılar, Twitch topluluğunun duyarsızlaştığından ve yayıncıları mutlu etmekten çok kârlılığa odaklandığından şikayet ediyor.
Easygo Gaming ve çevrim içi bir kumarhane olan Stake.com gibi Avustralya’daki çevrim içi oyun ve kumar siteleri tarafından desteklenen bir akış platformu olan Kick, bu yıl piyasaya sürüldü ve yayıncı dostu politikalarını duyurdu. Platform, Twitch’in aldığı yüzde 50’lik kesintiye kıyasla, yayıncıların aboneliklerden elde ettiği kazancın yalnızca yüzde 5’ini alıyor. Hatta şirketin CEO’su Ed Craven, bir start-up olarak Kick’in zararına çalışmaya hazır olduğunu bile söylüyor.
Craven, Bay Lengyel’in öncelikle Kick için içerik üretmesini beklediklerini ancak katı bir sözleşme olmadığını ve dolayısıyla ara sıra YouTube veya TikTok’ta görünebileceğini söyledi. Bay Lengyel, Kick ile anlaşmayı imzalamadan önceki kadar sık olmamakla birlikte, yine de Twitch’te görünmeyi planlıyor.
Kaynak: New York Times
Doğru dijitalleşme markalara 10 kat site trafiği olarak dönüyor…
Tüketicilerin ürün ve hizmetlere dijital platformdan erişmeye yönelik yoğun talebi, her ölçekten markanın dijital stratejileri benimsemesini ve dijital markalaşmayı önceliklendirmesini beraberinde getirdi. Bu süreçte dijital pazarlamanın doğru parçalarını bir araya getirebilen şirketlerse, Gartner tarafından yayımlanan verilere göre 2022’de rakiplerine kıyasla 10 kat daha fazla trafik elde ettiğini ortaya koyuyor.
Kötü haber: Marka varlıklarının yalnızca %15’i gerçekten ayırt edici
Ayırt edici marka varlıkları, markaların akılda kalması noktasında büyük önem taşıyor. Ancak Ipsos ve Jones Knowles Ritchie’nin (JKR) iş birliğiyle gerçekleştirilen bir araştırma marka kodlarının tam potansiyelleriyle uygulanmadığına dikkat çekiyor. Zira verilere göre marka varlıklarının beşte birinden daha azı (yüzde 15) “gerçekten ayırt edici”.