Aşk’ı dijitalde arayanlar mercek altında!
Zamandan kazanmak için artık günlük hayata dair pek çok şeyi mobil uygulamalar üzerinden yapıyoruz. Öyle ki, banka şubelerine gitmeden birçok işlemi telefon başında kolayca halledebilirken, süpermarket alışverişleri için de tek tuşla sipariş vermek yetiyor. Kısacası hayatın her alanına nüfuz eden dijitalleşme elbette “Aşk”a da yeni bir boyut kazandırdı. Peki, toplumda Dating App’lerin nasıl bir karşılığı var? En popüler uygulama hangisi? Günlük ne kadar vakit geçiriliyor? Hepsi ve daha fazlasının yanıtları Gemius Türkiye‘den geliyor…
14 Şubat Sevgililer Günü’ne artık sayılı günler kaldı. Sevgililer birbirine hediye alma telaşına girerken, dijital dünyada “aşk”ını arayanlar da kendilerini özel arkadaşlık uygulamalarında buluyor. Gemius Audience’ın 2022 Ocak ayını kapsayan verilerine göre özel arkadaşlık uygulamalarına erişen kullanıcı sayısı 7,4 milyonu aştı. Diğer bir deyişle, Türkiye’de internete giren her 100 kişiden 12’si Ocak ayında Dating App’lerden gözünü ayıramadı.
Hangi yaş grupları daha aktif?
Gemius Audience’ın verilerine göre özel arkadaşlık uygulamalarına erişenlerin ağırlıklı olarak 18-44 yaş aralığında olduğu dikkat çekiyor. 25-34 yaş aralığında olanların diğer yaş aralıklarına göre önde olduğu görülüyor.
Erkekler daha ilgili
Cinsiyet temelinde bakıldığında Dating App’lere erkeklerin daha yoğun ilgi gösterdiği görülüyor. Arkadaşlık uygulamalarına yüzde 55.18’lik oranla erkekler kadınlara kıyasla daha fazla erişim sağlıyor.
Tinder zirvede!
Kişi başına geçirilen ortalama süreye baktığımızda ise Tinder kullanıcılarının uygulamada daha fazla vakit geçirdiği dikkat çekiyor. Tinder’a erişenler ortalama 1 saat 25 dakika zaman harcarken, bu süre OkCupid’de 37 dakika, Happn’da ise 20 dakika olarak ölçüldü.
Türkiye’de yoğun ilgi gören Tinder, Happn ve OkCupid’ın kullanıcı kitlesi arasında önemli farklar bulunuyor. Tinder’ın ağırlıklı olarak 25-44 yaş aralığındaki kullanıcılardan oluştuğu görülüyor.
Happn’da 35-44 yaş aralığı ağır basarken, OkCupid’de ise kullanıcıların ağırlıklı yaş ortalaması düşüyor ve 18-24 yaş aralığının öne çıktığı dikkat çekiyor.
Kadınlar Happn’a mesafeli
Dating App kategorisinin önde gelen isimleri olan Tinder, Happn ve OkCupid, cinsiyet dağılımı açısından araştırıldığında da çok çarpıcı bir veri sunuyor.
Gemius Audience’ın verilerine göre her üç uygulamada da beklentiler dahilinde erkek kullanıcılar ağır basıyor. Ancak Tinder ve OkCupid’de erkeklerin kadınlara oranı yüzde 54-55’lerde kalırken, Happn’da bu oran yüzde 69’u buluyor. Tinder ve OkCupid’de cinsiyet dağılımında büyük bir fark görülmezken, Happn’ı kadınların pek tercih etmediği görülüyor.
Sevgililer Günü reklamları siparişe dönüşüyor mu?