Ayın öne çıkan global kampanyaları…
Bu kez insanlar evcil hayvanların yatağına kondu
Evcil hayvan sahipleri iyi bilir, sevimli dostlar zaman zaman evin sahibi gibi davranır. IKEA’nın son kampanyası tam da bu duruma gönderme yapıyor. İsveçli mobilya devi, evcil hayvanlarla ev sahiplerinin rollerini tersine çevirerek evcil hayvan koleksiyonu UTSÅDD parçalarını yaratıcı bir kampanyayla tanıttı. Reklam ajansı Memac Ogilvy tarafından IKEA için hazırlanan kampanyada insanlar; patili dostlarının yatağına kıvrılarak, mama kaplarından su içerek eşyalarını ellerinden alıyor.
30’lu yaşlarda nasıl arkadaş edinilir?
İngiltere Oxford Üniversitesi ve Finlandiya Aalto Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmaya göre sosyal bağlantılar 25 yaşındayken zirve yapıyor. Ancak insanlar 30’lu yaşlarına girdiğinde, sosyalleşmek için daha az doğal fırsat yakalayabiliyor. Seyahat acentesi WeRoad da bu veriden yola çıkarak yeni kampanyasında yetişkinlikte arkadaş edinmenin zorluklarına dikkat çekiyor. “30’lu yaşlarda nasıl arkadaş edinilir?” sorusuyla dikkat çeken ve bir akış şemasından oluşan açık hava çalışması, markanın “insanlarla yeni ve anlamlı ilişkiler kurma” misyonunu vurguluyor…
Deadpool, Marvel kahramanlarını hackledi!
Deadpool & Wolverine filminin vizyona girmesi şerefine, Marvel Sinematik Evreni’ndeki süper kahramanların sosyal medya hesapları Deadpool tarafından ele geçirildi! Deadpool Iron Man’in ikonik duruşunu ve Ant-Man’in boyutunu taklit ediyor, Captain America’nın ise kalkanını ele geçiriyor. Hatta, Loki olarak Fesat Tanrısı’nın Tesseract küpünü poposunun üzerinde dengede tutuyor…
Deniz canlılarından tatilcilere çağrı var!
Birleşik Krallık’ta yapılan bir araştırmaya göre tatilcilerin yüzde 37’si seyahatlerinde şişme oyuncaklar satın alıyor. Ancak yalnızca yüzde 47’si bu oyuncakları tatil sonrasında yeniden kullanıyor ya da geri dönüştürüyor. Seyahat acentesi Thomas Cook ve Marine Conservation Society iş birliğinde hayata geçirilen kampanya işte bu veriden yola çıkarak tatilcileri plastik plaj oyuncaklarını geri dönüştürmeye, birbirlerinden ödünç almaya ve paylaşmaya teşvik etmeyi hedefliyor. Kampanyada, plajda unutulan ya da denize sürüklenen tatil eşyalarına dikkat çekmek amacıyla havası inmiş ve karaya vurmuş deniz hayvanları tasvir ediliyor.
Kruvasan yiyerek şampiyon olunmaz!
Yulaf markası Quaker Oat, Olimpiyat köyünde kalan sporcuların daha besleyici yemek taleplerine, dikkat çeken bir kampanyayla yanıt verdi. Uncommon Creative Studio tarafından hazırlanan çalışmada, Olimpiyatların oynandığı ve kruvasanıyla meşhur Paris’e gönderme yapılarak “Kruvasan yiyerek şampiyon olunmaz” mesajı verildi. Başta İngiliz sporcular olmak üzere Olimpiyat köyünde kalan sporcuların, yemeklerin yeterince besleyici olmadığı yönündeki eleştirilerine dikkat çeken kampanya, Olimpiyat köyüne yakın reklam panolarına konumlandırıldı.
KFC, meşhur kovalarını saklama kabına dönüştürdü!
Tayland’da Anneler Günü Ağustos ayında kutlanıyor… KFC Tayland da hem 40. yıl dönümü hem de Anneler Günü kapsamında misafirlerine özel bir hediye tasarladı: “KFC Bucket Ware”. Sınırlı sayıda üretilen ürün KFC’nin ikonik kovasını hem mikrodalga fırında hem de derin dondurucuda kullanılabilen pratik bir saklama kabına dönüştürüyor. Klasik bir KFC kovası şeklinde tasarlanan saklama kabı annelerin gönlüne girmeyi hedefliyor.
Polly Pocket’ın ikonik kompakt seti artık gerçek bir ev!
Mattel’in çocuklar arasında oldukça popüler olan cep boy bebeği Polly Pocket, 35. yılını kutluyor. Airbnb, ikonik oyuncağın Slumber Party Fun adlı evini 35. yıl dönümü şerefine, gerçek hayatta konaklanabilen bir eve dönüştürdü. ABD’nin Massachusetts eyaletindeki Littleton kasabasında yer alan 42 metre yüksekliğindeki bu evde konaklamak için ödemeniz gereken tutar ise kişi başı 89 dolar.
McDonald’s, güne başlasa da uyanamayanlara seslendi…
Uyanmak sadece yataktan kalkıp güne başlamak demek değil… McDonald’s’ın “Half Awake” olarak tanımladığı bu hallerde; başınıza her an her yerde komik bir olay gelebilir. Herkesin zaman zaman yaşadığı bu durumun, aslında çok basit bir çözümü var diyor McDonald’s: “Kahvaltı!” Kampanyada, “Kahvaltısız güne başlamak verimliliğinizi ve keyfinizi etkileyebilir. Bu yüzden güne McDonald’s’da başlayın” oluyor.
Samsung ikonik Old Street’i ikiye katladı!
Samsung, Londra sokaklarını baştan sona değiştirdi. Teknoloji devi, Transport for London (TfL) ile iş birliği yaparak Londra’nın ikonik Old Street’ini, yeni çıkan telefonları Galaxy Z Fold6 ve Z Flip6’yı duyurmak için Fold Street’e dönüştürdü. Bishops Square’e (yeni adıyla Fold Square) konumlandırılan enstalasyonların arasında 90 derece bükülmüş ikonik kırmızı Londra otobüsü bulunuyor. Kampanya için metro istasyonunun karşısında, seçili tabelalar, bankların etrafındaki alanlar ve istasyon girişlerindeki tabelalar geçici olarak Fold Street olarak değiştirildi.
Very Demure, Slay, Brat Summer… Gen Z dili pazarlamaya yön veriyor!