Black Friday Challenge Day 11: Söz sırası Amazon’da
Efsane Black Friday’e artık son 1 gün kaldı. Bu yıl yine çok erken başladı indirimler… Kimi e-ticaret devleri yorulurken kimileri son düzlükte bir adım daha öne çıkmanın yollarını arıyor. Gelin Akademetre Vanilla Price robotlarının Marketing Türkiye için hazırladığı verilerle pazar yerlerinin kıyasıya rekabetine daha yakından bakalım.
Black Friday Challenge’ın on birinci gününde öne çıkan veriler:
- Black Friday’in onbirinci gününde toplam 36.067 kampanya mevcut. Bir önceki güne göre kampanya sayılarında hatırı sayılır bir düşüş kaydediliyor.
- Hepsiburada’nın 23.270 olan kampanya sayısı da bugün 16.299’a geriliyor ve ikinci sırada yer alan Trendyol ile aradaki fark kapanmaya başlıyor.
- En çok kampanya moda kategorisinde yapılsa da indirimler ev ve yaşam kategorisinden yana.
- n11 en çok indirim sunan pazar yeri unvanını Amazon’a devrediyor.
Trendyol, Hepsiburada’yı yakın takibe aldı
Hepsiburada son birkaç gündür inanılmaz bir performans göstererek kampanya sayısıyla açık ara liderlik sergiliyordu. Fakat zirve yolu yokuş olur, Hepsiburada tarafında bir soluklanma ihtiyacı doğmuş olmalı. Zira Hepsiburada’nın son LinkedIn paylaşımına göre Cem Yılmaz “efsane kurye” olarak desteğe bile gitti. Bu fırsatı kaçırmayan Trendyol ise rakibinin hemen ensesinde….
Kampanyalar modadan yana
Akademetre’nin Vanilla Price robotlarıyla Black Friday’in on birinci gününde toplam 36.067 kampanya tespit edildi. Bu kampanyaların büyük bir kısmını ise moda, elektronik ve ev ve yaşam kategorileri karşılıyor.
Ev yenilemenin tam sırası!
En çok kampanya gerçekleşen kategori listesinin ilk üçünde yer alan Ev ve Yaşam kategorisi (yüzde 23,7) indirim oranlarıyla zirveye yerleşiyor. Süpermarket ve “Anne, Bebek, Oyuncak” kategorileri de ilk üçteki yerlerini alıyor.
Amazon artık gözünü diktiği zirvede…
Kampanya yarışına zaten hiç dahil olmayan n11 bugün itibarıyla indirim yarışından da çekiliyor. 10 puanlık bir gerilemeyle indirim oranlarını ciddi şekilde düşüren pazar yeri listenin üçüncü sırasında kendine yer buluyor.
İndirimde geçtiğimiz 10 günlük süreçte n11’in en sert rakibi olan Amazon ise zirveye yerleşiyor. Kampanya sayısıyla zirvede olan Hepsiburada ise iki numaraya yerleşerek indirim oranlarıyla da cazip bir seçenek haline geliyor.