
Artık tam bir “Senior Art Direktör” olduğunuzu gösteren 9 işaret
Junior olarak girdiğiniz ajansın kapısından her gece 11’de çıkan bir Senior Art Direktör’e dönüştüyseniz artık yeterince ajans dünyasının tozunu yutmuş, işin inceliklerini ve hinliklerini öğrenmiş, müşterinin çelişkili revizyonlarını yorumlamada bir dünya markası olmuşsunuz demektir. Ajansların çilekeş art direktörleri; logolar, bannerlar, layerlar arasında kaybolmuş vefakar tasarımcıları bir toplanın bir şey deneyeceğiz. Aşağıdaki maddelere emme basma tulumba gibi kafanızı sallıyorsanız doğru yerdesiniz. Biz biraz abarttık tabii; ajans/marka dünyası bize kısmasın. Muck.
Bu listeyi ListeList ekibinden Duygu Arslan hazırlamıştır, haberiniz olsun…
1- Müşteriden gelen “Hedef kitlemizin concernlerini göz önüne alarak biraz da soft bir geçiş çalışalım ancak audience “what is in it for me” diyecekse vaouv efekti yaratamayız” brief’inden patlangaçlı kampanya banner’ı istediklerini anlayabiliyorsanız…
2- Ajansa yeni alınan, stok fotoğraf bulmaktan sorumlu Junior Art Direktör’e iş kitlemede PHD yaptıysanız…
3- Ofisten asla 6’da çıkamayacağınızın bilincindeyseniz ve dolabınızda yastık, battaniye, fındık-fıstık, çikolata stoklamışsanız…
4- “Tasarımı çok beğendik, yalnız font biraz sert olmuş, onu yumuşatsak, görseli de gönderdiğimizle değiştirip logoyu ‘bi tık’ büyütürsek her şey ok” revizeleri artık hayatınızın bir parçası olduysa…
5- Kristal Elma’lık iş isterken diğer yandan da “bütçemiz yok yalnız” diyen müşterilere artık sinirlenmekten vazgeçtiyseniz…
6- Her gün, istifa edeceğim diye ajansa gelip yine en geç ofisten siz çıkıyorsanız ve kimse bunu yadırgamıyorsa…
7- Müştemin “Çok acil iş geldi tatlım, 5 dakika araya sıkıştırsan” söyleminden tüm gününüzün kitlendiğini şıp diye anlayabiliyorsanız…
8- Mail kutunuzda okunmamış “Fwd:Re:Re:Re:” başlıklı mailler cirit atıyorsa ve onlarla yaşamaya alışmışsanız…
9- Metin yazarının işlerini de yapmaya başladıysanız ve artık bu rutin bir to-do’nuz olduysa
Tebrikler artık tam bir Senior Art Direktör‘sünüz!