
Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Mart 2025)
Starbucks’tan yeşil dönüşüm için yeni kompostlanabilir bardak

Çevre dostu adımlar atan Starbucks, plastik atıkları azaltma hedefiyle soğuk içecek bardaklarında değişikliğe gidiyor. Şirket, Amerika Birleşik Devletleri’nin (ABD) 14 eyaletinde plastik yerine kompostlanabilir bardaklar kullanmaya başladı. Starbucks sözcüsü, değişikliğin hem atıkları azaltma çabalarının hem de yerel piyasa gerekliliklerini karşılama stratejisinin bir parçası olduğunu doğruladı. Şu an için yaklaşık 580 Starbucks şubesi bu yeni bardakları kullanmaya başlamış durumda. Ancak bu sayı, şirketin ABD’deki 17 binden fazla şubesi düşünüldüğünde oldukça sınırlı…
Lamborghini’den 5 bin dolara bebek arabası
Lamborghini, İngiliz bebek malzemeleri markası Silver Cross ile iş birliği yaparak Reef AL Arancio adıyla tasarladığı bebek arabasını tanıttı. Sadece 500 adet üretilecek bu özel model, çocuklarının tarz sahibi bebek arabalarında seyahat etmesini isteyen ebeveynler için üretildi. 4 bin pound (yaklaşık 5 bin 160 dolar) fiyat etiketine sahip olan bu bebek arabası, Lamborghini’nin lüks otomobillerinin imzası olan estetik unsurlarıyla şekillendirilmiş. Reef AL Arancio, tam süspansiyonlu tekerlekleri ve fren pedalıyla her türlü zeminde sorunsuz bir sürüş vadediyor.
adidas, dev ayakkabı kutusuyla Şanghay’ı ele geçirdi

adidas, sneaker modeli Superstar’a ithafen düzenlediği “Shell Toe Street” etkinliğiyle Şanghay’ın Yongyuan Caddesi’ni adeta bir sokak kültürü festivaline dönüştürdü. Markanın en dikkat çeken sürprizlerinden biri de dev adidas ayakkabı kutularından oluşan dört katlı devasa bir yapı oldu. Dört katı kapsayan bu dev kutu tasarımı, ziyaretçilerin büyük ilgisini çekti. Moda tutkunlarını, kaykaycıları ve sokak dansçılarını bir araya getiren etkinlik, spor, moda ve sokak kültürünün birlikteliğini kutladı. Etkinlik alanında yer alan “Superstar Arşivi”, ikonik shell toe sneaker modelinin tarihine ışık tutarken, AVAVAV, DIME ve Pharrell Williams gibi marka ve ünlü isimlerle yapılan iş birlikleri Superstar’ın yaratıcı evrimini gözler önüne serdi.
COS, yeni koleksiyonunu dünyaya Ajda Pekkan ile duyurdu
H&M Grubu bünyesindeki COS, Oscar ödüllü oyuncu Adrien Brody’nin yer aldığı yeni global reklam filminde, Türk pop müziğinin efsane isimlerinden Ajda Pekkan’ın “İlk Aşkım” şarkısına yer verdi. Reklam filmi, markanın yeni koleksiyonunu tanıtırken, Pekkan’ın 1967 çıkışlı “İlk Aşkım” şarkısının kullanımıyla nostaljik bir hava yaratıyor. Pekkan’ın şarkısının tercih edilmesi, kampanyanın yaratıcı sürecinde kültürel referanslara da yer verildiğini gösteriyor.
IKEA uyutur, Durex uyanık tutar

IKEA, geçtiğimiz ay gecenin geç saatlerinde takipçilerine “Uyanık mısın?” anlamındaki “u up?” mesajını göndererek, yanıt verenlere yatak ve yatak ürünlerinde özel indirimler sundu. Bu hamleye en dikkat çeken yanıtlardan biri Durex’ten geldi. Marka, IKEA’nın mesajına aynı ifadeyle karşılık vererek “u up?” dedi ve bu esprili yaklaşım hızla sosyal medyada yankı buldu. Diyalog burada da bitmedi; IKEA, sabah olduğunda konuyu devam ettirerek takipçilerine ve Durex’e “Uyku nasıldı?” diye sordu. Durex’ten gelen yanıt iki markanın paslaşmasını başka bir boyuta taşıdı: “Uyku mu? Biz insanları uyanık tutmakla meşguldük.”
Lewis Hamilton, Lululemon’un marka elçisi oldu

Lululemon, yedi kez Formula 1 Dünya Şampiyonu olan Lewis Hamilton’ı yeni küresel elçisi olarak duyurdu. Bu iş birliği geleneksel spor giyim sponsorluğunun ötesine geçerek performans, bütünsel refah ve Mission 44 Vakfı’na sağlayacağı destekle de küresel sosyal değişime odaklanan yenilikçi bir ortaklık sunuyor. Hamilton, Lululemon’un inovasyon, tasarım ve geliştirme ekipleriyle iş birliği içinde çalışarak gelecekteki koleksiyonlara yön verecek. Ayrıca, Mission 44 Vakfı aracılığıyla dezavantajlı gençler için fırsatlar yaratmayı amaçlayan Lululemon Sosyal Etki Merkezi ile ortak projelere imza atacak.
Apple, tepkiler üzerine iPhone 16 reklamını yayından kaldırdı

Apple, Siri’nin kişiselleştirilmiş versiyonunun ertelendiğini duyurduktan sonra, geçen yıl yayınlanan iPhone 16 ve yeni Apple Intelligence özelliklerini tanıtmak amacıyla hazırladığı reklam filmini yayından kaldırdı. Reklamda Bella Ramsey, tanıdık birini gördüğünü fakat ismini hatırlayamadığını fark ediyor, Siri’ye, birkaç ay önce Cafe Grenel’de görüştüğü kişinin kim olduğunu soruyor. Siri mesaj ve e-posta gibi uygulamaları tarayarak kişinin Zac Wingate olduğunu söylüyor. Ancak Apple, bu gelişmiş sorgulama özelliğinin beklenenden daha uzun sürede tamamlanacağını duyurdu.
Minimalizmde son nokta “No Budget Bag”

Paris merkezli moda markası Zomer, minimalizm kavramını yeni bir boyuta taşıyarak adeta “çantasız çanta” olarak nitelendirilebilecek “No Budget Bag”i tanıttı. Paris Moda Haftası’nda 2025 Sonbahar/Kış koleksiyonunda sergilenen bu ilgi çekici aksesuar, tek bir çanta sapından oluşuyor. Danial Aitouganov, Marvin Muelleck ve Vaia Tatopoulou tarafından tasarlanan No Budget Bag, Zomer’in geriye dönük ilhamlarla oluşturduğu koleksiyonunun bir parçası olarak karşımıza çıkıyor. Bu koleksiyon, ters giyilen giysiler gibi alışılmadık tasarımları içeriyor. Ancak No Budget Bag, işleri daha da ileri götürerek çantanın temelini oluşturan sap dışında her şeyi çıkarıyor.