Ayın öne çıkan global kampanyaları
Fast food devi Sevgililer Günü’nde 1 karatlık tektaş hediye etti
Fast food restoran zinciri A&W, Sevgililer Günü öncesinde belirli lokasyonlarda Bir Alana Bir Bedava Çeyrek Pound Balık Sandviçi ile birlikte tektaş fırsatı sundu… İlişkisini “resmiyete dökmek” isteyenler bu eşsiz ve “balıklı” yüzüğü kazanma fırsatına da sahip oldu… Marka kampanyasında “Sevgilinizi hem leziz bir balık sandviçiyle hem de unutulmaz bir hediyeyle şımartın!” mesajını verdi.
Dikkat! Bu bir elektrikli otomobil reklamıdır!
Volkswagen, elektrikli minibüsü ID Buzz için şaşırtıcı bir ilan yayınladı. Otomotiv devi bu kez, modern minibüs konseptinin temellerine inerek geri dönüştürülen atıklara vurgu yapıyor. Çalışmada ID Buzz, şık ve futuristik bir araç olarak değil, tekerlekli bir plastik yığını olarak görselleştiriliyor. Kampanya, ID Buzz’a hayat veren geri dönüştürülmüş malzemelere odaklanarak hem yenilikçi hem de somut bir çevre bilinci taahhüdünü vurguluyor.
Pizza Hut’tan ilişki bitiren pizza
Pizza Hut, bu yıl 6 Şubat’a denk gelen “Kırmızı Salı” için “Goodbye Pie” adlı özel bir pizza tasarladı. Ürün, acı tatlı bir lezzetin yanı sıra kişiye özel mesaj yazılabilen özel bir kutuya da sahip. Yüz yüze konuşmaktan çekinenler için “Goodbye Pie” web sitesi aracılığıyla New York, Chicago ve Miami gibi ayrılıkların sembolü haline gelmiş şehirlere ücretsiz gönderilebiliyor.
Crocs, NBA’i ayaklar altına aldı
Crocs, son dönemlerde Barneys, McDonald’s, Hello Kitty ve MSCHF gibi isimlerle yaptığı iş birlikleriyle adından sıkça söz ettirdi… Şimdi ise “NBA Echo Slide” adlı koleksiyon için NBA ile gerçekleştirdiği iş birliğiyle konuşuluyor. NBA logosuna sahip basketbol topuna benzer görünümüyle dikkat çeken terlikler Crocs’un ikonik Croslite malzemesinden üretildi. NBA Echo Slides ürünleriyle birlikte seriye özel Jibbitz’ler (ayakkabı tokası) de tasarlandı. Kullanıcılar pota ve basketbol topu şeklinde tasarlanan ayakkabı tokalarıyla ürünlerini kişiselleştirebiliyor.
Bardan bardak çalanlar burada mı?
Birçok bira markası için bardaklarının barlardan çalınması önlem alınması gereken bir sorun olarak görülebilir. Ancak, AB InBev bünyesindeki Stella Artois markası, bire severleri bu alışkanlığı devam ettirmeye teşvik eden bir kampanyaya imza attı. Marka kampanya dahilinde bira bardaklarının çalınmasını kolaylaştıran “Steal Artois” adlı bir koleksiyon tasarladı. Beş parçadan oluşan koleksiyonda yer alan derin cepli jean’ler, ceketler ve çanta görevi gören kovboy şapkaları bardak çalmayı kolaylaştırıyor. Eğlenceli kampanyada her bir parçanın bir Stella Artois kadehini gizlemenin yaratıcı yolları tanıtılıyor. VML Santiago ve David New York tarafından hazırlanan kampanya kapsamında insanlar çaldıkları kadehlerin fotoğraflarını sosyal medyadan paylaşarak suçlarını itiraf etmeye de davet ediliyor.
Kim demiş aşk iki kişiliktir diye?
İngiliz şarap markası 19 Crimes, Sevgililer Günü’nde üç kişinin de keyfini çıkarabileceği yenilikçi bir şişe tasarımıyla aşk hakkındaki tabuları sorguluyor. Genç neslin önemli bir kısmının monogamiye karşı farklı bir bakış açısına sahip olduğunu gözlemleyen marka, İngiltere’de yaptığı araştırmada Z kuşağının ve Milenyum kuşağının beşte birinin monogamiyi demode bulduğunu, yarısının ise çok eşli ilişkilere açık olduğunu ortaya koydu. Marka, araştırma sonuçlarından edindiği içgörüyü ise “Üçlü” (Throuple) şişe tasarımına dönüştürdü. 1,125ml’lik bu şişe, standart bir şişeyle magnum şişe arasında yer alıyor ve üç kişilik bir ilişkide herkesin şaraptan eşit miktarda keyif almasını amaçlıyor.
Kotex 14 Şubat’ta regl olan kadınları unutmadı
Regl dönemini “keyifli hale getirmeyi” hedefleyen Kotex, 14 Şubat Sevgililer Günü’nde regl olan kadınlara sürpriz bir kutu hazırladı. Kutunun içerisinde krampları hafifletme özelliğiyle bilinen “Hint Kuşkonmazı” ve afrodizyak özelliği bulunan ayurvedik ile zenginleştirilmiş lüks trüflerden oluşan çikolatalar ve konforlu pedler var. Kampanya, Kotex’in kadınların yaklaşık yüzde 40’ının Sevgililer Günü’nde regl olduklarında seks yapmayacağını gösteren bir araştırma yapmasının ardından tasarlanmış.
Anket sonuçları aynı zamanda kadınların yalnızca yüzde 50’sinin regl dönemi seksi hakkında rahatça konuşabildiğini ortaya koymuş. Kotex “En normal şeye, en normal şeymiş gibi davranalım” diyerek “regl çikolataları” markası Phasey iş birliğinde “Lets Have Period Sex” kutularını piyasaya sürmüş. Bu özel günde aşkın engellenemeyeceği mesajını veren marka, regle karşı oluşan sosyal baskılara da meydan okuyor ve reglin aşka ya da kendini sevmeye engel olmadığını hatırlatıyor. 35 dolar fiyata satılan kutuda, 5 adet çikolatanın yanı sıra 4 adet ultra ince ped de bulunuyor.
Kereviz sapları ziyan olmasın diye…
ABD’de tavuk kanadı sipariş ederseniz, yemeğin yanında kereviz sapıyla servis edilmesi oldukça muhtemeldir. Ancak Amerikalı fıstık ezmesi markası Jif’e göre, insanların yalnızca yüzde 14’ü yemekle birlikte gelen kerevizi tüketiyor ki bu da çok fazla kereviz sapının israf edildiği anlamına geliyor. Marka, tavuk kanadı siparişlerinin rekor seviyelere ulaştığı Super Bowl yayını sırasında israf edilen kereviz saplarına dikkat çekmek için #SaveTheCelery hashtagiyle bir reklam filmi yayınladı. Filmde yenilmediği için çöpe giden kereviz saplarının hüzünlü hikayesi anlatılıyor.