2021’in e-erişim şampiyonları…
2021 e-erişim şampiyonları belli oldu. İnternet kullanıcılarının davranışlarını ölçen dijital medya araştırması ve teknoloji firması Gemius, dev mecraları yakından inceledi. Müzikten otomotive, süper marketten sigortaya pek çok farklı kategoride dev platformlar mercek altına alınarak Türkiye şampiyonları belirlendi. İşte kıyasıya rekabetin sonuçları…
Müzik sektörü aralık ayında zirveyi gördü
Gemius Audience’ın verilerine göre online müzik söz konusu olduğunda Spotify, YouTube Music, Shazam, fizy ve Deezer en çok tercih edilen müzik platformları oldu. Aralarında kıyasıya rekabet olan bu müzik platformlarına olan erişim ocak ayında 21.8 milyon seviyelerindeyken, aralık ayında bu sayı 33 milyona dayandı ve zirveye ulaştı.
Otomotiv sektöründe en yüksek trafiği Pegueot aldı
2021, otomotiv sektörü için de oldukça hareketli bir yıl oldu. İkinci el ve sıfır otomobillerde fiyat karmaşasının yaşandığı yıl boyunca yaklaşık 10 milyon ziyaretçi sayısına ulaşan otomotiv devlerinin internet siteleri, büyük bir kitleyi kendilerine çekti. Gemius Audience’ın verilerine göre 2021’de internet sitesi en çok ziyaret edilen ilk 10 otomotiv şirketi ise şöyle: Pegueot, Citroen, Renault, Volkswagen, Hyundai, FIAT, Honda, Ford, Opel, Toyota.
Siparişler Migros’da
2021’de market alışverişine çıkmak yerine telefondan sipariş vermeyi daha çok tercih ettiğimiz bir döneme girdik. Bu da süpermarketlerin dijital kanallarına doğrudan yansıdı. Bu süreçte e-ticaret platformlarına ilgi katlanarak artarken, süpermarketlerin internet sitelerine ve uygulamalarına olan ilgi de hızla büyüdü. Gemius Audience’ın verilerine göre ocak ayında 21 milyonu aşkın ziyaretçiye ev sahipliği yapan süpermarketler, yılın son ayını ise 25.5 milyon ziyaretçiyle kapattı. En çok tercih edilen ilk 10 süpermarket ise şöyle: Migros, A101, Carrefour, Şok, İstegelsin, BİM, Metro Market, Macro Center, Gönder, Happycenter.
YouTube tahtını bırakmıyor
Gün geçtikçe daha çok video tüketiyoruz ve bu da video platformlarına olan ilgiyi her geçen gün artırıyor. Dünyanın en büyükleri, daha çok izleyici çekebilmek için kıyasıya yarış halinde. Gemius Audience’ın verilerine göre yıl boyu ortalama 57 milyon ziyaretçiyi çekmeyi başaran video mecraları arasında en çok ilgi görenler ise şöyle: YouTube, Neflix, Twitch, Beinconnect, Dailymotion.
Kış aylarında merak düzeyi artıyor
2021’in Ocak-Aralık döneminde yaşam kategorisine de ilgi büyük oldu. Başta sağlık ve magazin olmak üzere günlük hayata dair merak edilen bilgileri ziyaretçileriyle buluşturan internet siteleri, en çok ilgiyi kış aylarında görürken, yaz aylarında ise daha sakin bir döneme girdi. Yaşam kategorisinde en çok ziyaretçi alan mecralar ise Kizlarsoruyor.com, Sözcü Sağlık Yaşam, Sözcü Magazin, doktortakvimi.com, medikalakademi.com.tr.
Sigorta sektörü 2021’i hareketli kapattı
2021 yılı sigorta sektörü için de oldukça hareketli geçti. Gemius Audience’ın verilerine göre Haziran ayına kadar 2.2 milyon ziyaretçiye ulaşan sigorta mecraları, Temmuz ayıyla birlikte ise hızlı bir yükselişe geçti ve yeni asgari ücretin de belirlendiği Aralık ayında bu sayıyı 3.9 milyona çıkarmayı başardı. En çok ziyaretçi alan sigorta platformları ise sigortam.net, sbm.org.tr, turkiyesigorta.com.tr, axasigorta.com.tr.
Prangalarımızdan kurtulduk
Pandemi döneminde kademeli normalleşme adımlarının atılmasıyla birlikte seyahat sektörü ayağındaki prangalarından kurtulmaya başladı. Gemius Audience’ın verilerine göre nisan ayına kadar düşük seyreden turizm sektörü, mayıs ayından sonra atağa kalktı ve ocak ayında 16 milyon seviyelerinde olan ziyaretçi sayısı temmuzda 27 milyona dayandı. En çok erişime ulaşan turizm platformları ise Obilet, Enuygun, Pegasus, THY, Tripadvisor, Etstur, Trivago, hepsifly.com, Booking, jollytur.
Varlıklarımızı daha sık kontrol ediyoruz
Bankacılık sektörü, özellikle sonbahar aylarından sonra hızlı bir yükseliş trendine girdi. Gemius Audience’ın verilerine göre ocak ayında 44.5 milyon ziyaretçiye ulaşan bankacılık sektörü, ekonomi ve finans dünyasındaki önemli gelişmelerin de etkisiyle Aralık ayında 49 milyonu aştı. Bankacılık sektörünün en çok erişim alan devleri ise Ziraat Bankası, Garanti BBVA, Yapı Kredi, İş Bankası ve Akbank.
Mobil oyunlara ziyaretçi rekoru
Gün geçtikçe daha çok kullanıcının tercih ettiği mobil oyunlar, gelişmiş akıllı telefon modellerinin de satışa sunulmasıyla birlikte bilgisayar oyunlarını aratmaz hale geldi. Gemius Audience’ın verilerine göre Ocak ayında 29 milyon ziyaretçiye ulaşan mobil oyunlar, her ay düzenli olarak oyuncu kitlesini genişletti ve Aralık’ta 43 milyona dayandı. Mobil oyunlar arasında en çok ziyaretçiye ulaşanlar ise Candy Crush Saga, Brawl Stars, 101, Roblox ve 8BallPool oldu.