Dezenformasyonun merkezinde hangi siyasetçi var?
Doğrulama platformu Teyit, siyasal iletişimde öne çıkan dezenformasyonları belirledi. Yapılan analize göre siyasetle ilgili yayılan yanlış bilgilerin merkezinde Recep Tayyip Erdoğan, Cumhuriyet Halk Partisi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) var.
Teyit, Ekim 2021 – Ekim 2022 tarihleri arasında siyasi içeriklerde 150’den fazla yanlış bilgi tespit etti. Buna göre yanlış bilgilerin yüzde 25’i siyasi figürleri, yüzde 24’ü dış politika aktörlerini, yüzde 17’si hükümet ve kamu kurumlarını, yüzde 11’i ise siyasi partiler ve belediyeleri hedefine aldı.
Dezenformasyonun merkezinde Erdoğan, Kılıçdaroğlu, İmamoğlu ve Akşener var
Siyasi figürler hakkında yayılan yanlış bilgilerin kişilere göre dağılımına bakıldığında yüzde 24’le Erdoğan zirvede yer alırken, onu yüzde 10’luk payla CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, yüzde 8’lik payla İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ve yüzde 5’lik payla İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener takip ediyor.
Siyasi figürler hakkındaki yanlış bilgilerin dağılımına bakıldığında ise yüzde 58 ile iktidar yetkililerinin, yüzde 31 ile de muhalefet liderlerinin hedeflendiği görülüyor.
Sonuçlar partiler ve belediyeler özelinde incelendiğinde ise yanlış bilginin yüzde 89’unun muhalefet parti ve belediyelerini hedef aldığını görülüyor.
Sosyal medyada “kötülük”, “iyilikten” 5 kat hızlı yayılıyor!
Sosyal medya platformlarının hayatın doğal akışının bir parçası olduğu artık su götürmez bir gerçek. Hatta öyle ki pek çoğumuz güne gözlerimizi açtığımız andan itibaren bu platformlarda vakit geçirmeye başlıyor uyku öncesine dek de belirli aralıklarla da dünyaya bu platformlar üzerinden bağlanmaya devam ediyoruz. Peki hayatın doğal akışında pek çok dinamiği değiştiren bu platformların algımız üzerinde nasıl bir etkisi var? Dahası dünyaya baktığımız gözlüklerin rengini belirliyor olabilirler mi? Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan ve Doç. Dr. Aylin Tutgun Ünal tarafından geliştirilen “İyicilik ve Kötücülük Ölçeği” ile gerçekleştirilen araştırmanın verileri gösteriyor ki; sosyal medyada günde 4 saatten fazla zaman geçirilmek iyicillik tutum ve davranışlarını baskılıyor…