Ayın ses getiren küresel kampanyaları…
Işık saçan reklam panoları
Dünya nüfusunun önemli bir kısmı, beton binaların arasında güneş ışığından yeterince faydalanamadan yaşıyor… Coca-Cola çatısı altındaki içecek markalarından Minute Maid ise insanların güneş ışığından faydalanması için reklam panoları tasarladı. Apartmanların çatılarında veya boş duvarlarına yerleştirilen özel panolar, güneş ışığını yakındaki pencerelere ve açık alanlara yönlendirerek loş iç mekanları aydınlatmaya yardımcı oluyor. Öte yandan pano sahip olduğu şeffaf, boş bir çerçeveyle geleneksel reklam panosu fikrine karşı çıkıyor. Pano, kişinin görüş alanını kısıtlamak yerine güneşli gökyüzüne açılıyor…
Şeker ve plastikle lanetlenmiş bir dünya!
Tatlandırıcı markası Waterdrop, tüketicileri tek kullanımlık plastik şişelerden caydırmak için çareyi distopik bir kampanya hazırlamakta buldu… Kafalarında kocaman plastik şişelerle gezen insanların olduğu reklam filmi “İşte şeker ve plastikle lanetlenmiş bir dünya” dış sesiyle açılıyor… İnsanların kafasına geçirilmiş plastik şişeler, iradeleri dışında gazlı içeceklerle dolduruluyor. Ayrıca bu şişeler yüzünden insanlar spor yapamıyor, yemek yapamıyor ve hatta partnerini öpmek için mücadele etmek zorunda kalıyor…
BBC’nin ikonik maskotu bandanasını çıkardı
Köklü medya kuruluşlarından BBC’nin bağış organizasyonu BBC Children In Deed, Dünya Ruh Sağlığı Farkındalık Haftası’nda ikonik maskotu bandanalı ayıcık Pudsey’nin imajında küçük bir değişiklik yaptı. Değişiklikle birlikte ayıcığın tek gözünü kapatan bandana çıkarılarak gençlerin karşılaştığı ve görmezden gelinen psikolojik sorunlara dikkat çekildi.
Microsoft “Zune” için “iade-i itibar” talep ediyor
Apple’ın çığır açan iPod’u çıkarmasından beş yıl sonra, Microsoft 2006’da Zune’u piyasaya sürmüştü. Ancak Microsoft’un müzik çaları Zune, iPod ile rekabet edemedi ve üretimi durduruldu. Havacılık ve uzay alanında çalışmalar yürüten teknoloji şirketi Redwire geçtiğimiz günlerde, Zune’u 3D baskıyla yeniden üretmek üzere Microsoft ile iş birliği yaptığını duyurdu. İş birliği kapsamında Guardians of the Galaxy filminde Chris Pratt’ın canlandırdığı ve walkman kullanma alışkanlığıyla meşhur olan Star Lord’un müzik dinlemek için Zune kullandığı bir reklam filmi yayınlandı. Filmde, dünya ile ilgili son anısı 1970’lerde geçen Star Lord için Zune “son teknoloji” bir cihaz haline geliyor…
Dove, “sanal” güzellik algılarına meydan okuyor
Video oyunlarındaki kadın karakterler, gerçekçilikten uzak biçimde tasvir ediliyor… Güzellik algılarına bir süredir savaş açan Dove da son kampanyasında itiraz odağına kadınların video oyunlarında tek tip vücutla temsil edilmesini alıyor. Reklam filminde video oyunlarının statükosuna meydan okuyan ve sanal dünyada kendileriyle pek alakalı görünmeyen karakterlere yer verilmesini sorgulayan bir grup kadın düşüncelerini dile getiriyor. Ayrıca kampanya kapsamında Dove, Epic Games Unreal Engine ve Women in Games’in de dahil olduğu koalisyon, oyun geliştiricileri video oyunlardaki güzellik ve çeşitlilik sorununun önlenebileceği konusunda bilinçlendirmek üzere çevrim içi bir eğitim programı başlattı…
Mayonez severler, eşleşin!
İlişki tavsiyesi almak için kapısını çalacağınız ilk yer bir mayonez markası olmayabilir ancak mayonez konusundaki tercihleriniz aşk hayatınızı etkileyebilir… Mayonez üreticisi Kraft Real Mayo yaptığı sosyal deney kapsamında bir grup insanı elinde mayonez kavanozlarıyla poz verdirerek fotoğrafladı. Üzerine “Mayonez için sağa kaydırın” notu düşülen fotoğraflarla dating uygulaması üzerinden profiller oluşturuldu. Deney sonuçları gösterdi ki eğer bir mayonez sever olduğunuzu profilinizde belirtirseniz flört uygulamasında eşleşmeleriniz yüzde 74, aldığınız mesajlar ise yüzde 16 artıyor…
Botticelli’nin Venüs’ü influencer oldu…
Botticelli’nin meşhur tablosunun ikonik figürü Venüs, Rönesans’ın güzellik idealini temsil etmesiyle biliniyor. Peki, Venüs günümüzde yaşasaydı nasıl görünürdü? Bu sorudan yola çıkan İtalya Turizm Bakanlığı, Venüs’ü influencer olarak tasvir eden bir sosyal medya kampanyası başlattı. Kampanyanın dijital ortamda yeniden tasarlanmış kahramanı Venüs, kendini şu sözlerle tanıttı: “Herkese selamlar. Benim adım Venüs, gerçi adımı muhtemelen biliyorsunuzdur. 30 yaşındayım. Tamam, kabul 30’dan belki biraz büyüğüm. Sanal bir influencer olarak en harika yerleri ve mekanları ziyaret etmek için sizi İtalya’da bir yolculuğa çıkaracağım.”
Bu ikilinin arasında “toksik” bir ilişki var…
İngiliz sivil toplum kuruluşu Make My Money Matter, bankacılık ve fosil yakıt sektörü arasındaki gezegene zarar veren ilişkiyi ortaya koymak amacıyla bir kampanya başlattı. Bu iki sektör arasındaki iklim krizini körükleyen ilişki, filmde terapi seansındaki bir çift üzerinden anlatılıyor. Çifte ise Game of Thrones dizisi ile tanınan ve gerçek hayatta da evli olan Kit Harington ve Rose Leslie hayat veriyor. Harington’ın bankayı, Leslie’nin ise petrol şirketini temsil ettiği filmde Leslie, Harington’ı kendisine olan aşkını gizlemekle suçluyor. Çiftin tutkuyla sarılıp öpüşmesiyle final yapan terapi seansının ardından ekranda istatistiklerle birlikte “Bankalarımızın petrol şirketleriyle gizli bir ilişkisi var. Onları ayırmamıza yardım edin” ifadeleri beliriyor.
Kürk giyme sırası tilkilerde…
Tilkilerin yumuşak insan derisini okşamaktan ve giymekten keyif aldığı bir dünya kulağa oldukça ürkütücü geliyor… Ancak uzun yıllardır bu durumun tam tersi son derece olağan karşılanıyor ve insanlar tilkilerin kürkleri giyiyor… Güzellik ve cilt bakım şirketi EOS, bu tezata gönderme yaptığı son kampanyasında EOS ürünlerinin cildi ne kadar pürüzsüz ve yumuşak hale getirdiğini anlatıyor. Filmde gösterişli evinde, omuzlarına bol dökümlü bir kadınla uzanan tilki “Merak etme. Kadın hala hayatta ve paltom olmaktan memnun. Aslında genellikle insanlar beni palto olarak giymek isterler” diyor…