Şirketler ikiye bölündü: Yapay zeka dost mu düşman mı?
Şirketler yapay zeka konusunda ikiye bölünmüş durumda. Zira Deloitte’un son araştırmasına göre, şirketlerin yüze 47’si yapay zeka teknolojisinin kullanımından kaynaklanan endişe ve korku yaşıyor.
Meta ve Netflix yapay zeka ile kazanıyor
Meta, son olarak genç kullanıcılar ile etkileşimi artırmak amacıyla bütün sosyal medya uygulamalarında yeni yapay zeka teknolojileri piyasaya sürmek için çalıştığını ve bu sayede operasyonel maliyetlerini de önemli ölçüde azaltmayı hedeflediğini belirtti. Öte yandan, Netflix’in yapay zeka destekli kişisel öneri sistemleri sayesinde yılda 1 milyar dolar tasarruf sağladığı rapor edilmiş durumda.
Sektör devleri, yapay zeka entegrasyonunu hız kesmeden sürdürürken; orta ve küçük ölçekli işletmeler de yapay zeka teknolojisinin öneminin farkına varıyor. Yapay zeka, özellikle chatbot ve e-posta gönderimi alanlarında şirketlerin iletişim stratejilerini yeniden şekillendiriyor. Bu entegrasyonlar, şirketlerin müşteri ilişkileri yönetimini optimize ederken, aynı zamanda müşteri memnuniyetini artırıyor ve şirketler için daha geniş bir müşteri kitlesi erişimi sağlıyor.
Forbes’un 600 iş sahibinden topladığı istatistiklere göre, şirketler müşteri deneyimini iyileştirmek için yapay zekayı aşağıdaki şekillerde kullanıyor veya kullanmayı planlıyor:
- Anlık mesajlaşma için chatbotlar: yüzde 73
- E-posta oluşturma: yüzde 61
- Ürün önerileri ve diğer kişiselleştirilmiş hizmetler: yüzde 55
- Kısa mesaj oluşturma: yüzde 49
- Kişiselleştirilmiş reklamcılık: yüzde 46
- Web siteleri için uzun metin içerik oluşturma: yüzde 42
- Telefon aramaları: yüzde 36
Veventures Holding şirketlerinden biri olan ve holdingin dijital operasyonlarını yürüten Vebilişim Teknoloji’nin Genel Müdürü Barbaros Durdağ, yapay zekanın önemli avantajlar sunduğunu belirterek, “Yapay zeka kullanımı kişiselleştirilmiş reklamlar ve mailler oluşturmak için vazgeçilmez bir araç olmaktan öte, maliyetleri azaltma konusunda da işletmelere büyük katkı sağlııyor” açıklamasında bulundu.
Neden şimdi harekete geçmeli?
Küresel arenada rekabet her geçen gün artmaktayken; dijitalleşmenin bir seçenek değil, kaçınılmaz bir gereklilik haline geldiği ortada. Şirketlerin yüzde 80’i dijital dönüşüm projelerine yatırım yaparak iş süreçlerini ve müşteri etkileşimlerini geliştirmeyi amaçlıyor. Pandemi döneminden sonra, yapay zeka ve otomasyon yatırımları daha da kritik bir önem kazanmış durumda. Barbaros Durdağ, yapay zeka destekli dijital dönüşümün işletmeler için iki yönlü katkısına vurgu yaparak; işletmeler yapay zeka destekli reklamlarla gelir artışı yaşarken, aynı zamanda yapay zeka destekli otomasyonları kullanarak performans verimliliği elde edip maliyetlerini azaltmış oluyorlar. Ayrıca, rekabetin böylesine global hale geldiği bir dönemde işletmelerin er ya da geç bu uygulamalarla tanışacağını belirtiyor.
McKinsey Raporu: 2035 yılında temel ve AI durağan durumu arasındaki her sektör için kar payı artış yüzdesi:
- Eğitim: yüzde 84
- Konaklama & Yiyecek Hizmetleri: yüzde 74
- İnşaat: yüzde 71
- Toptan & Perakende: yüzde 59
- Sağlık: yüzde 55
- Tarım, Ormancılık & Balıkçılık: yüzde 53
- Sosyal Hizmetler: yüzde 46
- Taşımacılık & Depolama: yüzde 44