Artan otomobil fiyatlarına tüketici nasıl bir çözüm buldu?
Kurban Bayramı’nın yaklaşması ile birlikte seyahat planları yapılmaya başladı. Pandemi şartlarında insanların seyahatlerini nasıl gerçekleştirecekleri ise merak konusu. Bu merakı gidermek isteyen arabam.com, tüketicilerin bayramda seyahat edip etmeyecekleri, seyahatlerini nasıl gerçekleştirecekleri ve kiralık araçlara yönelimleri konusunda davranışlarını ve düşüncelerini araştırdı. Temmuz ayında 4.376 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma sonuçları insanların daha çok araç kiralama eğiliminde olduğunu ve bunun en büyük sebebininse araçların yükselen fiyatları olduğunu gözler önüne seriyor… Gelin araştırmanın detaylarına birlikte bakalım…
Kurban bayramında 4 kişiden 3’ü seyahat planlamıyor!
“Kurban Bayramı’nda seyahat etmeyi düşünüyor musunuz?” sorusuna katılımcıların yüzde 73,5’i “hayır” yanıtını verirken, yüzde 26,5’lik bir kesim “evet” yanıtını veriyor. Pandemi sürecinde birçok şirketin evden çalışma sürecine geçmesi ve okulların da tatil olmasıyla birlikte büyük bir kesimin zaten memleketlerinde, yazlık evlerinde olduklarından dolayı “hayır” cevabının yüksek oranda olduğu söylenebilir.
İnsanlar Kurban Bayramı’nda en çok kendi araçlarıyla seyahat edecek
Araştırmaya katılan ve seyahat edeceğini söyleyen katılımcılara nasıl seyahat etmeyi düşündükleri sorulduğunda katılımcıların yüzde 59,7’si kendi aracıyla, yüzde 8,9’u otobüs veya uçak ile seyahat edeceğini söylüyor. Öte yandan katılımcıların yüzde 19,9’u araç satın alacağını, yüzde 11,4’ü araç kiralayacağını belirtti. Seyahat edecek olanların yalnızca yüzde 8,9’unun toplu taşıma araçlarını tercih edeceğini söylüyor olması ise normalleşmeye rağmen toplumun sağlık endişesinin devam ediyor olduğunu kanıtlar nitelikte…
Tüketici otomobil fiyatları arttığı için kiralamayı düşünüyor
arabam.com’un gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarına göre katılımcılara neden araç kiralamayı düşündükleri sorulduğunda yüzde 48,1’i araç fiyatları arttığı için otomobil kiralayacağını söylüyor. Tüketicilerin yüzde 18,2’si satın almak istediği temiz aracı bulmak zor olduğu için, yüzde 11,7’si arıza-kaza vb. durumlarında tamirat işleriyle zaman kaybetmek istemediği için, yüzde 10,4’ü uzun süre aynı aracı kullanmak istemediği için araç kiralayacağını belirtiyor.
Araç kiralayacağını söyleyen katılımcıların araç kiralama sürelerini nasıl tercih ettikleri sorulduğunda ise yüzde 53,3’ü haftalık, yüzde 25,3’ü günlük, yüzde 14,7’si aylık, yüzde 5,3’ü yıllık, yüzde 1,3’ü saatlik kiralayacağını söyledi. Yapılan araştırmaya göre son dönemlerde yayılmaya başlayan saatlik araç kiralama yönteminin henüz tüketiciler tarafından benimsenmediğini söylemek mümkün.
Tüketiciler güvenilir ve kurumsal araç kiralama şirketlerini tercih ediyor
Tüketicilere “bir araç kiralama şirketini tercih etmenizi etkileyen en büyük faktör ne olur?” diye sorulduğunda tüketicilerin yüzde 30,7’si kurumsal ve güvenilir bir firma olmasına dikkat edeceğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 30’u araçların temiz olması ve model çeşitliliğinin en büyük faktör olacağını ifade ederken yüzde 13’ü müşteri temsilcilerinin hızlı ve ulaşılabilir olmasına, yüzde 9,3’ü işlemlerini sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebiliyor olmasına, yüzde 7,7’si ise yaygın hizmet ağının olmasına dikkat ediyor. Katılımcıların ortalama yüzde 2’si ise araç fiyatlarının ucuz olmasına bakıyor.
Avis zirvede tek başına!
Araştırma katılımcılarına araç kiralama şirketi denince akıllarına gelen ilk marka sorulduğunda ise yüzde 47,8’i Avis, yüzde 10,8’i Garenta, yüzde 8,7’si Rent Go ve Hertz, yüzde 8’i Garanti BBVA Flo, yüzde 4,6’sı Enterprise diyor. Katılımcıların çok küçük bir kısmı ise yerel işletmeleri tercih ettiğini belirtiyor.
“Tatilciler güvenli bir liman arıyor” haberini okumak için TIKLAYIN