Evlerde robot süpürge reformu
Çalışma modellerinin değişimi, ev ve çalışma hayatında alınan sorumluluklar sürekli bir yetişme telaşını tetikledi. Kısıtlamalar sebebiyle evlerde daha fazla vakit geçirilmesi daha fazla zamana sahip olduğumuz anlamına gelmiyor. Teknoloji pek çok konuda yardımımıza yetişiyor ve son dönemin en popüler ürünlerinden biri de robot süpürgeler. Pek çok ev dizaynı buna uyarlandı bile! Curiocity – Homend Robot Süpürge Araştırması sonuçları, ürünün hayatımıza ne denli hızlı bir giriş yaptığına ve alışkanlıkların buna göre dizayn edilmeye başladığına işaret ediyor.
Robot süpürge kategorisi yüzde 560 büyüdü
Homend’in araştırmasında yer alan GFK Panelmarket 2020 verisi rakamlarına göre Robot Süpürge Kategorisi 2020 yılında adetsel olarak yüzde 560 büyüme sağladı.
Curiocity – Homend Robot Süpürge Araştırması’ndaki Ipsos Hane Tüketim Paneli Dayanıklı Tüketim Ürünleri Araştırması verilerine göre, Türkiye’de hanelerin yüzde 4.7’sinde aktif olarak kullanılıyor.
Verilere göre kullanıcılar mutlu! Çünkü ürünü satın alanların yüzde 92’si beklentilerini karşılandığı bildiriyor.
Mobilyalar yeniden tasarlanıyor
Araştırma sonuçları kullanıcıların yüzde 23’ünün temizlik öncesi bir hazırlık yapmadığını ortaya koyuyor. Yapılan ön hazırlıkta ise yüzde 52 oranı ile kabloları toplamak ilk sırayı alırken, yerde duran eşyaları kaldırmak ise yüzde 51 ile ikinci sırada yer alıyor. Yüzde 17’lik bir kesim temizlik öncesinde halıları kaldırmayı tercih ederken, yüzde 3’lük kesim de diğer ön hazırlıkları gerçekleştiriyor.
Evlerde robot süpürge rüzgarı
Robot süpürgelerin mobilya sektörüne etkileri önümüzdeki dönemlerde kendisini daha çok hissettirecek. Sonuçlar robot süpürge alanların ev dekorasyonunu da ciddi şekilde değiştirdiğini gösteriyor. Araştırmaya katılanların yüzde 72’si mobilyalarını buna göre seçtiğini, yüzde 44’lük bir kısım da evinin dekorasyonunu robot süpürgeye göre değiştirdiğini belirtti. Araştırmaya katılanların yüzde 38’i ise evinin dekorasyonunda değişiklik yapmayı planladığını söyledi. Değişiklik yapmayacağım diyen yok!
Evcil hayvan sahiplerinden yoğun ilgi
Araştırma, ürünü satın alanların yüzde 72’sinin evcil hayvanı olduğunu gösteriyor. Evcil hayvan besleyenlerin “etrafa dökülen tüy” sorununda kurtarıcı olarak gördüğü robot süpürgelere; yüzde 43 kedi, yüzde 28 köpek, yüzde 26 kuş, yüzde 3 oranında da diğer evcil hayvan sahiplerinden yoğun ilgi var.
Kullanıcılar konuşan robot süpürge istiyor
Robot süpürgelerin yüzde 59’unda konuşma özelliği var. Kullanıcıların yüzde 50’si bu özelliği faydalı bulurken, yüzde 37’si ise çok faydalı olduğunu düşünüyor. Araştırmaya katılanların sadece yüzde 3’ü hiç faydalı bulmadığını söylerken, yüzde 11’lik bir kısım ise kararsız.