Ayın öne çıkan global kampanyaları
Stabilo kalemlere Dolce & Gabanna dokunuşu
Stabilo Boss ve Dolce & Gabbana, kırtasiye ürünlerine podyum ihtişamından bir dokunuş getirmek için bir araya geldi. İş birliğinin ürünü olan ve sınırlı sayıda üretilen dörtlü setler halinde tüketiciye ulaşan kalemler, Dolce & Gabbana’nın ikonik desenlerini içeren İtalyan moda evinin gösterişli estetiğiyle süslendi. Bu eğlenceli desenler, mütevazı fosforlu kalemleri sadece günlük ofis malzemesi olmaktan çıkarıp bir aksesuara dönüştürmeyi amaçlıyor. Kalemlerin pudra sarısı, bej, siyah ve bulut mavisi renkleri bulunuyor. Set ayrıca, kırtasiye setine tasarımsal bir dokunuş katan, manyetik kapaklı premium bir kutuda geliyor.
Yoksa sizin mayonez çantanız yok mu?
Sos markası Hellmann’s ve ünlü moda markası Chopova Lowena, Londra Moda Haftası için bir araya gelerek mayonez taşımaya yarayan bir el çantası tasarladı. Adını Hellmann’s’ın Kurucu Ortağı Margaret Hellmann’dan alan beyaz renkli “Margaret” çanta, bir kavanoz Hellmann’s mayonez ve Viktorya tarzı bir kaşığı rahatça sığdırmak için özel olarak hazırlanmış bölmelere sahip. Reklam ajansı Ogilvy UK’nin öncülük ettiği stil, nostaljik kavonozlu mayonezle çantaya vintage bir hava katıyor.
Squid Game’in yeni yarışmacısı: Johnnie Walker
Netflix’in tüm dünyada popüler olan serisi Squid Game’in hayranları yeni sezon için geri sayıma çoktan başladı! 26 Aralık’ta ekranlara gelecek dizi şimdiden pazarlama dünyasını harekete geçirmeyi de başardı. İlk çalışma ise Johnnie Walker’dan geldi. Netflix ile iş birliğine giden marka ikonik Striding Man’e yeşil eşofmanları giydirdi… Proje için hazırlanan koleksiyon da dizinin ikinci sezonunun yayımlanmasıyla eş zamanlı olarak piyasaya çıkacak. Squid Game’in distopik dünyasında hayatta kalmaya çalışan 456 yarışmacının hikayesini anımsatan bu sınırlı sayıda üretilecek şişeler, 001’den 456’ya kadar numaralandırılmış. Johnnie Walker, şişelerin etiketine “Pick Your Player” yani “Oyuncunu Seç” sloganını ekleyerek, dizideki büyük rekabete gönderme yapacak.
ALDI’nin “Türk ailesi” temalı kampanyası tartışmalara neden oldu
Almanya’nın ünlü süpermarket zinciri Aldi’nin Türk bir aileyi konu aldığı kampanyası tartışmalara yol açtı. Reklam, Almanya’da yaşayan Türklere yönelik klişelere ve oryantalist bakış açısına dayandığı iddialarıyla “ırkçılık yapmakla” eleştirildi. Aldi’nin ucuz olmasıyla öne çıkan “Nussknacker” marka çikolatası için Almanya’dan memleketine dönen bir Türk işçiyi ve ailesini konu aldığı reklam filmi, Almanya’daki Türklere yönelik ön yargıyı “doğal” gösterdiği ve “ucuzluk marketinin ucuz ürününe Türklerin hayran olduğu” algısını yarattığı gerekçesiyle eleştirildi. Buna karşın eleştirileri haksız bulup kampanyayı beğendiğini söyleyenlerin sayısı da az değil…
Heinz içindeki Joker’i ortaya çıkarıyor
Heinz, Joker 2’nin gösterime girmesi şerefine, yüzüne ketçaptan bir gülümseme yerleştirdi. GUT New York imzası taşıyan Heinz Smiles kampanyası, Heinz severlerin kaotik neşesine dokunuyor ve hayranlarının ketçaptan palyaço ağzı yaptıkları anları gösteriyor. “It Ha-Ha-Has to Be Heinz” sloganıyla hayata geçirilen kampanya, küresel It Has to Be Heinz platformunun bir parçası… Çalışmanın yaratıcı ajansı GUT New York kampanyayı, “En sevdiğimiz anti-kahramanların çoğu gibi, Heinz Ketçap hayranları da biraz dağınık olma konusunda özür dilemiyor” yorumuyla paylaştı.
“Devrim Fransız işidir”
Fransız otomobil devi Renault yeni elektrikli aracı 5 E-Tech’i çarpıcı bir iletişim kampanyasıyla tanıttı. Elektrikli otomobillerin sektör için devrim niteliğinde olması içgörüsüyle çıkılan yolda marka “Devrim Fransız işidir” diyerek Fransa’nın yenilikçilik ve ilerleme yolundaki sürekli arayışını, toplumsal ve kültürel değişime olan tutkusunu gözler önüne seriyor. Bruno Aveillan’ın yönettiği film ve Renault 5’in devrimci yaklaşımını vurgulamayı amaçlayan film, otomobilin her biri kendi alanında bir devrimi temsil eden diğer ikonlarla karşılaşmalarını gösteriyor. Reklam filmi Fransa’nın en önemli Romantik ressamlarından Eugène Delacroix’nın “Halkı Yöneten Özgürlük” tablosunu da yeniden yorumlayarak ekrana taşıyor.
Succession’ın “korkunç” patronu uyarıyor: “Kalkın o masadan!”
Ünlü oyuncu Brian Cox ve Asics, 10 Ekim Dünya Ruh sağlığı günü öncesinde, masa başı çalışanlara yönelik bir “Kamu Spotu” hazırladı. Succession’da dünyanın en korkunç patronu Logan Roy’a hayat veren Brian Cox, ofis çalışanlarının mental sağlığına öncelik vermeleri için uyarılarda bulunuyor. Kampanya, çalışanları mental sağlıklarını önceliklendirmeye; kurumların sunduğu ücretsiz meyve gibi yüzeysel sağlık avantajlarını veya “Wellness Çarşambaları”nı reddetmeye ve iş saatleri içinde hareket edebilecekleri alanlar için haklarını aramaya teşvik ediyor.
Bu oyuncak ev aslında oyuncak değil!
IKEA ve Shelter, İngiltere genelinde binlerce çocuğu etkileyen acil bir soruna ışık tutmak için güçlerini birleştirdi… “UNWELCOME HOME” adıyla hayata geçirilen kampanya, geçici barınma merkezlerinde kalan çocukların karşı karşıya kaldığı acımasız yaşam koşullarını göstermek için sade ve gerçekçi bir oyuncak evi ekranlara getiriyor. Kampanya, IKEA’nın popüler çocuk oyuncağını gerçeğin keskin bir temsiline dönüştürüyor. Yeniden tasarlanan bu bebek evi, tipik olarak çocukluk oyunlarıyla ilişkilendirilen pastoral minyatürlerle keskin bir tezat oluşturuyor ve geçici barınma merkezlerinde yaşayan ailelerin gerçek yaşam öykülerinden alınan üzücü ayrıntıları sergiliyor…