İtibar ve marka değerini artırmanın sırrı bu raporda!
Marketing Türkiye adına pazar ve tüketici araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan AKADEMETRE’nin gerçekleştirdiği, “Yılın İtibarlısını” belirleyen The ONE Awards’ın temelini oluşturan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının raporlama süreci tamamlandı. 50’ye yakın sektörde markaların yıl içindeki itibar artışını “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere 9 ana, 16 alt başlıkta değerlendiren rapor rakip analizleriyle sektörel bazda itibarı artırmanın sırlarını barındırıyor.
Yıl içinde itibarını en çok artıran marka ve paydaşlarını ödüllendiren ilk ve tek etkinlik The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri bu yıl yedinci kez 50’ye yakın sektörde “Yılın İtibarlıları”nı ödüllendirdi. Araştırmada yılın en başarılı markaları ve paydaşları yine her yıl olduğu gibi halk jürisi tarafından seçildi. Geride kalan 7 yıl içinde pazarlama sektörünün en önemli yarışmaları arasına giren The ONE Awards’ta sonuçlar AKADEMETRE Research Company tarafından gerçekleştirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının sonuçlarıyla belirleniyor.
AKADEMETRE Research Company’nin gerçekleştirdiği “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırması yüz yüze anket yöntemiyle gerçekleştirilirken çalışmanın modeli “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Genel başarı değeri “Marka Bilinirliği”, “Yakından Tanıma Skoru”, “Güven Skoru”, “Farklılık Skoru”, “Tavsiye Skoru’’, “Ticari Faaliyetlerini Destekleme Skoru’’, “Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru’’, “İletişim ve Reklam Çalışmaları Beğeni Skoru” ve “Genel Beğeni Skoru” olmak üzere 9 ana kriterin itibar ve marka değeri üzerindeki etkisine göre ağırlandırılarak belirleniyor. Çalışmanın ikinci ayağı olan yıl performans değerlendirilmesindeyse aynı kriterlere göre markaların yıl içi başarıları belirleniyor.
The ONE Awards metodolojisi:
➞ The ONE Awards, markanın parça parça birçok bileşenden oluştuğu ve pazarlamanın ana düsturu olan “bütünleşik” olma ruhundan hareket eden ve bunların bütününü ödüllendiren bir araştırma modeli uyguluyor.
➞ The ONE Awards, marka performansını “bilinirlik, yakından tanıma, güven, farklılık, tavsiye, ticari faaliyetlere destek, sosyal sorumluluk faaliyetlerine destek, iletişim ve reklam çalışmalarını beğeni, genel beğeni” kriterlerinde inceliyor.
➞ The ONE Awards, yılın marka değeri ve itibarını en fazla yükselten markalarını alkışlar. Bu nedenle en başarılı markalar olma şartı aranmadan, 1 yılda en fazla çaba gösteren ve performansını arttıran markalar ödüllendiriyor.
➞ The ONE Awards araştırması, Türkiye’yi temsilen IBBS-Düzey 1 kapsamında 12 ilde yürütüldü: İstanbul, Ankara, Bursa, Erzurum, İzmir, Balıkesir, Adana, Samsun, Kayseri, Trabzon, Gaziantep ve Malatya.
➞ Araştırma kapsamında, yüzde 95 güven düzeyinde ±2,75 hata payına göre 1.200 kişiyle görüşme gerçekleştirildi.
➞ Araştırma “Genel Başarı” ve “2010 Yılı Performansı” olmak üzere iki bölümden oluşuyor.
➞ Genel Başarı ve 2010 Yılı Performansı arasındaki fark, yılın başarılı markasını ortaya koyuyor.
Araştırmada yer alan kategoriler
Akaryakıt Kategorisi
Aplikasyon Kategorisi
Araç Kiralama Kategorisi
Atıştırmalık Kategorisi
Ayakkabı – Çanta Kategorisi
Beş Yıldızlı Otel Kategorisi
Beyaz Eşya Kategorisi
Binek Otomotiv Kategorisi
E-Ticaret Kategorisi
Enerji Kategorisi
Erkek Giyim Kategorisi
Ev Bakım Kategorisi
Ev Tekstili Kategorisi
Gayrimenkul Kategorisi
Gazlı İçecek Kategorisi
Gazsız İçecek Kategorisi
Gıda Kategorisi
Güvenlik Sistemleri Kategorisi
Havaalanı Kategorisi
Hipermarket Kategorisi
Holding/Şirketler Grubu Kategorisi
Isıtma Kategorisi
İlaç Kategorisi
İletişim Kategorisi
Kadın Giyim Kategorisi
Kargo Kategorisi
Katılım Bankacılığı Kategorisi
Kişisel Bakım Kategorisi
Kozmetik Kategorisi
Kredi Kartı Kategorisi
Küçük Ev Aletleri Kategorisi
Lojistik Kategorisi
Mobilya Kategorisi
Motosiklet Kategorisi
Mücevherat / Aksesuar Kategorisi
Otomobil Lastiği Kategorisi
Özel Eğitim Kurumları Kategorisi
Sadakat Programları Kategorisi
Sağlık Kurumları Kategorisi
Self Servis/Fast Food Kategorisi
Sigorta Kategorisi
Soğutma Kategorisi
Teknoloji Perakendeciliği Kategorisi
Teknoloji Üreticisi Kategorisi
Ticari Otomotiv Kategorisi
Zincir Otel Kategorisi
Rapor Talepleri için İletişim:
Duygu Su Ocakoğlu
0212 211 11 12
[email protected]