Ayın öne çıkan global kampanyaları
Dev Pepsi kutuları dünyayı istila etti!
Pepsi, 14 yılın ardından gerçekleştirdiği logo değişimini göz kamaştırıcı ışık gösterileri ve devasa kutu kolalarla duyurdu. Markanın yeni logosu, 120’den fazla ülkede ikonik mekanları adeta birer tuvale çevirerek tüm dünyaya lanse edildi. Londra’daki O2 Arena’dan Thames Nehri’ne görsel bir şölen yaşatan kampanyayla, Pepsi’nin yeni logosu dolaştı. Modern bir dokunuşla oluşturulan yeni logoda renk paletine eklenen mavi ve siyah renkler çağdaş yeni dönemin tasarım trendlerini taşıyor.
Pokémon’un sevilen karakteri Toyota ile gerçek dünyaya adım attı…
Toyota bünyesinde bir topluluk olan Toyota Engineering Society tarafından hayata geçirilen projeyle Pokémon dünyasının sevilen karakteri Miraidon dünyaya bir motosiklet olarak geldi. Miraidon oyuncuların ancak 5 titanı yendikten sonra kilidini açabildiği bir Pokémon ve pek çok gelişmiş yeteneğe sahip.
Hackerlar doğumhaneye sızdı!
Hala pek çok insan doğum ya da düğün gibi web’de ya da sosyal ağlarında basit bir aramayla bulunabilecek tarihleri şifrelerine taşıyor. Global finans şirketi BCP, TBWA Peru imzası taşıyan “Unexpected Guest” kampanyasıyla bu durumun yarattığı tehlikeye dikkat çekiyor. Kampanya görsellerinde doğumhaneye, partilere hacker’ların sızdığı görülüyor…
Dünyanın ilk ketçap sigortası!
Heinz, ketçabın tadını çıkarırken oluşan can sıkıcı lekelere savaş açarak dünyanın ilk ketçap sigortasını piyasaya sundu. Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) pazarını hedefleyen “Heinz Ketchup Insurance”, ketçap kazalarının yarattığı stresi neşeye ve rahatlığa dönüştürmeyi amaçlıyor. Bu sıra dışı sigorta poliçesi, en sevdiğiniz gömlekteki klasik lekelerden yaramazlık yapan çocukların sebep olduğu kazalara kadar 57 farklı ketçap felaketini kapsıyor. Sigorta, markanın verdiği söze bağlı kalarak ev temizliği, tamir hizmetleri ve çamaşır yıkama yardımı gibi pratik hizmetlerin yanı sıra MyBenefits uygulaması üzerinden erişilebilen spa tedavileri gibi lüks ödüller de sunuyor.
Mattel, ilham veren Barbie’leri tanıttı
Mattel, Barbie’nin 65. yaş gününü ve Dünya Kadınlar Günü’nü kutlamak için ilham verici kadınlardan oluşan yeni Rol Model bebek serisini tanıttı. Bu özel seride yer alan bebekler farklı ülkelerden, farklı alanlarda olağanüstü başarılar elde etmiş güçlü kadınları temsil ediyor. Bu güçlü kadınlar arasında Amerikalı sanatçı ve aktivist Viola Davis, İngiliz oyuncu ve kadın hakları savunucusu Dame Helen Mirren, Kanadalı country müzik yıldızı ve stil ikonu Shania Twain, Avustralyalı pop kraliçesi Kylie Minogue, Brezilyalı creator Maira Gomez, Meksikalı film yapımcısı Lila Avilés, Japon model ve TV yüzü Nicole Fujita ve Alman aktivist, komedyen Enissa Amani yer alıyor. Söz konusu Barbie’ler benzersiz hikayeleri ve hayalleriyle dünyada ses getiren kadınların ilham verici sembolleri olarak konumlanıyor. Barbie’leri ilham aldığı kadınlara hediye eden Mattel, seriyi satışa çıkarmadı.
Xiaomi’nin can dostu 3 bin dolar
Xiaomi, geçen yaz bir bekçi köpeğinden daha fazlasını vadeden CyberDog 2’yi tanıtmıştı. O zamandan beri “Mobile World Congress” de dahil olmak üzere birkaç önemli etkinlikte boy gösteren CyberDog 2, geçen süre boyunca yeteneklerine yetenek kattı. Kaykay sürmek, hatta kaykay sürerken takla atmak da buna dahil… CyberDog 2’yi bir ev robotu olarak konumlandıran Xiaomi, fiyat etiketini önceki versiyonun neredeyse iki katına (3 bin dolar) çıkarıyor. Ancak bu metalik köpek sadece oyun oynayan sevimli bir arkadaş değil… 19 sensörle desteklenen sofistike bir “füzyon algılama ve karar verme sistemi” sayesinde süper görüşe de sahip. Böylece çevreyi kolaçan edebiliyor ve komutları yerine getirebiliyor.
McDonald’s “nail art” işine girdi
McDonald’s, yepyeni bir güzellik girişimine imza attı. İngiliz markası Nails. Inc ile iş birliği yapan fast food devi, hayranlarının Altın Kemer aşkını parmak uçlarına taşımaları için yeni bir koleksiyon tasarladı. Bu eğlenceli iş birliği, McDonald’s’ın ikonik markası ve menü öğelerinden esinlenen birçok ürün içeriyor. Üzerinde patates kızartması olan takma tırnaklar, hamburger ve patates kızartması gibi sembollerden oluşan tırnak etiketleri, hamburger temalı etiketler, mini oje setleri bunlardan sadece birkaçı.
Kim Kardashian ve klonları Skims için uzayda!
Kim Kardashian’ın şekillendirici giyim markası Skims, ünlü kurucu ortağının farklı rolleri oynadığı fütürist bir filmle ilk kez televizyonlarda boy gösterdi. Şirketin ilk ulusal TV reklamı, geçtiğimiz ay gerçekleşen 96. Akademi Ödülleri öncesinde, iki kez ABC Countdown’da ve altı kez E!’nin Oscar Kırmızı Halı’sında yayınlandı. Wieden+Kennedy Portland imzalı fütüristik reklam filmi Kim Kardashian’ın shapewear markası Skims’in hikayesini uzaydaki gizli bir laboratuvarın fantastik atmosferinde anlatıyor. Reklamda Kardashian’ı “her şeyi yapabileceğine” bir esprili gönderme olarak farklı kılıklarda görüyoruz “Klonları” ise Skims’in baş mühendisinden test deneklerine kadar her rolü üstlenerek, her ürününün mükemmel şekilde tasarlanmasını sağlamak için yorulmadan çalışıyorlar.
Yıldızların Oscar kreasyonları Pantone’a ilham oldu…
Pantone, 2024 Oscar Ödülleri’nde şıklığıyla göz kamaştıran yıldızların kıyafetlerinin rengini kataloğuna ekledi. Renk otoritesi, Sizemore Color Studios’tan Nick Sizemore tarafından oluşturulan renk örnekleri, ünlülerin gecedeki büyüleyici görünümlerini yansıtan isimlerle ölümsüzleştirildi. Emma Stone’un mint yeşili Louis Vuitton elbisesi “Milky Green”, Margot Robbie’nin ışıltılı detayları olan sofistike siyah Versace elbisesi ise “Ganache” olarak adlandırıldı. Ariana Grande’nin pembe Giambattista Valli şaheseri ise romantik ve eğlenceli doğasını yansıtan “Pink Tulle” adını aldı. Michelle Yeoh’un pullu elbisesi “Disco Ball”, Zendaya’nın ilgi çekici siyah ve pembe kombinasyonu “Dusty Rose”, America Ferrera’nın elbisesi ise “Hot Pink” adını aldı.