İş dünyasında haftanın atamaları
Onur Dizdaroğlu SAPMENA Bölgesinin Finans Direktörü olarak atandı
Tekno-Güzellik şirketi L’Oréal Türkiye, uluslararası arenaya önemli bir atama gerçekleştirdi. L’Oréal Türkiye’de 10 yılı aşkın süredir Ülke Finans Direktörü olarak görev yapan Onur Dizdaroğlu, 1 Ekim itibarıyla 35 ülkeyi kapsayan Güney Asya Pasifik, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgelerinin L’Oréal SAPMENA Tüketici Ürünleri Birimi Finans Direktörü oldu.
Çok uluslu şirketlerde finans alanında edindiği kariyerin ardından, L’Oréal kariyerine 2004 yılında Türkiye’de Tüketici Ürünleri Birimi (CPD) Finans Kontrolörü olarak başlayan Onur Dizdaroğlu, daha sonra Grup içerisinde, Orta Asya, Avrupa CPD Finans Direktörü ve CPD Bölümü Küresel Medya Finans Direktörü gibi çeşitli küresel ve yerel görevler üstlendi.
L’Oréal Grup’taki 20 yıllık kariyerinin son 10 yılını aşkın sürede L’Oréal Türkiye Ülke Finans Direktörlüğü görevini üstlenen Dizdaroğlu, 1 Ekim itibarıyla Güney Asya Pasifik, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgelerini kapsayan L’Oréal SAPMENA Tüketici Ürünleri Birimi (CPD) Finans Direktörü olarak göreve başladı. Dizdaroğlu, güçlü öngörüsü, sıkı mali disiplin vizyonu ve kritik süreç dönüşümlerine ettiği liderlik ile L’Oréal Türkiye’nin son yıllarda kaydettiği olağanüstü ilerlemeye katkıda bulundu.
Hopi’de iki üst düzey atama
Hopi, yenilik ve dönüşüm vizyonuyla ekibini güçlendirmeyi sürdürüyor. Ekim ayı itibarıyla Hayati Tanrıverdi Hopi’nin Chief Product Officer (CPO) pozisyonuna atanırken; 2022 yılından bu yana Hopi bünyesinde Veri Bilimi ve CRM Kampanya Yönetimi Direktörü olan Mihrican Ünlü ise görevine Chief Growth & Data Officer (CGDO) olarak devam edecek.
Hayati Tanrıverdi CPO olarak atandı
Boğaziçi Üniversitesi ve Binghamton University Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü mezunu olan Hayati Tanrıverdi, yüksek lisansını Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi’nde tamamladı. Ericsson, Turkcell ve Sahibinden gibi ulusal ve uluslararası teknoloji şirketlerinde görev alan Tanrıverdi, finans ve e-ticaretin önde gelen şirketlerinde üst düzey pozisyonlarda yer aldı. Son olarak Multinet’in inventiv şirketinde Ürün Yönetimi ekiplerini yöneten Hayati Tanrıverdi, Hopi’nin Chief Product Officer (CPO)’su olarak Bilgi Teknolojileri ve Ürün Yönetimi ekiplerinden sorumlu olacak.
Mihrican Ünlü Hopi’deki kariyerine Chief Growth & Data Officer (CGDO) olarak devam edecek
Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü mezunu olan Mihrican Ünlü, yüksek lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde tamamladı. Kariyerine Garanti Teknoloji Veri Analitiği Departmanı’nda başlayan Ünlü, telekom sektöründe Avea ve Deloitte Danışmanlık şirketlerinde Pazarlama ve Veri Analitiği departmanlarında yönetici pozisyonlarında yer aldı. 2016 yılında CRM Analitik Müdürü olarak Boyner Grup’ta çalışmaya başlayan Ünlü, bir dönem BluTV’de Data & Analitik yöneticisi olarak da görev aldı. 2022’den bu yana Hopi ekibinde çalışmalarını sürdüren Mihrican Ünlü, Ekim ayından itibaren Chief Growth & Data Officer (CGO, CDO) olarak, Growth, CRM, BI, Veri Bilimi ekipleri ile Big Data ekibinin bir araya geldiği yeni yapının yönetimini üstlenecek.
BYD Türkiye’nin Pazarlama Direktörü Tilbe Polat oldu
BYD, Türkiye yapılanmasında önemli bir ismi kadrosuna kattı. Sektörün deneyimli isimlerinden Tilbe Polat, BYD Türkiye’nin Pazarlama Direktörü olarak göreve başladı. Sektörde 20 yıla yakın kariyeriyle dikkat çeken Tilbe Polat, tecrübesi ve uzmanlığıyla BYD markasının Türkiye’deki başarı hedeflerine önemli katkılar sağlayacak.
1980 yılında İstanbul’da doğan Tilbe Polat, eğitim hayatına Üsküdar Amerikan Lisesi’nde başladı. 2003 yılında Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji ve Sosyoloji Bölümleri’nde Çift Anadal programını başarıyla tamamlayan Polat, sektöre 2005 yılında Doğuş Otomotiv ile adım attı.
Gruba ait birçok farklı markada üst düzey görevlerde bulunan Polat, Temmuz 2018’den itibaren Volkswagen Binek Araç Pazarlama Müdürü olarak görev yapıyordu. BYD Türkiye ekibine katılan Polat, bu yeni görevinde markanın Türkiye’deki pazarlama faaliyetlerine liderlik edecek.
Ogilvy 4129, yaratıcı ekibini yeni atamalarla güçlendiriyor
Yaratıcılık, inovasyon ve müşteri deneyimini en üst seviyeye çıkarmayı hedefleyen Ogilvy 4129, stratejik atamalarla kreatif yapısını genişletti.
Sektörün bilinen isimlerinden Deniz Ergin, Sanlı Kayabölen ve Setenay Özcan Yıldırım ‘Executive Creative Director’ olarak atanırken, Koray Doyran da ‘Executive Design Director’ görevine getirildi.
Deniz Ergin
Koç Lisesi’ni bitirdikten sonra üniversite eğitimi için Amerika’ya gitti. Üniversitede Gazetecilik ve İşletme dallarını bitirdi. Üniversite sonrası 2007’de Türkiye’ye dönerek TBWA\İstanbul’da reklam yazarı olarak kariyerine başladı. Y&R ve Manajans’ta reklam yazarlığı tecrübesinden sonra Concept reklam ajansında kreatif direktör olarak çalıştı. 2022’den bu yana Ogilvy 4129’da kreatif direktör olarak görev alıyor.
Koray Doyran
İstanbul’da doğdu. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde eğitim gördükten sonra Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü’nde lisans ve yüksek lisans eğitimi aldı. 20 yılı aşkın süre boyunca Alametifarika, Manajans/JWT, TBWA\İstanbul, Medina Turgul DDB, Rafineri ve 4129 Grey gibi reklam ajanslarında sanat yönetmeni, yaratıcı yönetmen ve yönetici pozisyonlarında bulundu, birçok önemli kampanyanın hayata geçmesinde rol aldı. Kariyeri boyunca reklam sektöründe çeşitli yarışma ve festivallerde birçok yerli ve yabancı ödül kazandı, jürilik görevlerinde bulundu. Halen reklamcılık, grafik tasarım, illüstrasyon ve grafik sanatı çalışmalarını sürdürürken Ogilvy 4129’daki görevine de devam ediyor.
Sanlı Kayabölen
Üsküdar Amerikan Lisesi sonrası Sabancı Üniversitesi’nde Sosyal ve Siyasal Bilimler eğitimi aldı. Reklam sektöründe kariyer yapmaya karar veren Sanlı Kayabölen, iş hayatına Grey İstanbul’da reklam yazarı olarak başladı. Farklı networkler’de ve ülkelerde çalıştıktan sonra 2021 itibarıyla Ogilvy4129’da Kreatif Direktör görevini üstlenen Sanlı Kayabölen’in yerli ve uluslararası yarışmalarda, geleneksel ve dijital kategorilerde birçok ödülü bulunuyor.
Setenay Özcan Yıldırım
Reklamcılığa 2004 yılında, reklam yazarı olarak Ajans Ultra’da başladı. İki yıl sonra Grey Worldwide İstanbul’a geçti. Oradaki görevinden bir yıl sonra ayrılıp 2007 yılında Rafineri’de çalışmaya başladı. 11 yıl boyunca Rafineri’de sırasıyla reklam yazarı, Creative Group Head ve Creative Director olarak çalıştı. 2018 yılında mesleğe altı ay mola verdi. Ocak 2019-Kasım 2021 tarihleri arasında Happy People Project’te Creative Director olarak görev yaptı. Aralık 2021’den bu yana Ogilvy 4129’da çalışıyor. 20 yıllık kariyeri boyunca onlarca markaya ait yüzlerce kampanyanın yaratım sürecinde yer aldı. Yerli, yabancı birçok yarışmada ödüller kazandı, jürilik görevi üstlendi.
Emre Aktolga, Alexion, AstraZeneca Nadir Hastalıklar Türkiye Ticari Direktörü oldu
Emre Aktolga, Uludağ Üniversitesi Finans Bölümü’nde lisans, Marmara Üniversitesi Yönetim ve Organizasyon alanında ise yüksek lisans eğitimini tamamladı. 19 yıllık kariyerine Roche Türkiye’de başlayan Aktolga, Takeda İlaç Firması Onkoloji Bölümü’nde pazarlama alanında çalışmaya devam ettikten sonra 2012 yılında Alexion, AstraZeneca Nadir Hastalıklar Türkiye‘deki kariyerine satış bölümünde başladı. Aktolga, Alexion, AstraZeneca Nadir Hastalıklar Türkiye‘de sırasıyla, Bölge Satış Müdürlüğü, Türkiye Satış Müdürlüğü, Satış Direktörlüğü ve Nöroloji İş Birimi Direktörü görevlerini başarıyla üstlendi.
Sekiz farklı terapötik alanda, orijinal ve biyoteknoloji ürünlerinde tecrübe sahibi Emre Aktolga, nadir hastalıklar alanında 30 yıldır lider olan global biyoteknoloji şirketi Alexion, AstraZeneca Nadir Hastalıklar Türkiye’de Nöroloji ve Hematoloji & Nefroloji İş Birimlerinin yönetimini altında toplayan Ticari Direktörlük görevine atandı.
Aktolga, yeni görevi çerçevesinde ekip liderliği ve performans yönetimi konularındaki geniş deneyimiyle, şirketin ticari iş birimleri arasında iş birliğine odaklanan bir yaklaşımla, yenilikçi ticari stratejilerin geliştirilmesine ve uygulanmasına liderlik edecek.
Amgen Türkiye’de üst düzey atamalar
Amgen Türkiye’de Genel Tedaviler İş Birim Direktörü olarak görev yapan Uğraş Güngör, Onkoloji-Hematoloji İş Birim Direktörü olarak atanırken, Onkoloji-Hematoloji İş Birim Direktörü olarak görev yapan Selim Özyılmaz ise Genel Tedaviler İş Birim Direktörü olarak atandı.
Uğraş Güngör, Onkoloji-Hematoloji İş Birim Direktörü olarak atandı
2018 yılında Amgen Türkiye’ye katılan ve o zamandan bu yana TMEA İş Mükemmelliği Kıdemli Müdürü, İnflamasyon Kıdemli Ürün Müdürü, İmmünoloji İş Birimi Kıdemli Müdürü gibi farklı sorumlulukları başarıyla yerine getiren Uğraş Güngör, 2021 yılından bu yana Genel Tedaviler İş Birim Direktörü olarak görev yapmıştır. 15 Ekim 2024 itibarıyla Uğraş Güngör, Onkoloji-Hematoloji İş Birim Direktörü olarak atanmış olup yeni göreviyle Onkoloji-Hematoloji Pazarlama ve Satış süreçlerinin yanı sıra Ticari Operasyonlar süreçlerinin liderliğini üstlenecektir.
Uğraş Güngör, Genel Tedaviler İş Biriminde stratejik odağı ile güçlü büyüme, yeni lansmanlar ve organizasyonel dönüşümün etkin bir şekilde gerçekleşmesine liderlik etmiştir. Yeni görevinde, bu kapsamlı deneyim ve uzmanlığını Onkoloji-Hematoloji ve Ticari Operasyonlar iş birimine aktararak şirketin iş sonuçlarına değer katmaya devam edecektir.
Selim Özyılmaz Genel Tedaviler İş Birim Direktörü oldu
2017 yılında Amgen Türkiye’ye katılan ve o zamandan bu yana Satış-Pazarlama Mükemmelliği Kıdemli Müdürü, Nefroloji İş Birimi Kıdemli Müdürü ve Gensenta İş Birim Direktörü gibi farklı sorumlulukları başarıyla yerine getiren Selim Özyılmaz, 2022 yılından itibaren Onkoloji-Hematoloji İş Birim Direktörü olarak görev yapmıştır. 15 Ekim 2024 itibariyle Genel Tedaviler İş Birim Direktörü olarak atanmış olan Özyılmaz, Genel Tedaviler Pazarlama ve Satış süreçlerinin liderliğini üstlenecektir.
Selim Özyılmaz, Onkoloji-Hematoloji iş birimindeki güçlü performansı ve Ticari Operasyonlar süreçlerine sağladığı stratejik liderlik ile öne çıkmıştır. Yeni görevinde, bu kapsamlı deneyim ve uzmanlığını Genel Tedaviler iş birimine aktararak şirketin iş sonuçlarına değer katmaya devam edecektir.
Abdi İbrahim’den üç üst düzey atama
Abdi İbrahim’de üç üst düzey atama gerçekleşti. Üretim ve Tedarik Grup Başkanlığı bünyesinde yer alan Kimyasal Üretimler Tesis Direktörlüğü’ne Sevda Tuna, Teknik Operasyonlar Tedarik Zinciri Direktörlüğü’ne Metin Anar ve Uluslararası Pazarlar İnsan Kaynakları Direktörlüğü’ne Berrak Dinçtürk Uğrubol atandı.
Sevda Tuna: Kimyasal Üretimler Tesis Direktörü
Gazi Üniversitesi Kimya Mühendisliği bölümünden mezun olan Sevda Tuna, profesyonel iş hayatına Sanovel’de başladı. Sanovel’de Kalite Kontrol Uzmanı ve Ar-Ge Uzmanı görevlerinde 5 yılı aşkın bir süre çalıştı. Tuna ardından sırasıyla; Sandoz’da Ürün Sorumlusu, Teknik Ekspert, Teknoloji Transfer Lideri, Abdi İbrahim’de Teknoloji Transfer Proje Yöneticisi, Novartis’te Üretim ve Tedarik Zinciri Mükemmeliyeti Lideri, Üretim Direktörü ve Novartis’in Slovenya merkezinde Stratejik Ürün Direktörü gibi önemli üst düzey görevlerde önemli sorumluluklar üstlendi.
Metin Anar: Teknik Operasyonlar Tedarik Zinciri Direktörü
Üretim & Tedarik Grup Başkanlığı bünyesinde, Teknik Operasyonlar Tedarik Zinciri Direktörü olarak atanan Metin Anar, İstanbul Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun oldu. Anar, Eczacıbaşı Grup’ta Proje Uzmanı, Planlama Sorumlusu, Üretim Hizmetleri Müdürü, Sanofi’de Tedarik Zinciri Müdürü, Gensenta İlaç’ta Tedarik Zinciri Direktörü, Birgi Mefar’da Operasyon Direktörü olarak görev yaptı.
Berrak Dinçtürk Uğrubol: Uluslararası Pazarlar İnsan Kaynakları Direktörü
Uluslararası Pazarlar İnsan Kaynakları Direktörü olarak atanan Berrak Dinçtürk Uğrubol, lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi Uluslararası İlişkiler ve Sosyoloji bölümünde çift ana dal yaparak tamamladı. İş hayatına BASF’de İK İş Ortağı olarak başlayan Dinçtürk sırasıyla AstraZeneca’da İK İş Ortağı ve İK Proje Müdürü, Pfizer’de İK İş Ortağı, Sandoz’da İK Müdürü ile Satış Müdürü, GSK’da Türkiye, Ortadoğu ve Afrika Bölge Ofisi’nden sorumlu İK Lideri olarak görev aldı. Son olarak Astellas Pharma’da Türkiye, Orta Doğu ve Afrika’dan sorumlu İK Direktörü olarak önemli görevler üstlendi.
Colendi Yönetim Kurulu’na fintek sektörünün deneyimli ismi Bulut Arukel atandı
Colendi’nin Yönetim Kurulu’na, finansal teknolojiler sektörünün deneyimli ismi Bulut Arukel atandı.
Colendi’nin Yönetim Kurulu, finansal teknolojiler sektörünün en deneyimli isimlerinden Bulut Arukel ile güçlendi. Ticari Faaliyetlerden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapacak olan Arukel, Colendi’nin kurumsal iş ortaklıkları ekosistemini büyütürken, her sektörden şirketin ihtiyaç duyduğu, finansal hizmetleri tek bir noktadan daha hızlı ve kolay karşılayabilmesini sağlayacak olan yapının kurulma sürecine liderlik ederek Colendi’nin rekabette önemli avantaj kazanmasına destek olacak.
Daha önce çok farklı uluslararası kurumsal şirket ve kurucusu olduğu başarılı girişimlerin büyümesini yöneterek, exit süreçlerini tasarlayan Bulut Arukel, 40’tan fazla pazarda faaliyet gösteren Endeavor’ın mentorları arasında bulunuyor. Arukel, aynı zamanda TÜSİAD ve Teknolojide Kadın Derneği üyesi.
İş dünyasında geçtiğimiz hafta gerçekleşen atamalara göz atmak için TIKLAYIN.