Markalar ajanslardan ne istiyor?
Markalar ajanslardan tam olarak ne istiyor? Institute of Practitioners in Advertising (IPA), bir araştırma yaparak merak edilen bu soruyu yanıtladı. Araştırma sonuçları ESG değerlerini benimseyen ajansların rakiplerinin önüne geçme şansına sahip olduğuna işaret ediyor.
Pazarlamanın rekabetçi dünyasında ajansların markaları anlayabilmesi ve beklentilerine karşılık verebilmesi oldukça önemli. Bu bağlamda IPA tarafından yapılan yeni araştırmaya göre, markalara çevresel, sosyal ve kurumsal yönetişim (ESG) değerlerini ve eylemlerini tanıtan ve sergileyen ajanslar, rakiplerine karşı üstünlük sağlayabilir.
Endüstri kuruluşu, finansal hizmetler, hızlı tüketim ürünleri ve yiyecek-içecek sektörü dahilinde yapılan araştırmada 61 pazar liderine reklam ajanslarını nasıl ve neye göre seçtikleri soruldu. Görünen o ki son yıllarda iklim değişikliği, ırksal eşitlik, mahremiyet ve sorumlu pazarlama gibi alanlarda müşterilere tavsiyelerde bulunmak “önemli” bir potansiyel gelir artışı sağlıyor. Bununla birlikte, işin finansal geri dönüşü rakamsal açıdan tam olarak öngörülebilir değil.
Markalar için hassasiyet önemli
Geçtiğimiz birkaç sene içerisinde ardı ardına yaşanan yangın, deprem, tsunami ve elbette pandemi ile birlikte sadece insanlık olarak gidişatımızı sorgulamadık, ayrıca evde kaldığımız onca zaman azalan hava ve su kirliliği, sessiz kalan sokakları ziyaret eden hayvanlar sayesinde bir şeyleri değiştirmemiz gerektiğini de düşünmeye başladık. Daha bu konular soğumamışken üstüne yeniden hayvan testlerinin konuşulmaya başlanması tüketicilerin ve haliyle tüketicileri için doğru hamleleri oynamak isteyen markaların da isteklerini değiştirdi.
Ankete katılan pazarlama iletişim liderlerinin yüzde 84’ü, ESG’nin günlük uygulamalarda giderek daha önemli hale geldiğini ve bunun gelecekte daha da artacağını kabul ediyor. Yüzde 51’i koronavirüs pandemisinin bu talebi hızlandırdığını söylüyor.
Buradan yola çıkarak IPA raporu, ajanslara markaların “derilerinin altına girmelerini”, katma değerli içerik sağlamalarını ve ESG’yi sohbetin bir parçası haline getirmelerini tavsiye ediyor. Yine de, tabii ki markaların ajanslarını seçerken dikkat ettikleri tek unsur ESG olmuyor.
Kimyanız ne kadar tutuyor?
Araştırma, markaların yaratıcı çözümler sunan ajanslara da en az ESG değerlerini ön planda tutanlar kadar öncelik verdiğini gösteriyor. Sonuç olarak, ESG ve yaratıcılık yüzde 15,3 ile eşit öneme sahip. Bunun dışında güçlü bir kimya yüzde 14,1 ve değer paylaşımı yüzde 7,9 seviyesinde bir öneme sahipken rekabetçi bir fiyat yalnızca yüzde 3,2 değerinde bir öncelik elde edebiliyor.
Bulgular hakkında yorum yapan IPA Başkanı ve VCCP Başkan Yardımcısı Julian Douglas’a göre; rapor ajanslara açıkça markalarına ve ESG kimliklerine bağlılık göstermesi gerektiğini ortaya koyuyor. İnsanlık ve içinde bulunduğumuz dünya için bir takım sorumluluklar almak önem taşıyor. Ancak bu konuda hala çekimser olanlar için de söylemek lazım ki, bu artık kaçınılmaz bir zorunluluk.
Julian Douglas, “Kanıtların gösterdiği gibi, markalar harika bir kimya ile birleştirilmiş etkili, yaratıcı çözümler için bize yöneliyor. Ancak, rekabet avantajına sahip olmak için ESG’yi diğer çözümlerle harmanlamak gerekiyor.”
IPA ticari liderlik grubu başkanı ve Miroma Ajanslarının Grup Başkanı Marc Nohr ise ESG’nin sadece ajansları değil; işletmeleri, hükümetleri ve toplumu da ilgilendirdiğini belirtiyor ve ekliyor: “ESG ahlaki bir zorunluluk, ticari bir gereklilik haline geliyor ve bunu büyüme stratejilerinin merkezine koyan ajanslar gelecekte konumunu güçlendirecek. Ancak sözde hizmet etmekten fazlasını yapmalıyız. Bu da kendimize bazı sorular sormak anlamına gelecek: Topluma ve gezegene karşı sorumluluğumuzun nerede başlayıp nerede bittiğine dair zor sorular.”
Kaynak: campaign
“2021’de mobil uygulamalara yapılan harcama rekor seviyeye ulaştı” haberini okumak için tıklayın!