Çalışan krizleri tüketicinin hafızasında nasıl yer etti?
Pulside Research, Marketing Türkiye için son dönemde işçi ve işveren arasında sıkça yaşanan krizlerin tüketici nezdindeki yansımalarını araştırdı. Hem yaş grupları hem de sosyo ekonomik statülere göre haber takibi yapılan mecraları da ortaya koyan çalışma, hangi krizlerin akıllarda yer ettiğine de ışık tutuyor. Gelin çalışan krizleriyle en çok akıllara kazınan markalara bakalım…
Haber takibinde TV yerini sosyal medyaya bırakıyor
Araştırmaya katılanların yüzde 52,5’i haberleri genel olarak televizyondan takip ettiğini belirtiyor. Sosyal medya yüzde 33,1 oranla haber takibinde en çok kullanılan diğer bir mecra. Dijital gazete, yüzde 11,4 ile haber takibi için kullanılan üçüncü araç olurken, basılı gazete yüzde 2,4 ile en az kullanılan haber alma aracı olarak kaydediliyor.
Baby Boomers kuşağında televizyondan haber alma daha yaygınken, genç jenerasyonlarda haber almada sosyal medya kullanımı daha çok öne çıkıyor. Özellikle Z kuşağı, yüzde 47,5 ile sosyal medyayı haber almak için en çok kullanan kuşak oluyor.
A SES grubu doğru bilgiyi almaya daha yatkın
Haber takibinde televizyon kullanımı genel olarak yüksek. Ancak en dikkat çeken bulgu dijital gazete kullanımında. A SES grubunda yüzde 24,6 olan dijital gazete kullanımı, DE grubuna doğru giderek düşüyor ve yüzde 1,8’e kadar geriliyor. Haber takibinde televizyon kullanımı A grubunda yüzde 42,4 iken, DE grubuna doğru yüzde 58,2’ye kadar çıkıyor. Aynı şekilde sosyal medya kullanımı da A grubunda yüzde 31,4 iken DE grubunda yüzde 37,3 oluyor.
Bu durum televizyonun halen yaygın kullanılan bir haber alma aracı olduğu, ancak yavaş yavaş yerini sosyal medyaya bıraktığına işaret ediyor.
Diğer öne çıkan bulgu ise toplumda görece daha yüksek statü sahibi olan A grubunun doğru bilgiyi almaya daha yatkın olduğu. Dijital gazetelerin daha yüksek oranda kullanılması da bunun bir göstergesi.
Dijital gazete okuyucularının marka haberleriyle karşılaşma oranı daha yüksek
İşçi-işveren sorunlarının yer aldığı haberlerle karşılaşma oranı ortalama yüzde 44,6. Haber takibi yapılan kanallarla çaprazlandığında dijital gazeteleri takip eden tüketicilerin bu tür haberlerle karşılaşma oranı yüzde 58,2 ile en yüksek seviyeye çıkıyor. Sosyal medya üzerinden haber takibi yapan tüketicinin bu tür haberlerle karşılaşma oranı yüzde 47,9’ken televizyonu daha çok kullanan tüketicide bu oran yüzde 40 olarak kaydediliyor.
Dijital gazeteleri takip eden tüketicinin daha çok A SES grubundan olduğu dikkate alındığında işçi-işveren haberleriyle daha çok karşılaştıkları görülüyor.
Migros krizi akıllara kazındı
Araştırmaya katılanlara sorulan bir diğer soru ise işçi-işveren krizleri konusunda hangi markaların haberiyle karşılaştıkları oldu. Açık uçlu olarak sorulan bu soruda katılımcılardan en az iki marka belirtmeleri istendi.
Araştırmaya katılanların yüzde 38,4’ü en çok Migros markasının haberleriyle karşılaştığını belirtti. Trendyol yüzde 10,5 ile en çok karşılaşılan ikinci marka olurken, diğer markalar yüzde 7,8 ile Yemeksepeti ve yüzde 2,9 ile Getir oldu.
Çalışanların stresi artıyor… Y kuşağı patlamaya hazır bir bomba gibi