Ayın öne çıkan global kampanyaları…
Louis Vuitton’un “Pooey” mücadelesi sona erdi
Lüks moda devi Louis Vuitton, “Pooey Puitton” markasıyla 2018 yılından bu yana dava sürecindeydi. Fransa’da uzun yıllardır devam eden dava nihayet sonuçlandı ve mahkeme Pooey Puitton markasının fonetik olarak Louis Vuitton’ı anımsattığına ve Louis Vuitton’un ikonik Multicolor monogramına benzeyen tasarımlarının lüks moda markasını çağrıştırdığına hükmetti. Markanın kullandığı Pooey ismi “kaka” anlamına geliyor ve çantaları da kaka emojisinden esinlenmiş… Markanın Louis Vuitton’ı tiye aldığı da yaygın görüşler arasında…
Olimpiyat halkaları Eyfel Kulesi’nde!
Dünya, yaklaşan Paris 2024 Olimpiyat Oyunlarını heyecanla beklerken ikonik Eyfel Kulesi de bu heyecana ortak oldu. Heyecanlı bekleyiş sürerken olimpiyatlara ev sahipliği yapacak olan Fransa da çalışmalarını hız kesmeden sürdürüyor. Bu kapsamda, ülkenin en önemli sembollerinden biri olan Eyfel Kulesi’nin birinci ve ikinci katları arasına 29 metre genişliğinde ve 13 metre yüksekliğinde devasa olimpiyat halkaları titizlikle yerleştirildi. Geri dönüştürülmüş Fransız çeliğinden üretilen halkaların ağırlığı ise yaklaşık 30 ton olarak açıklandı. Gündüzleri geleneksel renkleriyle görülebilen halkalar, geceleri parlak beyaz birer ekrana dönüşüyor. 100 bin düşük yoğunluklu LED’in kullanıldığı bu gösteri, Eylül sonundaki Paralimpik Oyunları’nın sonuna kadar parlamaya devam edecek.
Heinz ve KiktKat’tan çılgın iş birliği: “KitKat’chup”
Kuşkusuz ketçap birçok yiyecekle iyi eşleşebilir ancak çikolatanın bu yiyeceklerden biri olduğunu söylemek zor. TikTok’ta viral olan Kit Kat-ketçap kombinasyonu trendini fırsat bilen Heinz ve Kit Kat, çılgın bir iş birliğine imza atarak bu önyargıyı yıkmayı hedefliyor. Her iki marka da sosyal medya hesaplarında çikolata ve ketçabın ilginç kombinasyonunu denediği videolar yayınladı. Hatta daha da ileri giderek “KitKat’Chup” yani “ketçaplı çikolata” adını verdikleri bir çikolata hazırladılar. Kampanyanın görseli, Kraft Heinz’ın yaratıcı ajansı The Kitchen tarafından hazırlandı ve “Cesaret edebilir miydiniz?” notuyla paylaşıldı.
Kapanmayan tek dükkan
Burger King’in “Open Later” kampanyası, markanın günün 24 saati lezzetli yemekler sunma konusundaki kararlılığını vurguluyor. Kampanyada, gece geç saatlerde kendi iş yerlerini kapattıktan sonra sıcak bir yemek için Burger King’e güvenen sokak satıcıları yer alıyor. Görselde yer alan emekçiler, günlerini bitirirken saat kaç olursa olsun Burger King’de kendileri için hazır bekleyen lezzetli bir yemek olmasının rahatlığını ve güvencesini yaşıyor.
İsyan başladı: Asiler, elitlerin elektrikli araçlarına el koyuyor
Elektrikli araçlar uzun yıllardır, sadece zenginlerin veya çevre hassasiyeti yüksek olan bireylerin ulaşabileceği bir lüks olarak konumlandı. Citroën, yeni ë-C3 için hazırladığı “devrim” temalı kampanyasıyla bu durumu değiştirmek için adeta bir savaş başlatıyor… 23 bin 300 eurodan (ortalama 815 bin TL) başlayan fiyatla ë-C3, elektrikli araç pazarını alt üst etmeyi hedefliyor. Nispeten uygun fiyatlı olan ë-C3 ile birlikte marka, elektrikli mobilitenin herkes için erişilebilir olmasını amaçlıyor. Ünlü yönetmen Fredrik Bond’un imzasını taşıyan eğlenceli kampanyada, cesur bir asi grup, ultra lüks bir bahçe partisine baskın düzenliyor ve peruk takıp pasta yiyen elitlerin elindeki ë-C3’leri ele geçirmeye çalışıyor.
Nike, ilk kez mülteci bir sporcuya sponsor oldu
Nike, yeni kısa filmi “Watch Where We Are Going” ile evlerini terk etmek zorunda kalan atletlere olan desteğini ortaya koyuyor. Öyle ki spor giyim devi, Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) Mülteci Olimpiyat Takımı’na forma sağlayacağını ve Olympic Refuge Foundation (ORF) tarafından yönetilen mülteci atletler için burs programını destekleyeceğini duyurdu. Bu girişimin amacı, mültecilerin kendilerini kabul edilmiş hissedecekleri bir topluluk bulmalarına yardımcı olmak ve özellikle spor dünyasına yönelik aidiyet duygusunu yeniden keşfetmelerini sağlamak. Nike formalarını olimpiyat oyunlarında 13 farklı spor dalında 63 sporcu giyecek.
Apple, tepkilere yol açan “crush” reklamını unutturmaya çalışıyor
Apple’ın, insan yaratıcılığını ve geleneksel araçları küçümsediği yönünde eleştirilerin odağına yerleşen tartışmalı Crush reklamını unutturmak istercesine hazırladığı Worlds Made on iPad kampanyası büyük ilgi gördü. M4 donanımlı iPad Pro’nun sanatsal yaratım için güçlü bir platform olarak öne çıktığı videoda, aktris Sofia Wylie, yeşil ekrana yansıtılan üç farklı animasyonlu ortamla etkileşime giriyor. Ayrıca buradaki her bir ortam, iPad Pro ve Apple Pencil Pro kullanılarak farklı bir sanatçı tarafından oluşturulmuş. Karma medya görüntüleri; hayali bir suluboya rüya manzarası, canlı ve animasyonlu bir şehir manzarası ve dinamik, çizgi roman esintili bir sekans arasında geçiş yapıyor.
Lego’nun gizemli tweetinin sırrı çözüldü!
Lego, yeni seti Tuxedo Cat’i (Smokin Kedi) gizemli bir paylaşımla duyurdu. Lego’nun resmi X hesabından, rastgele basılmış ve herhangi bir anlam ifade etmeyen harflerden oluşan paylaşım görenlerde merak uyandırdı. Bu paylaşımdan kısa bir süre sonra hemen altına yeni çıkan kedi setinin bilgisayar klavyesi üzerinde bir görüntüsünü paylaşan Lego, rastgele paylaşılmış harflerin sırrını da açıklamış oldu.