Hijyen sektörünün ciro rekortmenleri
Covid-19’la savaşta en büyük silahlarımız oldu hijyen ürünleri. Bu süreçte hayatımıza yepyeni ürünler girerken dezenfektan, eldiven ve tek kullanımlık ürünlere olan ilgimiz de katlanarak arttı. Hep daha fazla “hijyen” dedik… NielsenIQ’nun Marketing Türkiye adına gerçekleştirdiği “Hijyen Ekonomisi” araştırması da bugün artık “hijyen” kelimesinin tüketici üzerinde büyüleyici bir etkiye sahip olduğuna işaret ediyor. Çalışmaya göre hijyen pazarındaki cirolar pandemi öncesine göre yüzde 33’lük bir büyüme gösterdi. Bu büyümenin üçte biri ise lansman ve relansman ürünlerinden geliyor. Kısacası araştırma sonuçları bu zorlu dönemde tüketici ihtiyaçlarına yenilikçi çözümlerle karşılık veren markaların pazarı büyüttüğünü gösteriyor. Tüketicinin vazgeçilmezi ise kolonya… Zira son bir yıldaki cirosunu yüzde 294 arttıran başka bir ürün yok. Gelin NielsenIQ’nun verileri üzerinden hem değişen hijyen pazarına hem de hijyen algısının diğer sektörleri nasıl etkilediğine hep birlikte bakalım…
El bakım ürünleri yok satıyor
Temizlik ürünlerinin satışında en büyük artışı el bakım ürünlerinde (yüzde 29) görüyoruz. Onu sırasıyla ev temizleyiciler (yüzde 23), kâğıt ürünleri (yüzde 21) ve çamaşır bakım ürünleri (yüzde 19) takip ediyor. Her 4 alışverişçiden 1’i daha sık ev temizleyici ürün satın aldığını belirtiyor.
Kolonya sınır tanımıyor!
Kolonyanın son bir yıldaki cirosu yüzde 294 büyüyerek adeta bir rekora imza atıyor. Sirke (yüzde 68), Arap sabunu (yüzde 50) ve kimyasal olmayan temizleyicilerin (yüzde 48) cirosunda da ciddi bir büyüme olduğunu görüyoruz. Ayrıca evlerde geçirilen sürelerin uzamasının bir yansıması olarak çöp poşetleri & pişirme kağıtları (yüzde 52), sabun ve şampuan (yüzde 38) ve kağıt havlu (yüzde 37) ürünlerinin cirolarında da önemli bir artış var.
Hızlı tüketim ürünlerinde “hijyen” etkisi
Sonuçlara göre FMCG sektörünün ciro rekortmeni hijyen ürünleri (yüzde 33). Temizlik (yüzde 26) ve gıda ürünleri (yüzde 26) kategorileri önemli miktarda ciro artışı yaşıyor. En çok fiyat değişiminin yaşandığı kategori ise gıda (yüzde 17) oluyor. Miktar ve ciro artışıyla dikkat çeken hijyen kategorisinde (yüzde 11) fiyat değişiminin makul olduğu görülüyor.
Daha çok hijyen vaadinin satışlara etkisi
Her iki alışverişçiden biri “Daha çok hijyen vadeden ürün satın alıyorum,” diyor. Bu, günümüz şartlarında hijyen ihtiyacının ne kadar fazla olduğuna ve bu konudaki inovasyonların büyük oranda desteklendiğine işaret eden bir söylem.
Tüketicinin daha fazlasını ödemeye hazırım dediği ilk beş fayda
Tüketici hijyen ve antibakteriyel faydalar için daha fazlasını ödemeye hazır olduğunu belirtiyor. İşte tüketicinin daha fazlasını ödemeye hazırım dediği ilk beş fayda:
Araştırmanın Metodolojisi:
“Hijyen Ekonomisi” araştırması erkek, kadın, +18 yaş ABC1C2 SES grupları ile online görüşme yöntemiyle gerçekleştirildi. Mart 2020’de 1.027 kişi ile gerçekleştirilen online ankette Türkiye temsili (NUTS1 12 il) kotası uygulandı. Pandemi Döneminde Tüketimi Anlamak çalışması ise Türkiye NielsenIQ Perakende Paneli ve Türkiye NielsenIQ E-Ticaret Paneli’nde Aralık 2020- Ocak 2021 döneminde gerçekleştirildi. Online görüşme yöntemiyle (erkek/kadın 18+ yaş ABC1C2 SES grupları) 609 kişinin görüşleri alındı. Türkiye temsili (NUTS1 12 il) kotası uygulandı.
Pandemi döneminin büyüme rekortmeni kolonya oldu
Yankı Yalçın, NielsenIQ Türkiye Perakende İş Birimi Lideri
- Her dört alışverişçiden birinin ev temizleyici ürünler için alışveriş sıklığını artırdıkları görülüyor.
- Pandemi döneminin büyüme rekortmeni kolonya kategorisi oluyor. Bu kategoriyi sirke, çöp poşetleri, Arap sabunu, kimyasal olmayan temizleyiciler, sabun & duş jeli, çamaşır suyu, kağıt havlu, ev temizleyiciler ve ıslak mendil ürün grupları takip ediyor.
- Elbette bu kadar hızlı büyüyen hijyen sektörü pek çok yeni ürüne ve inovasyona da sahne oldu. Sektördeki yüzde 33’lük ciro büyümesinin yaklaşık üçte biri tüketiciyle yeni buluşan ürünlerden geliyor.
Temizlik ürünlerinde hangi kategorinin satışları daha yüksek?
El bakım ürünleri
Cirosu en çok artan hijyen ürünü hangisi?
Kolonya
FMCG sektöründe cirosu en çok artan kategori ne?
Hijyen kategorisi