İş dünyasında haftanın atamaları
İş Gıda’da bayrak değişimi
KFC Genel Müdürlüğü’nü 2020 yılından bu yana sürdüren Feliks Boynuinceoğlu, gerçekleştirilen atama ile İş Gıda Grup CEO’su oldu.
Türkiye’de 600’e yakın restoran ve mağazasında, 10 binden fazla çalışanı bulunan İş Gıda’nın Grup CEO’luğuna Feliks Boynuinceoğlu getirildi. Boynuinceoğlu yeni görevinde, sorumluluğundaki KFC, Pizza Hut ve Krispy Kreme markalarına liderlik edecek.
KFC’nin, İş Gıda’ya geçiş sürecini yöneten Feliks Boynuinceoğlu; markanın Türkiye’deki 33 yıllık tarihinde bir yılda gerçekleşen en yüksek sayıdaki restoran açılışına imza atarak satış ve misafir sayısında global ölçekte en fazla büyüme elde eden ülkelerden biri olmasını sağlamıştır.
İş hayatında 20 yılı aşkın tecrübesi bulunan Boynuinceoğlu; Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü mezunudur. Kariyerine PepsiCo’da başlayıp, Japan Tobacco International, Starbucks, CVG Mars Sinema Grubu ve McDonalds gibi markalarda üst düzey görevlerde bulunmuştur.
WWF-Türkiye’de görev değişikliği
49 yıldır Türkiye’nin doğasını korumak için çalışmalarına devam eden WWF-Türkiye’nin (Doğal Hayatı Koruma Vakfı) yeni Genel Müdürü Ömür Kula oldu.
Yaklaşık 100 ülkede faaliyet gösteren, dünyanın en büyük doğa koruma ağı WWF’in (Dünya Doğayı Koruma Vakfı) Türkiye ofisinin yeni Genel Müdürü Ömür Kula oldu. Görevi, 2017 yılı Ocak ayından beri vakfın genel müdürlüğünü yürüten Aslı Pasinli’den devralan Ömür Kula, iletişim sektöründeki başarılı kariyeri ve sosyal çalışmalarıyla tanınıyor.
Ömür Kula Sabancı Üniversitesi Ekonomi (Lisans) bölümünden mezun olduktan sonra Görsel Sanatlar ve İletişim Tasarımı alanlarında Yüksek Lisansını tamamladı. Kariyerine reklam sektöründe stratejik planlamacı olarak başladı. Daha sonra ürün ve deneyim tasarımcısı olarak bankacılığa geçti ve Müşteri Deneyimi, Ürün/İş Geliştirme ve İletişimden Sorumlu Bölüm Müdürü göreviyle Enpara.com’un kurucu ekibine katıldı.
2013 yılında DDB grubuna, Tribal WW İstanbul reklam ajansının Genel Müdür’ü olarak geri döndü ve ekibiyle birlikte birçok ödüllü projeye imza attı. 2016’nın sonunda farklı bir alanda deneyim kazanmak adına dijital dönüşüm ve inovasyon odaklı R/GA’e geçti. 2 yıl R/GA İstanbul’un Genel Müdürlük görevini yürüttü. Daha sonra kendi danışmanlık şirketini kurdu.
Bir dönem Reklamcılık Vakfı Yönetim Kurulu Başkanlığı da yapan Ömür, 2017 yılında Fortune’un 40 yaş altı 40 İş insanı listesinde yer aldı ve dünyanın dört bir yanından binlerce başvuru arasından seçilen 16 kişiden biri olarak Yale Üniversitesi 2021 World Fellow oldu. Kariyeri boyunca sivil toplumda, çoğunlukla da eğitim amaçlı STK’larda aktif olarak yer aldı. Halen Eğitim Reformu Girişimi ve SEV kurullarında görev yapıyor. Aynı zamanda Sabancı Üniversitesi, Bilgi Üniversitesi, Bahçesehir Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi’nde pazarlama ve iletişim alanlarındaki derslere katkı sağlıyor.
İDA yeni başkanını seçti
İletişim danışmanlığı sektöründeki şirketlerin Türkiye’deki tek temsilcisi olan İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği – İDA’nın Olağan Genel Kurulu gerçekleştirildi.
Genel Kurul’da iki yıl süreyle görev yapacak olan yeni yönetim kurulu, denetim kurulu ve etik kurul üyeleri seçildi. İDA’nın yeni Yönetim Kurulu Başkanı Özge Uzun oldu. Lobby İletişim ve Etkinlik Danışmanlığı Ajans Başkanı olan Özge Uzun ile birlikte yönetim kurulundaki asil üyeler; Excel İletişim ve Algı Yönetimi CEO’su Burçak Taşkın Yurdakul, Lorbi PR Ajans Başkanı Mustafa Kaya, Dilan Baransel İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Dilan Baransel Türkalp ve MSL Türkiye Lideri Nazlı Çil oldu.
L’Oréal Türkiye’de üst düzey atamalar gerçekleşti
Mehmet Karamollaoğlu, SAPMENA Bölgesinde Tüketici Ürünleri Bölümü Orta Doğu ve Kuzey Afrika Bölgesi Genel Müdürü oldu
Mehmet Karamollaoğlu ABD, Almanya, Türkiye ve Tayland’daki farklı sağlık ve güzellik şirketlerinde zengin bir deneyim elde ettikten sonra 2018 yılında L’Oréal’e katıldı. 2019 yılında Çekya Bölgesi Tüketici Ürünleri Bölümü Genel Müdürü olarak atandı ve bölümün dönüşümüne yardımcı oldu. Ekim 2020’de atandığı Türkiye Kurumsal İletişim ve Tüketici Etkileşimi & Pazar İçgörü Direktörlüğü görevinde, şirketin itibarını güçlendirecek stratejiler oluşturdu, “Dünyayı Harekete Geçiren Güzellik” kampanyasını başlattı ve L’Oréal Türkiye’nin pandemi sonrası dönemde pazar ve tüketici anlayışını güçlendirdi.
Eylül 2021’de, Tüketici Ürünleri Bölümü Genel Müdürü görevine geçen Karamollaoğlu; değişken pazarları yönetme ve büyüme fırsatları bulma konusundaki uzmanlığını ve liderliğini daha da geliştirdi, etkileşimi ve iş birliği yüksek bir kültür oluşturdu. Ana ürünlere, dijitale, verimlilik getiren O+O aktivasyonlara, dijitalleştirilmiş satış organizasyonuna odaklanmayı önceliklendirerek büyük bir dönüşüme liderlik etti.
Güçlü liderliği ve iş ortakları ile olan iş birliği ile takdir toplayan Karamollaoğlu; yenilikçi, iş birlikçi yaklaşımı ve ilham veren liderlik becerileriyle yeni görevinde de tüketici ürünleri alanında ilklere ve başarılara imza atmayı ve yönettiği bölgeyi ileriye taşımayı sürdürmeyi hedefliyor.
L’Oréal Türkiye Tüketici Ürünleri Bölümü’nün Yeni Genel Müdürü Volkan Yıldız
Volkan Yıldız, çok uluslu ve önemli FMCG şirketlerinde 14 yılı aşan satış deneyiminin ardından 2016 yılında L’Oréal Türkiye’ye katıldı. 2017-2021 yılları arasında bölümün Satış Direktörü olarak çeşitli ticari ve organizasyonel transformasyon projelerine liderlik etti ve bölümün büyüme yolculuğunda ekibi ile birlikte çeşitli pazarlara örnek olarak gösterilen “best practice” uygulamalar geliştirdi. L’Oréal Türkiye örnek bir “aktivasyon” ülkesi haline geldi, dünyanın en büyük 10 e-ticaret ülkesi arasına girdi ve yetenek geliştirme programlarını güçlendirdi.
Volkan Yıldız, Temmuz 2021’de Türkiye Profesyonel Ürünler Bölümü Genel Müdürü olarak atanmasının ardından, liderlik ettiği inovatif dönüşüm projeleri, yeni iş modelleri ve anlam odaklı fayda projeleri ile L’Oréal iş ortaklarıyla birlikte sektörün dönüşümüne liderlik etti.
Volkan Yıldız, 1 Kasım 2023 tarihi itibarıyla Tüketici Ürünleri Bölümü Genel Müdürü olarak görevine devam ediyor.
Bahadır İnanç, L’Oréal Profesyonel Ürünler Genel Müdürlüğü Görevini Yürütecek
14 yılı aşkın satış ve pazarlama deneyiminin ardından 2015 yılında L’Oréal Türkiye Tüketici Ürünleri Bölümü ailesine katılan Bahadır İnanç, farklı satış liderlik rollerinde, ticari mükemmellik ve verimlilik projelerine öncülük ederek organizasyonun modernizasyonu ve yeniden yapılanmasını sağladı. 2021 yılından bu yana sürdürmekte olduğu İş Geliştirme Direktörlüğü görevinde, dönüştürücü liderliği ile birlikte fonksiyonun yeniden tasarlanması, O+O transformasyon ve gelir büyütme yönetimi gibi süreçleri kurgulayarak bölümün büyümesine önemli katkılar sağladı.
Bahadır İnanç, 1 Kasım 2023 tarihi itibarıyla Profesyonel Ürünler Bölümü Genel Müdürü olarak görevine devam ediyor.
Doğu Göçük, Serdesin’e Yönetici Ortak ve COO rolüyle katıldı
17 yıllık kariyerinde daha önce Grey, TBWA, JWT ve Rafineri ajanslarında Group Headlik ve Kreatif
Direktörlük yapan Doğu Göçük, son olarak Rafineri Azerbaycan operasyonlarının kurulumunu
tamamladı.
Kariyerinde Cannes Lions, One Show, Golden Drum, Epica, Kristal Elma, Felis gibi yerli ve yabancı
yarışmalarda ödülleri var.
Stellantis Türkiye’de yeni atamalar
Dünyanın önde gelen otomotiv gruplarından Stellantis’in Türkiye yapılanmasında yeni bir atama gerçekleşti. Opel Türkiye Pazarlama Direktörü görevindeki Zeynep Durusu, Stellantis’in en büyük 6 bölgesinden biri olan Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nin (MEA) Hafif Ticari Araçlar ve B2B Satış ve Pazarlama Stratejilerinden Sorumlu Bölge Müdürü görevine atanırken, Opel Türkiye Ürün, Fiyatlandırma ve Kampanya Müdürü olarak görev yapan Ahmet İçöz ise Pazarlama Direktörü görevine atandı.
Zeynep Durusu, Stellantis Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nin (MEA) Hafif Ticari Araçlar ve B2B Satış ve Pazarlama Stratejilerinden Sorumlu Bölge Müdürü oldu
Sankt Georg Avusturya Lisesi’nden mezun olduktan sonra Koç Üniversitesi İşletme bölümünü bitiren Zeynep Durusu, 2019 yılında Stellantis Grubu markalarından Citroën’de Fiyatlandırma ve Ürün Müdürü olarak göreve başladıktan sonra 2021 yılında aynı markanın Pazarlama Direktörlüğü görevine, Kasım 2022’deyse Opel Türkiye Pazarlama Direktörlüğü’ne atanmıştı.
Stellantis Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nin (MEA) Hafif Ticari Araçlar ve B2B Satış ve Pazarlama Stratejileri’nden Sorumlu Bölge Müdürü olarak atanan Zeynep Durusu, MEA bölge kapsamında her marka ve pazar için hafif ticari araçlar ve B2B iş birimlerinin kısa, orta ve uzun vadeli stratejilerini belirlemek; pazar analizi, ürün ve fiyatlandırma stratejilerine paralel olarak ürün lansmanlarını gerçekleştirmek; satış planlama ve lojistik koordinasyonun sağlanması gibi görevlerden sorumlu oluyor.
Yaklaşık 19 yıllık kariyerinde Stellantis çatısı altına katılmadan önce Michelin Grubu’nda Pazarlama Müdürü ve Mercedes-Benz Türk’te Ürün Müdürü gibi görevlerde de bulunan Durusu, 10 Temmuz 2023 tarihi itibarıyla yeni görevine başladı.
Ahmet İçöz Opel Türkiye Pazarlama Direktörü olarak atandı
Kocaeli Üniversitesi Endüstri Mühendisliği’nden mezun olduktan sonra Galatasaray Üniversitesi’nde Pazarlama İletişimi Yönetimi’nde Yüksek Lisans yapan Ahmet İçöz, Ekim 2016 yılında Stellantis Türkiye bünyesine, Opel Türkiye Pazarlama İletişim Süpervizörü olarak katıldı. Mart 2019’da Opel Türkiye Pazarlama İletişimi Müdürlüğü’ne atanan İçöz, Mart 2021’den günümüze aynı markada Ürün, Fiyatlandırma ve Kampanya Müdürü olarak görev yapıyordu. Ahmet İçöz, Temmuz 2023 itibarıyla Opel Türkiye Pazarlama Direktörü oldu. Ahmet İçöz kariyerinde Stellantis çatısı altına katılmadan önce Nissan Türkiye’de Dijital Yöneticiliği ve Markafoni Ürün Yöneticiliği gibi görevlerde bulundu.
Bayer Türkiye’nin yeni CEO’su Serçin Giray oldu
Bayer’deki kariyeri süresince birçok ülkede farklı sorumluluklarda rol alan Serçin Giray, iş yaşamına 1999 yılında Bayer Türkiye’de Muhasebe ve Finans bölümünde başladı. 2008 yılında Türkiye Raporlama Grup Başkanı olarak görev alan Giray, 1 yıl başarıyla bu görevi üstlendikten sonra şirketin Almanya’daki genel merkezine, Kurumsal Finans bölümüne Avrupa bölgesi Finansal Ülke Koordinasyonundan sorumlu olarak atandı.
2013 yılında Türkiye’ye geri dönen ve Muhasebe Müdürü olarak çalışmalarını sürdüren Giray, 2017-2020 yılları arasında ise Romanya, Bulgaristan ve Moldova ülke grubunda CFO görevini üstlendi. 2020 yılı itibarıyla CEO olarak atanan Giray, aynı ülke grubuna CEO ve CFO olarak liderlik etti.
2022 yılında Bayer Almanya genel merkezde Grup Finans Organizasyonel Gelişim ve Dönüşüm Lideri sorumluluğunu üstlenen Giray, CFO ve Grup Finans topluluğunun yönetiminde ve dönüşüm programlarının hayata geçirilmesinde rol alarak çalışmalarına Kasım 2023’e kadar devam etti.
Kasım 2023 itibarıyla Bayer Türkiye’nin CEO ve CFO’su olan Serçin Giray, bu görevi Ingrun Alsleben’den devraldı.
İş dünyasında geçtiğimiz hafta gerçekleşen atamalara göz atmak için TIKLAYIN.